Ahojte skúsení Volkswageňáci
keďže som v citovom spojení so svojím autom, vnímam každý rozdiel zvuku. Už dlhšiu dobu som pozoroval buchotanie zo zadnej časti nápravy, či časti vozidla. Najprv si vravím asi niečo v kufri. Kontrolujem, nič tam nie je! Idem ďalej. Kontrolujem, kedy som menil ložiská. Zisťujem, že to bolo 37 tisíc km dozadu. cca 3 a pol roka časovo. Chytím koleso a skúšam radiálnu vôľu! Zisťujem, že vôľa je celkom veľká! Hovorím si: "je to možné", aby tak rýchlo odišlo to ložisko? Kupoval som ložiská od značky FAG (tieto sú aj v originálnom diely), tak teraz nechápem či som mal len ja zlú skúsenosť a šťastie na vadný kus, alebo už nemám dôverovať tejto značke vôbec? Má niekto viac skúseností? Je možné, aby tak skoro došlo k opotrebeniu ložiska? Mám aj napriek nízkemu nájazdu meniť ložisko na druhej strane?
1T2 - Touran - buchanie-klepotanie zo zadnej nápravy
Moderátor: valado45
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
1T2 - Touran - buchanie-klepotanie zo zadnej nápravy
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;
- vitusmotuz
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
- Bydlisko: Stredné Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: 1T2 - Touran - buchanie-klepotanie zo zadnej nápravy
tak som to vymenil. Záver som spravil následovný: Pravdepodobne z dôvodu nedodržania uťahovacieho momentu došlo k poškodeniu ložiska. Takto vyzeralo ložisko
EDIT 19.4.23 - búchanie síce slabšie, ale stále pretrváva napriek výmene oboch zadných ložísk - vyzerá to na uloženie tlmiča ešte dám info
EDIT: 30.4.2023 - mechanik, keď menil zadne tlmiče nedoťahoval matice momentovým kľúčom na presne stanovené hodnoty, ktorí sa časom uvoľnili a vybili tými rázmi závit na tlmiči. Musel som vymeniť tlmič a nové uloženia čiže kompletka aj s ložiskom.
EDIT 19.4.23 - búchanie síce slabšie, ale stále pretrváva napriek výmene oboch zadných ložísk - vyzerá to na uloženie tlmiča ešte dám info
EDIT: 30.4.2023 - mechanik, keď menil zadne tlmiče nedoťahoval matice momentovým kľúčom na presne stanovené hodnoty, ktorí sa časom uvoľnili a vybili tými rázmi závit na tlmiči. Musel som vymeniť tlmič a nové uloženia čiže kompletka aj s ložiskom.
2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;