VW TIGUAN 2.0TDi Haldex PROBLEM

2007 - .....
Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
JOHNNYKOSCAK
Autoškolák
Autoškolák
Dátum registrácie: 25.06.2013 11:38

VW TIGUAN 2.0TDi Haldex PROBLEM

Príspevok od používateľa JOHNNYKOSCAK »

Pozdravujem všetkých, ktorý sa zapoja do vyriešenia môjho problému

Pred cca 2 rokmi sme kupili VW TIGUAN 2.0TDi CR 103kW 2012 v slušnej výbave s relatívne málo km, mal len 40000km!
Samozrejme sa po kúpe vymenili olej v motore + filtre, olej v prevodovke a pod. Auto jazdilo krásne cca teraz po 2 rokoch (70000km má teraz) nastal menší problém, auto začalo zo zadnej časti za studena celkom hučať (mechanické hučanie) neskor to prešlo do poriadneho pukanie zo zadnej nápravy pri plne vytočenom volante sa to prejavovalo ešte viac, niesom laik a mal som podozrenie na Haldex (alebo zadný diferenciál) a tak to aj nakoniec bolo. V servise sme zistili, že haldex nieje v poriadku, po vypustení oleja to vyzeralo tak ako by ten olej mal 300000km za sebou. Šetrením sa zistilo, že číslo dielu 0AY525554A ( haldexu) ktorý tam bol teraz použitý je úplne iné ako tam mal povodne byť. Takže sme dospeli k tomu, že niekto ten haldex už vymenil, dal tam nejaký iný ktorý len pasoval a tento haldex sa "bil" - asi vznikalo veľké pnutie medzi zadným diferenciálom a prevodovkou, až ho porazilo, kedže tam bol taky aký tam nemal byť.
Podľa VIN čísla nášho Tiguana, by tam mal byť haldex s výrobným číslom dielu 0AY525010L, nový stoji vo VW cca 3800e s DPH. Bohužiaľ takýto požitý konkrétny haldex sa naozaj ťažko hľadá, preto som sa snažil zistiť cez sieť VW, aký HALDEX by tam mal ešte pasovať, no od VW som nedostal nejakú jednoznačnú odpoveď, len že "možno" by tam mohly ešte pasovať tieto konkrétne haldexy s výrobným číslom 0AY525010B , 0AY525010C , 0AY525010D - tie sa ako tak dajú zohnať, nikto absolútne nikto mi nevie povedať, či to bude pasovať, či nevznikine časom rovnaký problém.