ACC + pACC retrofit do passata 2016

2014 - .....
passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

Ahojte,
v mojom passate 2016 vobec nemam tempomat. Chcel som si dorobit adaptivny, ale po dlhom dlhom skumani a studovani idem rovno do prediktivneho :) Ak sa vsetko podari, dam sem navod ako na to.
Naposledy upravil/-a passatista v 27.10.2020 10:34, upravené celkom 1 krát.
passat 2016 140KW DSG

ericek565
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 20.06.2016 16:50
Bydlisko: Topoľčany

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa ericek565 »

Tiež som nad tým rozmýšľal že dám do svojho Golfa ale najviac ma brzdila ochrana komponentov každého dielu + kalibrácia vo VW a predpokladám že odblokovanie a kalibrácia bude drahšia ako samotný ACC.. V B8 je ACC už v znaku ? alebo je ešte v spodnej mriežke nárazníka ?

Ak sa ti to podarí úspešne nahodiť možno sa pridám :)
Domontovanie Cuvacej kamery, VCDS, Retrofit

passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

Novy radar uz netreba kalibrovat, kalibruje sa sam. Jedine, asi kamera po novej montazi potrebuje kalibraciu, ale tu uz v skle mam, takze kameru nastastie nemusim riesit. To je asi najzlozitejsia vec na montaz. Ak by som musel riesit montaz kamery, tak by som sa na to urcite vybodol. Radar a volant s packami si vie vymenit hadam hocikto. (obe veci su nastastie v radoch desiatok eur, nie stovak) Plus pre tych co nemali predtym vobec tempomat, treba natiahnut aj jeden kablik z RJ volantu do RJ motora.
SW upravy tak ako pises component protection + kluce pre aktivaciu ACC/pACC, (tusim aj TJA - traffic jam assist) potrebuje aktivacny kod. To prenecham zrucnejsim a samozrejme nebude to zadarmo.
passat 2016 140KW DSG

passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

Maly update. Zatial to vyzera zle :) ale to nevadi. Zle v tom zmysle, ze nikto to na SK + CZ nechce riesit. Jediny kto to na Slovensku robi je ista firma v Bratislave (nebudem menovat), ktora si za upravu pyta niekolko tisic eur! Su daki borci v Cechach, ktori to vedia (ciastocne) robit aj na dialku, ale tym sa tiez do toho nechce ist. Dovody neviem, ale to neriesim. Zatial je moj postup taky, ze HW si nieco poriesim sam, nieco jedna firmicka v BA + naslednu kompletnu aktivaciu bude robit jeden typek na dialku v Nemecku. Budem tu davat updaty ako postupujem, na konci ak sa vsetko podari, tak mozem uviest aj referencie, co kolko stalo atd. Zatial sa cenovo pohybujem za kompletku v par stovkach eur.
passat 2016 140KW DSG

passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

V mojom pripade musim natiahnut kablik z motora do volantu, kedze tempomat vobec nemam.
Pre passat 2016 plati: 5. pin z J527 Steering column electronics control unit (T16g 16-pin connector) do pinu cislo 79 - J623Engine/motor control unit- (T91 91-pin connector, black). Predpokladom je, ze mate uz teraz multifunkcny volant. Inak toho treba dorabat viacej, urcite potom treba menit aj riadiacu jednotku volantu. RJ z highlinu by mal podporovat aj CC/ACC tlacidla.

disclaimer: som v autach uplny newbie a samouk, takze sa mozem mylit, kludne ma opravte :) nech tu ostatnych nezavadzam.
Prílohy
passat_wiring.JPG
passat 2016 140KW DSG

passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

Takze saga pokracuje. Zila natiahnuta, volant vymeneny. Funkcnost sa da overit cez vcds / obdeleven. V (19) Gateway, treba v adaptaciach nastavit ACC volant v "Multi_Function_steering_wheel_control_module Coding" - polozka Version. (Ja som mal predtym "Low (audio/instrument cluster). Funkcnost zapojenia tlacitok sa potom da overit v live data "Cruise Control System (CCS), switch position".

Po namontovani volantu som pocitovo zistil, ze je volant na rovnej ceste o par stupnov vychyleny. Novy volant som dal presne podla znaciek. Nastastie som si urobil fotku stareho a tam je o cca jeden zub posunuty. Takze ak si budete vymienat volant, odporucam si poznacit ako bol umiestneny stary.
Prílohy
konektor s chybajucou zilou
konektor s chybajucou zilou
konektor so zilou do motora (biela)
konektor so zilou do motora (biela)
stary volant je o jeden zub posunuty
stary volant je o jeden zub posunuty
novy radar, ktory sa bude vymienat
novy radar, ktory sa bude vymienat
passat 2016 140KW DSG

passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

Screenshot_20201024-210337_OBDeleven.jpg
Este screen z obdeleven
passat 2016 140KW DSG

Používateľov profilový obrázok
Petryk1
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1280
Dátum registrácie: 01.08.2012 20:01
Bydlisko: Košice

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa Petryk1 »

parada. pekne, chvalim.
VW Passat B8 110kW DSG Variant

passatista
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51

ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa passatista »

Tak a konecne je vsetko hotove.

