ovladanie 4x4
Moderátor: stinger11
-
- Autoškolák
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 06.12.2013 20:14
ovladanie 4x4
dobry pani
chcem sa opytat ohladom ovládanie 4x4.kupil som touarega a neni mi jasne ako sa to ovlada.za beznej prevadzky taha len predok?a 4x4sa zapne pri presmyku automaticky,alebo musim si to prepnut sam.
vopred dakujem za odpoved
chcem sa opytat ohladom ovládanie 4x4.kupil som touarega a neni mi jasne ako sa to ovlada.za beznej prevadzky taha len predok?a 4x4sa zapne pri presmyku automaticky,alebo musim si to prepnut sam.
vopred dakujem za odpoved
-
- Pretekár
- Príspevky: 661
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:28
- Kontaktovať používateľa:
Re: ovladanie 4x4
gabriel83 ..všetko robí a riadi elektronika..
..čiže pri bežnej jazde nič neprepínaš..nezapínaš..
..iné je to pri sťažených terénnych podmienkach...a na to tam máš ten otočný ovládač..redukcia..uzávierka medzinápravového diferenciálu a nakoniec aj zadného...
4MOTION je stály pohon všetkých kolies. Hnacia sila motora sa pri stálom pohone všetkých kolies 4MOTION značky Volkswagen rozdeľuje podľa potreby medzi všetky štyri kolesá. Pri modeloch s pozdĺžne zabudovaným motorom zabezpečuje rozdelenie hnacej sily na predné a zadné kolesá medzinápravový diferenciál Torsen. Vozidlá s priečne uloženým motorom sú vybavené spojkou Haldex. Ponúka vysokú aktívnu bezpečnosť, spoľahlivú trakciu prakticky na všetkých druhoch povrchu a stálu vynikajúcu stabilitu v priamom smere – aj pri bočnom vetre – a vďaka "permanentnej bezpečnostnej výhode“ má výraznú prevahu voči systémom pohonu všetkých kolies, pri ktorých sa druhá náprava pripája len v prípade problémov s trakciou. A k tomu všetkému sa 4MOTION ešte dá kombinovať so všetkými systémami ovplyvňujúcimi dynamiku jazdy, ako sú elektronický stabilizačný program (ESP), protipreklzový systém (ASR), regulácia točivého momentu motora (MSR) a elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).
4XMOTION je elektronicky riadený a stály pohon všetkých kolies v modeli Touareg. Stály pohon všetkých kolies 4XMOTION je základom pre výborný výkon modelu Touareg v extrémnom teréne. Vozidlo disponuje samosvorným medzinápravovým diferenciálom s lamelovou spojkou a redukčnou prevodovkou. V normálnej prevádzke sa uskutočňuje plynulé a od preklzu závislé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu. Medzinápravový diferenciál sa dá dodatočne uzavrieť, takže potom dochádza k pevne určenému rozdeleniu hnacieho momentu. K presmerovaniu sily na prednú nápravu dochádza prostredníctvom kužeľového prevodu, ktorý je na základe konštrukčných predpokladov modelu Touareg nutný. Redukčný stupeň prevodovky (2,69:1) pre nasadenie v ťažkom teréne sa elektricky zapína pomocou spínača na podvozku. Umožňuje maximálnu hnaciu silu pri minimálnej rýchlosti. Vďaka tomu dosahuje Touareg stúpavosť až do 100 percent (45°). 4XMOTION môže byť okrem toho vybavený s diferenciálom na zadnej náprave s priečnou uzávierkou a 100 percentným účinkom uzávierky. Vodič sám aktivuje diferenciál na zadnej náprave. Prostredníctvom otočného spínača vo vozidle sa dá uzávierka diferenciálu modelu Touareg manuálne zapnúť. Pre lepšiu trakciu a dynamiku jazdy sa uzávierka v závislosti od situácie aktivuje a dávkuje automaticky.
..čiže pri bežnej jazde nič neprepínaš..nezapínaš..
..iné je to pri sťažených terénnych podmienkach...a na to tam máš ten otočný ovládač..redukcia..uzávierka medzinápravového diferenciálu a nakoniec aj zadného...
4MOTION je stály pohon všetkých kolies. Hnacia sila motora sa pri stálom pohone všetkých kolies 4MOTION značky Volkswagen rozdeľuje podľa potreby medzi všetky štyri kolesá. Pri modeloch s pozdĺžne zabudovaným motorom zabezpečuje rozdelenie hnacej sily na predné a zadné kolesá medzinápravový diferenciál Torsen. Vozidlá s priečne uloženým motorom sú vybavené spojkou Haldex. Ponúka vysokú aktívnu bezpečnosť, spoľahlivú trakciu prakticky na všetkých druhoch povrchu a stálu vynikajúcu stabilitu v priamom smere – aj pri bočnom vetre – a vďaka "permanentnej bezpečnostnej výhode“ má výraznú prevahu voči systémom pohonu všetkých kolies, pri ktorých sa druhá náprava pripája len v prípade problémov s trakciou. A k tomu všetkému sa 4MOTION ešte dá kombinovať so všetkými systémami ovplyvňujúcimi dynamiku jazdy, ako sú elektronický stabilizačný program (ESP), protipreklzový systém (ASR), regulácia točivého momentu motora (MSR) a elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).
4XMOTION je elektronicky riadený a stály pohon všetkých kolies v modeli Touareg. Stály pohon všetkých kolies 4XMOTION je základom pre výborný výkon modelu Touareg v extrémnom teréne. Vozidlo disponuje samosvorným medzinápravovým diferenciálom s lamelovou spojkou a redukčnou prevodovkou. V normálnej prevádzke sa uskutočňuje plynulé a od preklzu závislé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu. Medzinápravový diferenciál sa dá dodatočne uzavrieť, takže potom dochádza k pevne určenému rozdeleniu hnacieho momentu. K presmerovaniu sily na prednú nápravu dochádza prostredníctvom kužeľového prevodu, ktorý je na základe konštrukčných predpokladov modelu Touareg nutný. Redukčný stupeň prevodovky (2,69:1) pre nasadenie v ťažkom teréne sa elektricky zapína pomocou spínača na podvozku. Umožňuje maximálnu hnaciu silu pri minimálnej rýchlosti. Vďaka tomu dosahuje Touareg stúpavosť až do 100 percent (45°). 4XMOTION môže byť okrem toho vybavený s diferenciálom na zadnej náprave s priečnou uzávierkou a 100 percentným účinkom uzávierky. Vodič sám aktivuje diferenciál na zadnej náprave. Prostredníctvom otočného spínača vo vozidle sa dá uzávierka diferenciálu modelu Touareg manuálne zapnúť. Pre lepšiu trakciu a dynamiku jazdy sa uzávierka v závislosti od situácie aktivuje a dávkuje automaticky.
- Prílohy
-
- 241[1].jpg (6.27 KiB) 6384 zobrazení
Naposledy upravil/-a stanoVW v 28.01.2014 07:24, upravené celkom 3 krát.
- wheel
- VWjunior
- Príspevky: 1818
- Dátum registrácie: 20.12.2010 13:28
Re: ovladanie 4x4
touareg ma stalu 4kolku (Torsen diferencial) a nic nemusis zapinat..
Prepinat sa tam nieco prepina, ale neviem co , (pre beznu prevadzku aj tak nepodstatne) .. Ale niekto Ti urcite poradi. Viem, ze je tam High, Low moznost atd...
Prepinat sa tam nieco prepina, ale neviem co , (pre beznu prevadzku aj tak nepodstatne) .. Ale niekto Ti urcite poradi. Viem, ze je tam High, Low moznost atd...
1.8T f čypu
- ameron
- Profík
- Príspevky: 1110
- Dátum registrácie: 09.03.2009 23:07
Re: ovladanie 4x4
jaaaj a ten pocit ked sa v zakrute prida plyn a zadok zatlaci von
- caco1
- Vodič
- Príspevky: 67
- Dátum registrácie: 26.01.2013 05:58
- Bydlisko: Sládkovičovo
Re: ovladanie 4x4
Kua Stano, ten popis je ako z reklamného letáku
Palec hore.
Palec hore.
Touareg 2.5 R5 TDI 128 kW "Black & White"
- JOFO
- VWagenista
- Príspevky: 1265
- Dátum registrácie: 02.11.2007 15:02
- Bydlisko: Zilina 22° 57' 5.27" S 43° 12' 37.16" W
- Kontaktovať používateľa:
Re: ovladanie 4x4
no u prveho turka je isto stale 4x4 , ale u dvojkoveho je to uz sa mi zda nieco ako haldex , ale niesom si isty
http://www.bazos.sk/search.php?hledat=0 ... 5&kitx=ano" onclick="window.open(this.href);return false;
- ameron
- Profík
- Príspevky: 1110
- Dátum registrácie: 09.03.2009 23:07
Re: ovladanie 4x4
no to si nemal napisat to stano len tak nenecha
- JOFO
- VWagenista
- Príspevky: 1265
- Dátum registrácie: 02.11.2007 15:02
- Bydlisko: Zilina 22° 57' 5.27" S 43° 12' 37.16" W
- Kontaktovať používateľa:
Re: ovladanie 4x4
tak myslim ze u 2turka je uz stale 4x4 iba za nejaky sialeny priplatok (ako kazda hlupost co bola v 1turku v zaklade)
preto si myslim, ze ked raz mozno budem prechadzat na 2turka , tak budem nemilo prekvapeny , ako malo funkcii tam oproti staremu bude
preto si myslim, ze ked raz mozno budem prechadzat na 2turka , tak budem nemilo prekvapeny , ako malo funkcii tam oproti staremu bude
http://www.bazos.sk/search.php?hledat=0 ... 5&kitx=ano" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pretekár
- Príspevky: 661
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:28
- Kontaktovať používateľa:
Re: ovladanie 4x4
...nezdá Jofo..je to cca u 95% tak!!!JOFO napísal:no u prveho turka je isto stale 4x4 , ale u dvojkoveho je to uz sa mi zda nieco ako haldex , ale niesom si isty
...až na pár ,,bláznov, medzi ktorých patrím aj ja ... a ktorí sú ochotní priplatiť pár tisíc €, aby sa vyrovnali pohonom k T I ..
-
- Pretekár
- Príspevky: 661
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:28
- Kontaktovať používateľa:
Re: ovladanie 4x4
..tak ale Jofo zober si to, že T I začínal cenou cca u 2.200.000 Sk( 73.026,-€)...a T II začína u 47.000€(1.415.922,-Sk) ..takže niekde tú cenu cenu museli ušetriť...JOFO napísal:tak myslim ze u 2turka je uz stale 4x4 iba za nejaky sialeny priplatok (ako kazda hlupost co bola v 1turku v zaklade)
preto si myslim, ze ked raz mozno budem prechadzat na 2turka , tak budem nemilo prekvapeny , ako malo funkcii tam oproti staremu bude
..tak potom hľadaj poriadne ..tak vidíš len na volante...aký masívny máte vy a aký ,,tenký" má T II ..a hneď máš pár € dole