Objektívna zodpovednosť
Moderátor: Moderátor
- jaroslav158
- VWexpert
- Príspevky: 4805
- Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44
Objektívna zodpovednosť
Od 1. júla bude za dopravné priestupky zodpovedný majiteľ auta. Účinnosť nadobudne novela zákona o cestnej premávke, ktorá zavádza inštitút objektívnej zodpovednosti. „Objektívna zodpovednosť znamená povinnosť držiteľa vozidla zabezpečiť dodržiavanie vybraných pravidiel cestnej premávky vodičom, ktorému vozidlo zveril,“ vysvetlil hovorca polície Michal Slivka.
„Inštitút objektívnej zodpovednosti sa bude viazať na porušenia pravidiel cestnej premávky, ktorých nedodržanie spôsobuje dopravné nehody s následkami na živote a zdraví, a súčasne na tie, ktoré je možné zaznamenať technickými prostriedkami,“ dodal. Polícia si od nového pravidla sľubuje pokles následkov dopravných nehôd na živote a zdraví o 30 až 40 percent.
Výška pokút za jednotlivé správne delikty bude striktne určená, policajt nebude oprávnený uložiť inú pokutu ani prihliadať na nejaké okolnosti alebo osobu páchateľa. Napríklad za prekročenie rýchlosti v obci bude hroziť pokuta 15 až 798 eur, mimo obce 30 až 798 eur. Za predchádzanie sa udelí pokuta 249 eur, za porušenie zákazu otáčania alebo cúvania 99 eur. Za prejazd cez železničné priecestie bude hroziť sankcia 300 eur, rovnako aj za nezastavenie na „stopke“ či prejazd na červenú. Pokutu až do výšky 798 eur bude možné uložiť za prekročenie maximálnej prípustnej hmotnosti vozidla.
„Ako motivácia riešiť vec v rámci inštitútu objektívnej zodpovednosti bude držiteľovi vozidla umožnené zaplatiť len dve tretiny z celkovej výšky pokuty uloženej v rozkaze, ak tak vykoná do 15 dní odo dňa jeho doručenia,“ doplnil Slivka. Pokiaľ ju však majiteľ auta zaplatí po tejto lehote, musí už uhradiť jej plnú výšku. „Zaplatením pokuty sa celá vec ukončuje bez akéhokoľvek zápisu do evidencie vodičov. Pokutu nebude možné zaplatiť v hotovosti, iba na príslušný bankový účet,“ poznamenal ďalej hovorca polície. Držiteľ vozidla má tiež možnosť podať voči rozkazu odpor (opravný prostriedok proti rozhodnutiu) a môže uviesť údaje o vodičovi, ktorý pravidlá cestnej premávky porušil. V prípade neúspešného odporu však uhradí aj trovy konania vo výške 30 eur.
Zavedením objektívnej zodpovednosti sa subjektívna zodpovednosť nemení ani neruší. Vodiči budú rovnako ako doteraz kontrolovaní policajtmi, či dodržiavajú pravidlá cestnej premávky. V prípade porušenia zákona budú naďalej riešení podľa priestupkového zákona a nezmeneného sadzobníka pokút. Ak vec nebude možné vybaviť v blokovom konaní, správny orgán ju bude riešiť v správnom konaní ako doposiaľ. Inštitút objektívnej zodpovednosti sa zatiaľ nebude uplatňovať plne automatizovaným spôsobom. „Najskôr je potrebné zistiť, či prostriedky, ktoré polícia využíva, vyhovujú na tento účel. Polícia získava a vyhodnocuje dáta, aby bolo možné prípadné nepresnosti odstrániť,“ uzavrel Slivka. Nejde totiž len o zachytenie vozidla, ktorým bol správny delikt spáchaný. Záznam musí tiež podľa Slivku obsahovať čitateľnú tabuľku s evidenčným číslom vozidla a údaje ako miesto, dátum a čas spáchaného priestupku. Záznam musí byť použiteľný ako dôkaz, preto sa od systému očakáva čo najnižšia chybovosť.
„Inštitút objektívnej zodpovednosti sa bude viazať na porušenia pravidiel cestnej premávky, ktorých nedodržanie spôsobuje dopravné nehody s následkami na živote a zdraví, a súčasne na tie, ktoré je možné zaznamenať technickými prostriedkami,“ dodal. Polícia si od nového pravidla sľubuje pokles následkov dopravných nehôd na živote a zdraví o 30 až 40 percent.
Výška pokút za jednotlivé správne delikty bude striktne určená, policajt nebude oprávnený uložiť inú pokutu ani prihliadať na nejaké okolnosti alebo osobu páchateľa. Napríklad za prekročenie rýchlosti v obci bude hroziť pokuta 15 až 798 eur, mimo obce 30 až 798 eur. Za predchádzanie sa udelí pokuta 249 eur, za porušenie zákazu otáčania alebo cúvania 99 eur. Za prejazd cez železničné priecestie bude hroziť sankcia 300 eur, rovnako aj za nezastavenie na „stopke“ či prejazd na červenú. Pokutu až do výšky 798 eur bude možné uložiť za prekročenie maximálnej prípustnej hmotnosti vozidla.
