B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

2010 - 2014

Moderátor: 4track1031

Napísať odpoveď
Radis
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.04.2022 15:03

B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa Radis »

Čaute. Som tu nový a mám problém s DSG6 v B7 Alltrack 4x4 125 kW ( 237000 KM) .
Chcel by som vedieť či nemáte skúsenosti so sekaním v DSG6 pri radení rýchlosti. Seká vždy pri preradení do vyššieho stupňa od rozbehu až po 5ku.Seká viac keď dávam menej plynu a pomalšie zrýchľujem ako keď na to stúpim . Dosť mi to začína vadiť pri jazde.
Chlapík čo mi to predával tvrdil že tam bol upravovaný SW na prevodovke aby radila v meste pri normálnej jazde neskôr nech nedusí motor ( do 5ky radí až cca pri 55km/h a vyšších otáčkach ) . Môže to byť dôvod ?
Diagnostika nič neukázala.

Používateľov profilový obrázok
rado.h
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 18.08.2010 20:10
Bydlisko: Púchov, SK

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa rado.h »

No ja mám 6q DSG a fabrický soft a keď prekročím 50 km a hladkám plyn, tak tam mám tiež 5°, takže ak by to niekto upravoval, tak asi nie takto. Ono záleží ako zrýchluješ, keď pridám viac plynu kludne tam nechá 4°aj pri 70km/h.
Ale aj keby to bolo upravené, malo by to radiť normálne. Začal by som... nahrať origo soft a výmena oleja, vymazanie naučených hodnôt. Ak nepomôže, tak servis...ale možno ten soft nie je dobre urobený a moc drsne to radí, určite by som začal fabrickým softom, lebo takto nevieš kde je chyba.
Keď pustíš brzdu a nepridávaš plyn, preradí do 2ky tak že to nepostrehneš? Ak nie, je tam nejaký problém, spojky, mechatronika...
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)

Radis
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.04.2022 15:03

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa Radis »

Vďaka za radu. Skúšal som ten rozbeh a preradenie do 2ky bez plynu. Necítil som žiadne šklbnutie alebo niečo podobne, pekne si preradil.
Čo sa týka toho radenia zo 4ky do 5ky . Pri slabom zošlapnutí plynu mám na 50ke 4ku stupeň. Ešte sa mi nepodarilo ísť v meste 50 na 5ke . Tu zaradí najskôr pri 55km/h nech robím s plynom čokoľvek.
Kamarát ktorý s na tom previezol mi tvrdil že to podľa neho radí normálne a či nemávam striedavo zaťažené auto. Či jeden deň jazdím sám a druhý deň mám plne auto ľudí. Že sa ta DSG prispôsobuje radenie rýchlostí podľa zaťaženia auta. Keďže je to moje prvé auto s DSG neviem či to tak je alebo nie. :|

Používateľov profilový obrázok
rado.h
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 18.08.2010 20:10
Bydlisko: Púchov, SK

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa rado.h »

Ak teda preradí do 2.ky hladko, asi by som si tam dal nahrať origo soft. Inak je tam viacero vecí, ktoré majú vplyv na rýchlostný stupeň, je rozdiel či ideš podľa plynového pedálu alebo na tempomat, sú tam dve mapy radenia...samozrejme teplota, studené auto-zohriate, stúpanie alebo po rovine, klesanie, poloha plynového pedálu...toto všetko má vplyv na to ako radí dsg. Ale ja keď mám zohriate auto-idem po meste-prekročím 50-ku tak radí 5°(keď len tak hladkám plyn po rovine, ale na ACC preradí trochu neskôr, tesne pod 60km/h).
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)

Radis
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.04.2022 15:03

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa Radis »

Celú dobu to myslím tak že auto ide po rovine iba so šoférom. Motor zohriaty, jazda bez tempomatu. ACC nič nemení v mojom prípade, či je zapnutá alebo nie radí rovnako.
NO dobre. neriešme už DSG ale kde ten Origo Soft si viem dať spraviť ? Lepšie povedané ako sa to robí . Či treba ísť do origoš servisu alebo stačí diagnostika a aká. Lepšie povedané, dá sa zistiť či ten soft čo tam dali je zle spravený ?

Používateľov profilový obrázok
rado.h
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 18.08.2010 20:10
Bydlisko: Púchov, SK

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa rado.h »

Origo servis ti to asi nespraví, ale spýtať sa môžeš. Profituning a veľa iných úpravcov...neviem odkiaľ si.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)

Radis
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.04.2022 15:03

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa Radis »

Som s Trnavy. Niekoho tu budem musieť pohľadať nech sa mi na to kukne.

Používateľov profilový obrázok
rado.h
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 18.08.2010 20:10
Bydlisko: Púchov, SK

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa rado.h »

Či je upravené radenie ti len tak nikto nepovie, to je to isté ako úprava motora...iba stiahnuť soft a pozrieť v PC.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)

Radis
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.04.2022 15:03

Re: B7 Alltrack 2,0TDI 125kW 4x4 DSG6 sekanie pri preradení

Príspevok od používateľa Radis »

INFO PRE VŠETKÝCH . Bol som na výmene oleja v DSG a je to lepšie cca o polovicu. Pri radení 1,2 a 3 stupňa to seká podstatne slabšie. Lepšie povedane už je cítíť len jemné trhnutie.
Či tam bolo málo oleja alebo bol starý netuším.

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B7"