ovladanie 4x4

Moderátor: stinger11

gabriel83
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 06.12.2013 20:14

ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa gabriel83 »

dobry pani
chcem sa opytat ohladom ovládanie 4x4.kupil som touarega a neni mi jasne ako sa to ovlada.za beznej prevadzky taha len predok?a 4x4sa zapne pri presmyku automaticky,alebo musim si to prepnut sam.
vopred dakujem za odpoved

stanoVW
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 661
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:28
Kontaktovať používateľa:

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa stanoVW »

gabriel83 ..všetko robí a riadi elektronika.. :wink:
..čiže pri bežnej jazde nič neprepínaš..nezapínaš.. :wink:
..iné je to pri sťažených terénnych podmienkach...a na to tam máš ten otočný ovládač..redukcia..uzávierka medzinápravového diferenciálu a nakoniec aj zadného...

4MOTION je stály pohon všetkých kolies. Hnacia sila motora sa pri stálom pohone všetkých kolies 4MOTION značky Volkswagen rozdeľuje podľa potreby medzi všetky štyri kolesá. Pri modeloch s pozdĺžne zabudovaným motorom zabezpečuje rozdelenie hnacej sily na predné a zadné kolesá medzinápravový diferenciál Torsen. Vozidlá s priečne uloženým motorom sú vybavené spojkou Haldex. Ponúka vysokú aktívnu bezpečnosť, spoľahlivú trakciu prakticky na všetkých druhoch povrchu a stálu vynikajúcu stabilitu v priamom smere – aj pri bočnom vetre – a vďaka "permanentnej bezpečnostnej výhode“ má výraznú prevahu voči systémom pohonu všetkých kolies, pri ktorých sa druhá náprava pripája len v prípade problémov s trakciou. A k tomu všetkému sa 4MOTION ešte dá kombinovať so všetkými systémami ovplyvňujúcimi dynamiku jazdy, ako sú elektronický stabilizačný program (ESP), protipreklzový systém (ASR), regulácia točivého momentu motora (MSR) a elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).

4XMOTION je elektronicky riadený a stály pohon všetkých kolies v modeli Touareg. Stály pohon všetkých kolies 4XMOTION je základom pre výborný výkon modelu Touareg v extrémnom teréne. Vozidlo disponuje samosvorným medzinápravovým diferenciálom s lamelovou spojkou a redukčnou prevodovkou. V normálnej prevádzke sa uskutočňuje plynulé a od preklzu závislé rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu. Medzinápravový diferenciál sa dá dodatočne uzavrieť, takže potom dochádza k pevne určenému rozdeleniu hnacieho momentu. K presmerovaniu sily na prednú nápravu dochádza prostredníctvom kužeľového prevodu, ktorý je na základe konštrukčných predpokladov modelu Touareg nutný. Redukčný stupeň prevodovky (2,69:1) pre nasadenie v ťažkom teréne sa elektricky zapína pomocou spínača na podvozku. Umožňuje maximálnu hnaciu silu pri minimálnej rýchlosti. Vďaka tomu dosahuje Touareg stúpavosť až do 100 percent (45°). 4XMOTION môže byť okrem toho vybavený s diferenciálom na zadnej náprave s priečnou uzávierkou a 100 percentným účinkom uzávierky. Vodič sám aktivuje diferenciál na zadnej náprave. Prostredníctvom otočného spínača vo vozidle sa dá uzávierka diferenciálu modelu Touareg manuálne zapnúť. Pre lepšiu trakciu a dynamiku jazdy sa uzávierka v závislosti od situácie aktivuje a dávkuje automaticky.
Prílohy
241[1].jpg
241[1].jpg (6.27 KiB) 6384 zobrazení
Naposledy upravil/-a stanoVW v 28.01.2014 07:24, upravené celkom 3 krát.

Používateľov profilový obrázok
wheel
VWjunior
VWjunior
Príspevky: 1818
Dátum registrácie: 20.12.2010 13:28

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa wheel »

touareg ma stalu 4kolku (Torsen diferencial) a nic nemusis zapinat..

Prepinat sa tam nieco prepina, ale neviem co , (pre beznu prevadzku aj tak nepodstatne) .. Ale niekto Ti urcite poradi. Viem, ze je tam High, Low moznost atd...
1.8T f čypu

Používateľov profilový obrázok
ameron
Profík
Profík
Príspevky: 1110
Dátum registrácie: 09.03.2009 23:07

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa ameron »

jaaaj a ten pocit ked sa v zakrute prida plyn a zadok zatlaci von :lol:

Používateľov profilový obrázok
caco1
Vodič
Vodič
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 26.01.2013 05:58
Bydlisko: Sládkovičovo

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa caco1 »

Kua Stano, ten popis je ako z reklamného letáku :mrgreen:
Palec hore.
Touareg 2.5 R5 TDI 128 kW "Black & White"

Používateľov profilový obrázok
JOFO
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 02.11.2007 15:02
Bydlisko: Zilina 22° 57' 5.27" S 43° 12' 37.16" W
Kontaktovať používateľa:

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa JOFO »

no u prveho turka je isto stale 4x4 , ale u dvojkoveho je to uz sa mi zda nieco ako haldex , ale niesom si isty
http://www.bazos.sk/search.php?hledat=0 ... 5&kitx=ano" onclick="window.open(this.href);return false;

Používateľov profilový obrázok
ameron
Profík
Profík
Príspevky: 1110
Dátum registrácie: 09.03.2009 23:07

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa ameron »

no to si nemal napisat to stano len tak nenecha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Používateľov profilový obrázok
JOFO
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 02.11.2007 15:02
Bydlisko: Zilina 22° 57' 5.27" S 43° 12' 37.16" W
Kontaktovať používateľa:

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa JOFO »

tak myslim ze u 2turka je uz stale 4x4 iba za nejaky sialeny priplatok (ako kazda hlupost co bola v 1turku v zaklade)
preto si myslim, ze ked raz mozno budem prechadzat na 2turka , tak budem nemilo prekvapeny , ako malo funkcii tam oproti staremu bude :roll:
http://www.bazos.sk/search.php?hledat=0 ... 5&kitx=ano" onclick="window.open(this.href);return false;

stanoVW
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 661
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:28
Kontaktovať používateľa:

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa stanoVW »

JOFO napísal:no u prveho turka je isto stale 4x4 , ale u dvojkoveho je to uz sa mi zda nieco ako haldex , ale niesom si isty
...nezdá Jofo..je to cca u 95% tak!!!
...až na pár ,,bláznov, medzi ktorých patrím aj ja :D ... a ktorí sú ochotní priplatiť pár tisíc €, aby sa vyrovnali pohonom k T I .. :wink:

stanoVW
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 661
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:28
Kontaktovať používateľa:

Re: ovladanie 4x4

Príspevok od používateľa stanoVW »

JOFO napísal:tak myslim ze u 2turka je uz stale 4x4 iba za nejaky sialeny priplatok (ako kazda hlupost co bola v 1turku v zaklade)
preto si myslim, ze ked raz mozno budem prechadzat na 2turka , tak budem nemilo prekvapeny , ako malo funkcii tam oproti staremu bude :roll:
..tak ale Jofo zober si to, že T I začínal cenou cca u 2.200.000 Sk( 73.026,-€)...a T II začína u 47.000€(1.415.922,-Sk) ..takže niekde tú cenu cenu museli ušetriť... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
..tak potom hľadaj poriadne :D ..tak vidíš len na volante...aký masívny máte vy a aký ,,tenký" má T II :mrgreen: :mrgreen: ..a hneď máš pár € dole :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory a chipovanie"