„Ako motivácia riešiť vec v rámci inštitútu objektívnej zodpovednosti bude držiteľovi vozidla umožnené zaplatiť len dve tretiny z celkovej výšky pokuty uloženej v rozkaze, ak tak vykoná do 15 dní odo dňa jeho doručenia,“ doplnil Slivka. Pokiaľ ju však majiteľ auta zaplatí po tejto lehote, musí už uhradiť jej plnú výšku. „Zaplatením pokuty sa celá vec ukončuje bez akéhokoľvek zápisu do evidencie vodičov. Pokutu nebude možné zaplatiť v hotovosti, iba na príslušný bankový účet,“ poznamenal ďalej hovorca polície. Držiteľ vozidla má tiež možnosť podať voči rozkazu odpor (opravný prostriedok proti rozhodnutiu) a môže uviesť údaje o vodičovi, ktorý pravidlá cestnej premávky porušil. V prípade neúspešného odporu však uhradí aj trovy konania vo výške 30 eur.
Zavedením objektívnej zodpovednosti sa subjektívna zodpovednosť nemení ani neruší. Vodiči budú rovnako ako doteraz kontrolovaní policajtmi, či dodržiavajú pravidlá cestnej premávky. V prípade porušenia zákona budú naďalej riešení podľa priestupkového zákona a nezmeneného sadzobníka pokút. Ak vec nebude možné vybaviť v blokovom konaní, správny orgán ju bude riešiť v správnom konaní ako doposiaľ. Inštitút objektívnej zodpovednosti sa zatiaľ nebude uplatňovať plne automatizovaným spôsobom. „Najskôr je potrebné zistiť, či prostriedky, ktoré polícia využíva, vyhovujú na tento účel. Polícia získava a vyhodnocuje dáta, aby bolo možné prípadné nepresnosti odstrániť,“ uzavrel Slivka. Nejde totiž len o zachytenie vozidla, ktorým bol správny delikt spáchaný. Záznam musí tiež podľa Slivku obsahovať čitateľnú tabuľku s evidenčným číslom vozidla a údaje ako miesto, dátum a čas spáchaného priestupku. Záznam musí byť použiteľný ako dôkaz, preto sa od systému očakáva čo najnižšia chybovosť.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
- wladi
- VWmaniak
- Príspevky: 8714
- Dátum registrácie: 29.03.2008 21:51
- Bydlisko: Slotovo
- Kontaktovať používateľa:
Re: Objektívna zodpovednosť
svine sk.rvene po.ebane zap.cene
ulavil som si
vyska pokut jak keby sme vsetci zarabali 2000€ mesacne
ulavil som si
vyska pokut jak keby sme vsetci zarabali 2000€ mesacne
Úprava auta ako cesta je nekonečná výmena kolies a iných dielov bez reálneho konca
-
- Pretekár
- Príspevky: 615
- Dátum registrácie: 26.09.2007 20:02
Re: Objektívna zodpovednosť
dobre vsak tie zakony predsa nie su na to aby znizili pocet tazkych nehôd skôr si myslim, ze ide o zbojstvo policie a vlady ktora im to schvalila na obcanoch najvyssieho rangu. Preco sa o vyske pokut hovori iba ako od - do . Dostal niekto za posledne dva roky pokutu nizsiu ako 60 €, alebo dohovor, ovsem ak to nebol daky nadrbany papalas, pretoze tie gumy gumenne rozdavaju pokuty asi podla vysky svojich prijmov, alebo podla toho ako sa ich sef vyspal z opice a kolko potrebuje na dalsi opias. Dobre ked pokuty nech su, ale treba urcit jasne pravidla hry a mal by platit i daky sadzobnik, ale myslim,ze to je v tomto skur.venom policajnom state zbytocne, hlavne ze to vedia Oni a obcan bude iba oslik zatras sa
- lopo1
- VWmaniak
- Príspevky: 9214
- Dátum registrácie: 02.08.2009 18:58
- Bydlisko: ZA
Re: Objektívna zodpovednosť
Výška pokút je diskutabilna ale objektivnu zodpovednosť ako taku schvalujem teda ak ju budu naplnat s rozumom.......t.j. osadenie radarov v nedodovych miestach kde nie je možne vykonavat "klasicke" meranie (napr. pod strecnom a pod.) taktiez objektívna ozdpovednost za pretazenie je super.....
