zle štartovanie
Moderátor: valado45
-
- Autoškolák
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2019 11:45
Re: zle štartovanie
Včera som sa trošku potrápil s tou elektrickou časťou spínačky. Trošku sa jej nechcelo ísť von, ale nakoniec všetko OK. Zatiaľ štartuje dobré, dúfam, že to bolo ňou. Veď čas ukáže.
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: zle štartovanie
kolko ti to cca trvalo ? dal si dolu volant plasty a co este ake naradie si na to potreboval?
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;
-
- Autoškolák
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2019 11:45
Re: zle štartovanie
Myslím, že sa to dá urobiť tak za 15 minút. Mne to trvalo dlhšie, nemal som žiaden návod, nikde som nič nenašiel. Volant zostava, netreba ho demontovať.
1. Plast nad volantom je nacvaknutý, opatrne ho vypáč. Stačí ho oprieť o budíky, je spojený koženkou s plastom pod budíkmi.
2. Keď zložiš vrchný plast, za volantom sa ti odhalia dve torx skrutky čo držia spodný plast. Musíš otočiť volantom aby si sa ku ním dostal. Tretia skrutka (tiež torx) čo drží spodný plast je pod pákou na nastavenie výšky volantu.
3. Odstránenie čierneho plastu na tej elektrickej časti spínačky (volajme to zásuvka), opatrne plochým skrutkovačom. Odpoj konektor od zásuvky.
4. Budeš potrebovať 2 pomôcky, ja som mal tenké medené pliešky (ako ploché skrutkovače). Nie je tam miesto na skrutkovače, tak musíš improvizovať. Vyskúšaj si to na novej zásuvke, kde treba vložiť tie pomôcky aby si tú zásuvku vytiahol. Je tam nacvaknutá, žiadne červy tam nie sú, ako je to myslím na iných VW.
A to je asi všetko. Ja som odmontoval aj elektroniku pod spínačkou (asi imobilizér, neviem), lebo sa mi nedal odpojiť konektor od zásuvky spínačky. Myslím si, že to nie je potrebné, ja som bol trošku hrrr do roboty
Ináč, netreba odpájať batériu.
1. Plast nad volantom je nacvaknutý, opatrne ho vypáč. Stačí ho oprieť o budíky, je spojený koženkou s plastom pod budíkmi.
2. Keď zložiš vrchný plast, za volantom sa ti odhalia dve torx skrutky čo držia spodný plast. Musíš otočiť volantom aby si sa ku ním dostal. Tretia skrutka (tiež torx) čo drží spodný plast je pod pákou na nastavenie výšky volantu.
3. Odstránenie čierneho plastu na tej elektrickej časti spínačky (volajme to zásuvka), opatrne plochým skrutkovačom. Odpoj konektor od zásuvky.
4. Budeš potrebovať 2 pomôcky, ja som mal tenké medené pliešky (ako ploché skrutkovače). Nie je tam miesto na skrutkovače, tak musíš improvizovať. Vyskúšaj si to na novej zásuvke, kde treba vložiť tie pomôcky aby si tú zásuvku vytiahol. Je tam nacvaknutá, žiadne červy tam nie sú, ako je to myslím na iných VW.
A to je asi všetko. Ja som odmontoval aj elektroniku pod spínačkou (asi imobilizér, neviem), lebo sa mi nedal odpojiť konektor od zásuvky spínačky. Myslím si, že to nie je potrebné, ja som bol trošku hrrr do roboty
Ináč, netreba odpájať batériu.
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: zle štartovanie
Super dik to mi staci. Celkom si ma potesil, ze to neni na viac ako 30 minut super cez leto to asi spacham aj ja nech je klud. Cenovo to nieje vobec likvidacne takze to radsej vymenim nech sa vyhnem pripadnim problemom
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;
-
- Autoškolák
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2019 11:45
Re: zle štartovanie
Nekonečný príbeh Už som dal vymeniť dvojhmoťák. Pri výmene mi v servise povedali, že zlý je štartér (ten nový). Dvojhmoťák bol vraj celkom ok, ale vymenili ho už keď som ho kúpil. Štartér som dal na reklamáciu a dal som repasovať ten pôvodný čo mi odišiel vo februári. Všetko bolo fajn asi 5 dní. Odišiel znova . Sakra, čím to bude? Môže byť problém v motore? Ak ho nevládze pretočiť a preto zhorí štartér? Je to možné?
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: zle štartovanie
Tak som to teda vymenil a zatiaĽ to vyzerá byť OK uvidíme ešte to budem sledovať. Musim sÚhlasiť s tým, že to nebolo až také náročné až na to vycvaknutie z tej drážky musel som ten pôvodný odtiaľ vyškrabať
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: zle štartovanie
to je celkom zvláštne napadlo ma, že by bol silný akumulátor? Skontroluj hodnoty či náhodou tam niekto nedal nejaký podstatne silnejší, ale tak neviem či reálne je možné silnejšým aku odpáliť štartér. Takže len tak rozmýšlam nahlasGiorgio2 napísal: ↑12.05.2020 19:18Nekonečný príbeh Už som dal vymeniť dvojhmoťák. Pri výmene mi v servise povedali, že zlý je štartér (ten nový). Dvojhmoťák bol vraj celkom ok, ale vymenili ho už keď som ho kúpil. Štartér som dal na reklamáciu a dal som repasovať ten pôvodný čo mi odišiel vo februári. Všetko bolo fajn asi 5 dní. Odišiel znova . Sakra, čím to bude? Môže byť problém v motore? Ak ho nevládze pretočiť a preto zhorí štartér? Je to možné?
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;
-
- Jazdec
- Príspevky: 401
- Dátum registrácie: 01.07.2015 21:34
- Bydlisko: Košice
Re: zle štartovanie
Rozmyslas nahlas a nespravne. Vacsi akumulator dokaze dodat vacsi prud za rovnaky cas, resp. rovnaky prud po dlhsiu dobu ako mensi akumulator. Prud ale zalezi od spotrebica (starter), cize ho bude odoberat stale ~rovnaky. Akumulator moze mat poskodeny clanok, vtedy ale zvykne uplne zlyhat.vitusmotuz napísal: ...napadlo ma, že by bol silný akumulátor? Skontroluj hodnoty či náhodou tam niekto nedal nejaký podstatne silnejší, ale tak neviem či reálne je možné silnejšým aku odpáliť štartér. Takže len tak rozmýšlam nahlas
@Giorgio2 Na skusku tam mozes hodit iny na par dni aby si ho vylucil.
Odoslané z Nokia 4.2 pomocou Tapatalku
Golf 4 (hatchback), 1.9 TDI AXR 74kW
EIBACH Pro-Kit -30mm
BORBET XL, 7.5X17 ET35 (215/45)
Zadne silentbloky prednych ramien 8N0407181B
Zosilnene silentbloky zadnej napravy 6Q0501541E
EIBACH Pro-Kit -30mm
BORBET XL, 7.5X17 ET35 (215/45)
Zadne silentbloky prednych ramien 8N0407181B
Zosilnene silentbloky zadnej napravy 6Q0501541E
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: zle štartovanie
myslel som si ani mne to moc nesedelo ale som rad, ze si ma usmernil
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;
-
- Jazdec
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 11.08.2013 12:49
Re: zle štartovanie
len aby neboli zle kable od baterky ku starteru resp. spoje