Strana 1 z 1

Tuneri už si nemusia ničiť svoje nastaviteľné podvozky

Napísané: 25.05.2018 14:45
od používateľa admin

Tuneri už si nemusia ničiť svoje nastaviteľné podvozky

Tuneri už si nemusia ničiť svoje nastaviteľné podvozky úpravami pre dosiahnutie väčšieho zníženia. TATechnix, novým
radom nazvaným "TATechnix DEEP", reaguje na dopyt
po väčšej znížiteľnosti nastaviteľných podvozkov.

"Zákazníci s extrémnou požiadavkou na zníženie riešia neuspokojivé zníženie nastaviteľných podvozkov vybratím nastaviteľných
kociek vzadu a predstavených pružín vpredu
. Táto úprava vo svojej podstate podvozok pripraví o svoje vlastnosti. Tlmiče
nezvládajú dobre svoju funkciu a sú vrátane pružín extrémne preťažované. Logickým výsledkom takýchto úprav je skákanie a
brilantná tvrdosť. Vedľajším efektom je skrátenie životnosti podvozkov. Tlmič „ide“ doslova na doraz a piest naráža na spodok
tlmiča
, čím najskôr vytlačí plyn okolo piestnice a následne začne vytláčať olej. Všetky tieto úpravy sú podkladom poloprávd,
ktoré sa medzi ľuďmi rozprávajú o cenovo dostupných klasických nastaviteľných podvozkoch TATechnix.
"

Hovorí Pavel Kiss (Pajic) z klubovej tuningovej dielne v Dečíne - http://www.servisdecin.cz" onclick="window.open(this.href);return false;


Nový rad TATechnix DEEP vychádza zo skúseností so
vzduchovými podvozkami a ponúka zníženie do naozajstného extrému, a to pri zachovaní plnej funkčnosti. Nový rad
TATechnix Deep uspokojí všetkých úpravcov, ktorí chcú ozajstného bruchoplaziča. Všetky podvozky rady DEEP majú certifikáciu
TÜV a sú skladom v ČR.

Maximálne zníženie podľa TÜV pre VW Golf 4

Obrázok

Maximálne zníženie podľa TÜV pre VW Golf 6

Obrázok

Maximálne zníženie podľa TÜV pre VW Golf 7

Obrázok

Niekoľko tipov k najčastejším problémom pri montáži akéhokoľvek zníženého podvozku.

Riadené deštrukcie podvozkov pomocou vyberania komponentov (pozri odseky vyššie) nie sú jediným problémom, s ktorým sa na
nás zákazníci obracajú. Nastaviteľné a/alebo športové podvozky sú iba výmennými dielcami. Pri ich inštalácii je nutné postupovať
ako pri výmene klasických tlmičov a pružín. Bohužiaľ odbornosť autoservisov v tomto smere pokrivkáva. S výmenou tlmičov a
pružín je nutné povoliť aj všetky silentbloky a ramená, a to minimálne v pozdĺžnom smere.
So zložitosťou náprav nadobúda
tento krok na dôležitosti.

Prečo to autoservisy nerobia?

Keď meníte sériový tlmič a pružinu za nový sériový diel, tak je zmena na silentbloku a ramene minimálna. Nedochádza k
okamžitej a viditeľnej deštrukcii. Servisy si tým uľahčujú prácu a znižujú náklady na časovú záťaž opravy na úkor zákazníka.
Výsledkom je pnutie na ramenách a silentblokoch, ktoré prispieva k ich rýchlejšiemu zničenie.
Práve preto často odchádzajú
ramená aj silentbloky po výmene týchto dielov.

Niektoré autoservisy tento predpísaný postup nepovažujú za absolútnu samozrejmosť, takže predpísaný postup ignorujú aj
u nastaviteľných a športových podvozkov. U sériových podvozkov dôjde k plazivej deštrukcii. U nastaviteľných a športových
podvozkov dôjde k počiatočnému skrúteniu silentblokov a následne ich strihu. Skrútené silentbloky podržia auto vyššie, takže
nespokojní úpravcovia pristupujú k vyššie opísanej úprave a vyberú pružiny a/alebo nastaviteľné kocky. Následne sa
silentbloky zaručene odtrhnú.
Silentbloky sa zaručene odtrhnú aj keď nevyberiete nastaviteľné kocky a matky, len to chce
pojazdiť pár kilometrov.

Ako sa taká chybná montáž prejavuje:

Po strihu: mlátením z nápravy a zlými jadznými vlastnosťami.
Pred strihom: Tvrdosťou a nevyspitatelnosťou vozidla a zlými jazdnými vlastnosťami.