- frflos
- VWmaniak
- Príspevky: 17162
- Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
- Bydlisko: kusok od Partizanske
Re: Objektívna zodpovednosť
...vsetko je to dobre, dodrzujte co mate a nemate sa coho bat a ked porusujes, tak si bud vedomi, ze zaplatis
...kedy toto konecne pochopite?
...kedy toto konecne pochopite?
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
- jaroslav158
- VWexpert
- Príspevky: 4805
- Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44
Re: Objektívna zodpovednosť
no ja si myslím že to nie je celkom dobré. Platiť pokutu len za to že si majiteľom auta mi príde dosť povrchné. Tu už nikto nebude zisťovať kto priestupok spáchal, jednoducho to zaplatí majiteľ auta. Ak by som šiel až do extrému tak si napr. predstav, že auto na ceste zrazí chodca a zmizne, tak nech nám správca komunikácie povie kto to bol inak za to bude niesť zodpovednosť on lebo je to jeho cesta. Je to celé na draka. Je to o tom že evriky sa budu sypať do štatnej pokladničky rýchlejšie a vo väčšom objeme. Nič iné za tým nieje.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
- jaroslav158
- VWexpert
- Príspevky: 4805
- Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44
Re: Objektívna zodpovednosť
lopo1 napísal:Výška pokút je diskutabilna ale objektivnu zodpovednosť ako taku schvalujem teda ak ju budu naplnat s rozumom.......t.j. osadenie radarov v nedodovych miestach kde nie je možne vykonavat "klasicke" meranie (napr. pod strecnom a pod.) taktiez objektívna ozdpovednost za pretazenie je super.....
Si kde videl aby na Slovensku sa niečo robilo s ROZUMOM. Radary natrepú tam, kde to bude najlepšie sypať. A preťaženie nebude nikto riešiť lebo je s tým o dosť viac práce ako s fotkou rýchlosti.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
- lopo1
- VWmaniak
- Príspevky: 9214
- Dátum registrácie: 02.08.2009 18:58
- Bydlisko: ZA
Re: Objektívna zodpovednosť
hmmm nie nie je s tym viac roboty presne ako pri rychlosti bude fotka EČ a kolko bolo zatazenie ..... a smitec..... ide len o montaz cidiel do vozovky ak sa nemýlim nieco take uz existuje pred donovalmy len teraz ich musi pracne odstavovat na blizkom parkovisku a riesit ne mieste
- lopo1
- VWmaniak
- Príspevky: 9214
- Dátum registrácie: 02.08.2009 18:58
- Bydlisko: ZA
Re: Objektívna zodpovednosť
hmm toto si nemyslim uviedol si zly priklad s tym chodcom.... btw ked ti pride domov fotka a ty si nesoferoval mozes podat do 15 dni odpor s tym ze musis uviest kto soferoval a potom oni vypisu sek pre dotycneho.... lebo toto sa dalo zneuzit ak bola foto kde nebolo vidiet tvar vodica..... mohol.si povedat ze soferovala tebe blizka osoba ktorej totoznost nepovies a hrozila ti max 60e pokuta za marenie vykonu .... ked si vezmes sucasne vysky pokut tak sa casto krat tych 60e oplatilo zaplatit a tym sa vyhol niekolko sto eurovej pokute...... ale mate pravdu bude najme na naplnanie statnej kasy keby to fungovalo ako v uk kde stacionare som vidaval najcastejsie pri vjazdoch do obci .....cca 200-300m za tabuloujaroslav158 napísal:no ja si myslím že to nie je celkom dobré. Platiť pokutu len za to že si majiteľom auta mi príde dosť povrchné. Tu už nikto nebude zisťovať kto priestupok spáchal, jednoducho to zaplatí majiteľ auta. Ak by som šiel až do extrému tak si napr. predstav, že auto na ceste zrazí chodca a zmizne, tak nech nám správca komunikácie povie kto to bol inak za to bude niesť zodpovednosť on lebo je to jeho cesta. Je to celé na draka. Je to o tom že evriky sa budu sypať do štatnej pokladničky rýchlejšie a vo väčšom objeme. Nič iné za tým nieje.
Naposledy upravil/-a lopo1 v 07.07.2012 21:45, upravené celkom 1 krát.
- jaroslav158
- VWexpert
- Príspevky: 4805
- Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44
Re: Objektívna zodpovednosť
lopo1 napísal:hmmm nie nie je s tym viac roboty presne ako pri rychlosti bude fotka EČ a kolko bolo zatazenie ..... a smitec..... ide len o montaz cidiel do vozovky ak sa nemýlim nieco take uz existuje pred donovalmy len teraz ich musi pracne odstavovat na blizkom parkovisku a riesit ne mieste
to ťa ten radar s kamerou vyjde lacnejšie ako motáž čidiel do vozovky plus kamera. Hádaj čo sa bude montovať? A ak uvedieš kto šoferoval šek mu vypíšu len ak sa prizná.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate
Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate