Strana 1 z 1

Najlepšia reklama na auto Volkswagen v celej histórií

Napísané: 19.12.2019 00:11
od používateľa admin

Nemali ste šťastie v kasíne? Vášmu Volkswagenu je to jedno!

Rok 1985. Michail Gorbačov sa chopil moci v bývalom Sovietskom zväze, boli nájdené prvé trosky Titanicu a narodil sa jeden
z najväčších futbalistov všetkých čias, portugalský útočník Cristiano Ronaldo. Rok 1985 sa však do dejín zapísal aj ako rok,
v ktorom automobilová značka Volkswagen uverejnila svoju legendárnu reklamu na model Golf GTi. Tá je dodnes známa s 
podtitulom „Casino Commercial“, teda v preklade „kasínová reklama“.

Netradičná kasínová reklama

Kasínová reklama sa radí k najznámejším a najúspešnejším reklamám Volkswagenu. Paradoxne, nemôže za to len Volkswagen,
ale aj Jeremy Clarkson, ktorý na reklamu upozornil a aj ju svojsky sparodoval vo svojom auto-moto programe. Svoje označenie,
kasínová, dostalo toto propagačné video vďaka prvým sekundám, ktoré zachytávajú muža v obleku s motýlikom, ktorý práve
odchádza z kamenného kasína. Nie však tak, ako by chcel, ako víťaz, ale ako porazený.

„Toto je muž, ktorý vsadil jeden milión na čiernu a padla červená,“ hovorí stoicky pokojne mužský hlas. A pokračuje. „Toto je
muž, ktorý sa oženil so sexy mačičkou, ale potom sa z nej stala mačka.“ Počas štyridsať sekundového spotu získavame obraz
o tom, že elegantne oblečený muž je v skutočnosti tým najväčším smoliarom na celom svete. A vôbec pri ňom neplatí úmera
– šťastie v hre, nešťastie v láske – jemu sa nedarí nikde a v ničom.

Jediným pevným bodom v jeho privátnom vesmíre je jeho auto – Volkswagen, iba na to sa môže spoľahnúť. Reklama sa
snaží navodiť dojem, že bez ohľadu na to, či ste rozvedený, o milión mariek alebo euro ľahší, auto Volkswagen to nezaujíma
a vždy tu pre Vás bude.
Odvezie Vás kamkoľvek budete chcieť a to hlavne rýchlo (auto malo 1.8-litrový, 4-valcový motor so vsetrekovaním paliva).
Reklama je dodnes populárna, na portále YouTube si ju dodnes pozreli stovky tisíc ľudí.

Červená a čierna a iné čísla

Kasínová reklama, na ktorú hra odkazuje sa volá ruleta. Práve na nej nachádzame možnosť vsádzania na červené alebo
čierne políčko. Napriek všeobecne mylnej predstave, pri tomto type stávky nie sú vaše šance päťdesiat percent na päťdesiat
percent. Vďaka prítomnosti jedného až dvoch nevýherných políčok (podľa variantu rulety) sú vaše šance na výhru 48.60%
alebo 47.40%. Bolo teda pravdepodobné, že muž v reklame skôr prehrá, než vyhrá.

Každý skúsenejší hráč však vie, že ku hraniu v kamennom kasíne patria prehry rovnako tak, ako výhry. 76-ročný veterán
druhej svetovej vojny pred nejakým časom vyhral jackpot vo výške 4.6 milióna amerických dolárov a to len desať hodín po
tom, čo kasíno Mirage zahájilo svoju prevádzku. O šestnásť rokov na to, v čase keď mal už 93 rokov, vyhral 21-miliónový
jackpot, z ktorého väčšinu daroval na charitatívne účely, vrátane na pomoc obetiam hurikánu Katrina.

Namiesto rulety dal tento šťastný víťaz prednosť automatom, či ak chcete slotom, ktoré skutočne ponúkajú podobne
astronomické jackpoty, o ktoré sa dá hrať aj inde, než v Las Vegas. Aj tie najlepšie hracie automaty pre slovenských hráčov
sa pýšia multimiliónovými jackpotmi, ktoré pravidelne lákajú tisícky Slovákov, aby v nich skúsili šťastie. Susední Česi i Poliaci
už svojho veľkého víťaza, podobnému vojnovému veteránovi majú, Slováci naň čakajú.

Úspešný model

Čo v skutočnosti ona legendárna kasínová reklama od Volkswagenu propagovala? Nový model GTi z dielne Volkswagonu.
Hoci jej modely zvykli bývať chválené za kvalitné továrenské spracovanie, predaje boli nezriedka za očakávaniami a 
Volkswagon hľadal model, podobne úspešný ako bol legendárny Chrobák (ktorý dostal svoj crossover).
A tým sa stal spomínaný GTi, ktorý ohúril ako zákazníkov, tak aj odborníkov.

Predalo sa ho rekordných 24 miliónov, čo bol pre značku Volkswagen absolútny rekord. Magazín Wheels vybral model ako
Auto roka. Hlavným ťahákom pre zákazníkov bola predovšetkým sila a rýchlosť auta. Dvojdverový model s výkonom 120
konských koní dokázal vyvinúť rýchlosť až 190 kilometrov za hodinu, na čo, pochopiteľne, Volkswagen v reklamách pravidelne
upozorňoval. Zákazníci si pochvaľovali o veľkú akceleráciu.

Zrýchlenie od nula do sto kilometrov za hodinu bolo za 8.7 sekundy. Pre porovnanie, štyri roky starý model
(z roku 2015) mal toto zrýchlenie za päť sekúnd. Niet sa čomu diviť, že v nasledujúcich rokoch prišlo na trh viacero ďalších
verzii a variantov ako troj i päťdverový hatchback alebo sedan. V roku 2015 prišiel Volkswagen so sequelom, novým GTi autom
, ktorý mal v porovnaní so starším hlavným modelom výrazne lepšie bezpečnostné prvky, kvalitnejšie odpruženiea 
hospodárnejšie nakladanie s emisiami a palivom.

Reklama na GTi bola prvou z úspešných reklám Volkswagenu. Inšpirovaní a povzbudení úspechom svojho
štyridsaťsekundového spotu vymysleli ďalšiu hravú reklamu, ktorá dostala tentoraz názov „Changes“, v preklade
„Zmeny“. Niektorí mediálni analytici dodnes hovoria, že tieto dve reklamy zmenili pohľad na to, ako propagovať automobily.