Zabudol som napisat, ako vymenit volant. Tu je video: https://www.youtube.com/watch?v=airc-snGTiU&t=815s
Vybraty volant, celkom v pohode, len treba mat na to spravny SPLINE nastavec. Napriklad takuto sadu:
https://www.alza.sk/hobby/geko-sada-bit ... VFEALw_wcB
vymena_volantu.jpg

Vymena radaru je zalezitost 5tich minut. Na maske 4 sroby von a masku potiahnut k sebe. Stary radar nie je prisrobovany, staci rukou vytiahnut z konektora a z uchytov. Nastoknut novy radar. Je to naozaj velmi rychle, takze vymenit radar staci tesne pred SW aktivaciou, inak auto bude hlasit milion chyb. Co sa tyka kalibracie, tak novy radar sa uz kalibruje sam (vsimnite si, ze nema kalibracne zrkadielko) a ked nepohnete / nebudete krutit kalibracne sroby na starom drziaku, tak netreba ani uvodnu kalibraciu).

Novy a stary radar vedla seba:
20201025_135609_resized.jpg
20201025_135618_resized.jpg
Novy radar je fakt relativne lacna zalezitost, novucicky panensky, kurierom z nemecka za 80 Eur. Kupoval som tu:
https://www.ebay.com/itm/NEU-VW-AUDI-AC ... Swh~xd7sIS

Cele sa to aktivovalo na dialku cez diagnosticky kabel ODIS 5054a. Je to original VW diagnostika (ktoru pouzivaju autorizovane servisy). Ta stoji neviem ci aj nie cez 1000 Eur. Samozrejme existuje velke mnozstvo klonov lepsej a horsej kvality. Kupujte z ciny nie uplne ten najlacnejsi. Mal by mat original OKI chip.
Ja som kupoval tento konkretnny a funguje:
https://www.aliexpress.com/item/4000072 ... 4c4do4w192 (Color: Best Quality)

Vyzera, ze ma ten spravny OKI chip aj pamatove moduly su spravne:
20201005_202932_resized.jpg
Na tejto stranke je fakt dlhy elaborat o kvalite cinskych klonov.
https://www.drive2.ru/l/539859110800131961/

No a to hlavne na zaver. Cele mi to softerovo poriesil jeden fajn chalan z Nemecka. Naozaj profik. Cely proces bol bez problemov. Trvalo to cca hodinu a pol. Pripojil sa na moj notebook cez anydesk. Nainstaloval flexihub (tym nasharoval moj USB port k sebe) a diagnosticky kabel vlastne uz pouzival u seba s Odis sofverom. Mne uz len pisal, kedy vypnut zapalovanie, zapnut atd. Komunikacia anglicky, pripadne teda nemecky kto vie. Uz niekto predomnou natocil video ako to s nim prebiehalo. U mna to bolo v podstate rovnake.
https://www.youtube.com/watch?v=OJPy7gkTQyU&t=136s
Este poznamka, kedze procecs trva dlhsie, pre istotu som mal bateriu tiez na autonabijacke.

Za aktivaciu pACC si pyta 250 Eur. (ACC mi aktivoval gratis) A platil som az po akcii :) Fakt paradny pristup.
Kontakt: christian.henn80@gmail.com

A vysledok :)
20201025_140202_resized.jpg
20201025_194211_resized.jpg
20201025_194309.jpg
Riadiaca jednotka noveho radaru a nastavenia pre pACC
Screenshot_20201025-141910_OBDeleven.jpg
.
Este par poznamok na zaver.
Nenechajte sa oblbnut od "kvazi" firiem, co sa chvalia, ze robia dorabky. Mna jedna nemenovana firma v Bratislave, ktora robi retrofity ubezpecovala, ze treba vymenit aj "podvozok" aby mi fungoval ACC. (dali mi ponuku na x tisic eur) Ak Vam niekto bude tvrdit, ze treba uurcite nieco vymenit, spytajte sa nejakeho odbornika, alebo vygooglite, ci uz niekto aktivoval ACC alebo pACC s tym vasim dielom. Poviem priklad. Tento chudak z Ruska, si myslel, ze mu ABS jednotka nepodporuje ACC, tak ju zbytocne celu vymenil.
https://www.drive2.ru/l/546386361578422742/
ABS vypisovala po aktivacii ACC chyby, pricom stacilo ABSku nastavit popdoru radaru a to obycajnym vcds/obdeleven. Byte 24 - hex18. Ja mam presne ten isty ABS modul ako ten chlapik z Ruska:
Screenshot_20201003-134935_OBDeleven.jpg
Ja tu este postnem vypis vsetkych mojich riadiacich jednotiek aj s kodovaniami pred a po akcii. Aby ste vedeli, ze s akym HW urcite ide ACC a pACC aktivovat.
Naposledy upravil/-a passatista v 27.10.2020 13:43, upravené celkom 3 krát.
passat 2016 140KW DSG

Používateľov profilový obrázok
Petryk1
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1280
Dátum registrácie: 01.08.2012 20:01
Bydlisko: Košice

Re: ACC + pACC retrofit do passata 2016

Príspevok od používateľa Petryk1 »

Pekne, pekne. Vyborny post. A tesim sa na cisla dielov. Ja mam 10/2016, zevraj model 2017. A zobrazenie znaciek na AID, schovavaju sa ti jedna za druhu? Lebo mne ano, hore v tom riadku. :/
VW Passat B8 110kW DSG Variant

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"