Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Rady, triky a tak trochu autohifi.

Moderátori: frflos, wladi

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
silence23
Vodič
Vodič
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.08.2009 22:52
Bydlisko: Michalovce

Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa silence23 »

Ahojte, mam Polo 9N, 2004, 1.4TDi 55kW, AMF a najazdom 310000km a pred par mesiacmi mi zacal v otackach 800-1900rpm vibrovat motor. Zacalo to z dna na den, auto mam 14 rokov, viem teda dobre, ako ma motor zniet a ci tam su nejake nove vibracie, tak Vas prosim nechat si odpovede typu "je to trojvalec, to je normalne" pre seba :D

Podobne zvuky dokonca v rovnakych otackach auto robilo pred vela rokmi (cca 10), kde bol problem nakoniec vo volnobezke alternatora. Momentalne su vibracie pocutelne aj po zhodeni remena, teda bez zapojeneho alternatora, napinaka a klimatizacie.

Popri zistovani som narazil na jedinu vec: Pri zakladnom nastaveni ventilu plniaceho tlaku by sa mal plniaci tlak menit pri zmene ON/OFF o minimalne 100mbar. Nedeje sa tomu tak (vid.video nizsie). No pri zmene ON/OFF vibracie zmenia frekvenciu. Nevie niekto, co moze sposobovat to, ze sa plniaci tlak nemeni? V pamati chyb nie je ziaden zaznam.

Auto ide aj napriek vibraciam dobre, nepapa olej, vykon je taky ako bol, no vibracie ma rozculuju, tak prosim o pomoc :D

Rozvody boli menene pred 2 rokmi, maju odvtedy najazdene cca 20000km
Vstreky ok, dokonca nova sada gumiciek menena po 300000km

https://youtu.be/JlsIWSogZtI

Vopred dakujem za kazdu radu / odpoved
VW Polo 9N 1.4TDi 55kW (2004) kod motora AMF

oberon
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 401
Dátum registrácie: 01.07.2015 21:34
Bydlisko: Košice

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa oberon »

Prave dnes som riesil jednu A6 2.5 TDI, ktora mala zapisanu chybu "nedosiahnuty plniaci tlak".
V zakladnom nastaveni kanalu 011 to robilo to iste, ako tebe - hodnota bola stale konstantnych 1020 mbar pri ON aj OFF.

Bol som ju teda poriadne prevetrat s napojenym VCDS a vysledny log kanalu 011 bol dost tragicky.
Obrázok
Plniaci tlak mal oneskoreny nabeh a vo vyssich otackach presahoval poziadavku az o 0.5 bar!

Po jazde som opatovne skontroloval zakladne nastavenia kanal 011 a uz to bolo trosku lepsie.
Obrázok
Rozdiel ON/OFF hodnot bol vsak stale len ~40 mbar, co je nevyhovujuce.

Zoznam veci, ktore sa mozu podielat na tejto poruche:
  • Turbo (variabilita)
  • Podtlakova banka na turbe
  • Podtlakove hadicky
  • Ventil N75
  • Vakuova pumpa
  • Elektricky problem medzi N75 a riadiacou jednotkou motora
Podtlakova banka (spolu s hadickami) bola nedavno kvoli prasknutej membrane menena za novu.
Podtlak v hadicke medzi N75 a podtlakovou bankou som sice nemeral ale pri zakladnom nastaveni kanalu 011 sa tiahlo podtlakovej banky pekne hybalo.
Vyradovacou metodou teda zo zoznamu uz zostalo iba samotne turbo.

Kusom hrubeho drotu zahnuteho do "L" som skusal vytiahnut tiahlo lopatiek variability na turbe az uplne hore, na doraz.
Zistil som, ze v poslednych milimetroch drahy chodu tiahla sa lopatky v turbe zadrhavaju - novinka pod slnkom, ze ?
Tiahlom som opakovane hybal od dorazu na doraz, pokial drhnutie lopatiek uz nebolo take citelne. (no comment please :))

Nasledne som opat spustil zakladne nastavenie kanalu 011 a sledoval som hodnoty - stale to nebolo ono - nechal som to bezat a stale v polohe ON som podtlakovej banke pomohol drotom vytiahnut tialo variability az uplne hore na doraz. Po asi 30 minutach tohto "cvicenia" uz podtlakova banka dokazala sama pohnut tiahlom variability do polohy, kde bol rozdiel ON/OFF hodnot ~100 mbar.

Obrázok
4 vyssie hodnoty v strede boli pri otackach zvysenych na ~1350, zvysok pri standardnych 1000 otackach udrziavanych VCDS pri zakladnom nastaveni.

Obrázok
Z logu po "rozhybani" variability turba je vidno, ze to stale mierne zadrhava ale uz je to ovela lepsie.

Majitel auta bol upovedomeny, ze nema jazdit ako dochodca, aby lopatky variability castejsie absolvovali celu drahu chodu, a ze to co som vykonal problem natrvalo neodstranilo, iba dokozalo, kde presne je.

Zaujimave, ze aj napriek plniacemu tlaku vacsiemu o ~500 mbar voci poziadavke riadiaca jednotka nezapisala ziadnu chybu.

@silence23 Odporucam ti teda nalogovat kanal 011, napr. v 3 prevodovom stupni pri plnom plyne (idealne do kopca) aby sme vedeli posudit ako spravne mas regulovany tlak preplnania.
Golf 4 (hatchback), 1.9 TDI AXR 74kW
EIBACH Pro-Kit -30mm
BORBET XL, 7.5X17 ET35 (215/45)
Zadne silentbloky prednych ramien 8N0407181B
Zosilnene silentbloky zadnej napravy 6Q0501541E
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
silence23
Vodič
Vodič
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.08.2009 22:52
Bydlisko: Michalovce

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa silence23 »

Vdaka za obsiahlu odpoved, kanal 11 som logoval vcera ale len na mieste bez zaradeneho prevodoveho stupna. Vyskusam teda zajtra aj klasicku jazdu + do kopca, ako pises.
Na mojom vcerajsom logu vidiet miesta, kde boli pozadovany vs aktualny plniaci tlak daleko od seba, no neviem ci je to vada (nie som automechanik), ked inokedy su hodnoty skoro rovnako.

Obrázok
prikladam aj log https://drive.google.com/file/d/1NY-QZ9 ... share_link

BTW ventil N75 je v tomto rocniku a motorizacii nahradeny elektromagnetickym blokom.
Naposledy upravil/-a silence23 v 14.11.2022 09:54, upravené celkom 1 krát.
VW Polo 9N 1.4TDi 55kW (2004) kod motora AMF

Používateľov profilový obrázok
silence23
Vodič
Vodič
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.08.2009 22:52
Bydlisko: Michalovce

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa silence23 »

Tak dnes rano som spravil log z normalnej jazdy aj jazdy do kopca s plnym plynom.

Plniaci tlak je na tom takto:
Obrázok

Dal som sucasne logovat aj ERG, nakolko ani to nedosahovalo pri zakladnom nastaveni medzi ON/OFF rozdielne hodnoty 100mg, ale len cca 60mg:
Obrázok

Prikladam aj cely log: https://drive.google.com/file/d/14mB5Ig ... sp=sharing

Cize ak su hodnoty plniaceho tlaku a sucasne aj EGR zle a oba tieto prvky su "nastavovane" vakuom, problem by mohol byt vo vakuovej pumpe, alebo elektomagnetickom bloku, vsak? Pripadne mi este napadlo, ze by mohla byt niekde netesnost.

Zaujimave je, ze ako si @oberon pisal aj ty, ze aj napriek rozdielnym hodnotam na plniacom tlaku az 0.5Bar a 500mg na EGR, nie je ziadna chyba v pamati.
VW Polo 9N 1.4TDi 55kW (2004) kod motora AMF

Používateľov profilový obrázok
silence23
Vodič
Vodič
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.08.2009 22:52
Bydlisko: Michalovce

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa silence23 »

update: turbo ma obtokovy pretlakovy ventil, ktory ovlada banka. Banka tohto obtoku nie je ovladana vakuom, ale tlakom. Tlak je ziskavany priamo z turba.

Obrázok
Obrázok

Banka sa mi pri natlakovani cez odpojenu hadicku pohybuje, aj drzi tlak, no pocas zakladneho nastavenia a zrejme ani pocas jazdy sa neotvara, cim sposobuje vysoky plniaci tlak.

Hadicka od turba ide do zdruzeneho elektromagnetickeho ventilu (pozicia 3) z ktoreho ide dalsia (pozicia 2) na spominanu banku pretlakoveho ventilu.

Obrázok

Pokusim sa este zistit, ci je v hadicke od turba nejaky tlak a ci sa tento tlak pri zakladnom nastaveni plniaceho tlaku meni na vystupe na banku pretlakoveho ventilu. Zaroven chcem tento tlak zmerat a rovnakym tlakom potom skusit otvorit banku a tym zistit, ci je tlak dostatocny.

Viem sa pripadne niekde docitat, aky by tam mal byt tlak?

Napada mi ale jedna vec: je mozne, ze sa pretlak neotvara preto, ze tam mam chip? Turbo totiz nema nastavitelne lopatky a teda jedina moznost zvysit plniaci tlak je prave neotvarat pretlakovy ventil.
VW Polo 9N 1.4TDi 55kW (2004) kod motora AMF

Používateľov profilový obrázok
silence23
Vodič
Vodič
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.08.2009 22:52
Bydlisko: Michalovce

Re: Vibracie motora od cca 800rpm po cca 1900rpm

Príspevok od používateľa silence23 »

Update: vibracie boli sposobene silentblokmi motora. Po vymene vsetko OK. Na vine bol zrejme silentblok prevodovky, ale menil som vsetky 3 naraz, nech mam pokoj na dusi.
VW Polo 9N 1.4TDi 55kW (2004) kod motora AMF

Napísať odpoveď

Návrat na "Servis & Pomoc & Autohifi"