Golf 1,5 tsi

Benzínové motory

Moderátor: sirdo

Používateľov profilový obrázok
fforest
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21.03.2020 08:48

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fforest »

Ahoj, ja som dnes prekonal hranicu 1500km a pri predbiehaní som mal pocit, že auto sa začína inak správať... presne ako si písal dynamika motora je taká svižnejšia než bola. lahšie sa rozbiehalo pri tych 2500-3000ot.
VW golf sportsvan 1,5tsi 96kw 6M Highline

Predtým: 1,6mpi 75kw, 1,4mpi 50kw, 1,3mpi 50kw, ...

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Neviem, ci to bolo na tomto fore, alebo ceskom, ale niekto pisal o skusenosti, ze sa motor zacal spravat inak, viac ozil, po 1500 km, potom tusim po 2500 km a po 5 000 km. Ja mam zatial nieco vyse 1 700 km, ale nejazdim s nim pravidelne, zatial sa viac vozi polovicka, takze nejako subjektivne zhodnotit do a po 1500 km neviem.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Používateľov profilový obrázok
fforest
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21.03.2020 08:48

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fforest »

Ahojte, vcera trasa BN - Krupina a spat, celkom 280km, rychlost: okresky 95km, dialnica 120km, obce 55km. Osadenie dvaja dospely, batozina, dieta a pes. Priemerna spotreba 5,0 litrov. Kludna jazda, motor casto ide 2 valce, v obci po rovine skoro stale dva valce. Tolko moja dlhsia trasa.
VW golf sportsvan 1,5tsi 96kw 6M Highline

Predtým: 1,6mpi 75kw, 1,4mpi 50kw, 1,3mpi 50kw, ...

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

Prelude napísal:
13.03.2020 22:03
fb_tomáš v tvojom predchadzajucom prispevku si pisal, ze pre teba bola volba jasna 1,5 TSI a 96KW. Preco nie 110 kW?
1,5 TSI 110kw podla vstkeho a info ktore mam (ak ich mam spravne) v G7 pracoval este v ottovom cykle. 96kw pracuje v Mullerovom cykle, motor ma vyssi kompresny pomer a teda aj vyssiu ucinnost odpalovania. Ulohu u mna zohralo nasledovne: cena auta s 96 a 110 kw motorom. nezdalo sa mi to rozumne priplacat tolko za par koni a krutaku; Spotreba benzinu 96ka ma nizsiu spotrebu, dostatocnu dynamiku to ci ju nalozim alebo idem sam som prekvapeny ze nema po mojich skúsenostiach nejak vyrazny vplyv na spotrebu. Pri nalozeni stupne spotreba max 0,1-0,2L a zalezi to od sposobu jazdy. Ta spotreba a porovnanie s 1,0 a 1,5 110 kw ci dokonca pre G7 s 1,6 TDI ma presvedcilo ze pre rodinu na vylety dovolenku ci cestu do prace je to zlatá stredná cesta za rozumné peniaze.

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

ozman napísal:
16.04.2020 11:16
Ahojte, aj ja by som rád pridal moju ďalšiu skúsenosť po cca 2500km zabehnutých s mojim novým golfom s 1.5 TSI 96kW.
Neviem či je to len placebo, realita, alebo som už zabudol na predošlú fábiu III s 81 kW 1.2TSI motorom, ktorý bol na svoje parametre motoricky dostatočne čiperný, ale ako keby teraz po tých cca 2500 prejdených km je dynamika úúúúplne niekde inde, než tomu bolo na začiatku, keď som auto kúpil.
Prvých niekoľko stovák km mi prišiel motor taký vláčny vzhľadom na kone a objem. V porovnaní s predošlou 1.2 TSi 81kw to bolo dynamicky o niečo horšie, gumovejšie.
Ale teraz je to by som povedal akokeby iný golf, znatelne ožil.
Má niekto podobnú skúsenosť, alebo som fakt uveril realite a pošalil sa placebom?! :-D
PS: Môj zábeh vyzerá tak, že idem s nim tak, ako potrebujem s tým, že žiadne odpichovačky na semafóroch a vytáčanie motora do 3,5 - max 4 tis. ot/min.
Ja mam rovnaku skusenost s tym motorom, dynamika isla hore aj po 5000 a po 10 000 km. Po 10 000 km (teraz mam 18000) je ta dynamika stabilna a ja som s nou spokojny. Taktiez spotreba poklesla. dlhsie trasy (dialnica prevazne + okresky a nejaka dedina sa pohybuje do 5L zalezi ako som nalozeny) BA-Bojnice-BA za 4,8 L; BA-PP-BA 5,0 L; BA -NR 4,7 a moja aktualne priemerka (dlhodoba) podla palubaku je 5,4 L a to aktualne stojim aj v zápchach po ceste z prace.

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

Prelude napísal:
17.04.2020 17:03
Neviem, ci to bolo na tomto fore, alebo ceskom, ale niekto pisal o skusenosti, ze sa motor zacal spravat inak, viac ozil, po 1500 km, potom tusim po 2500 km a po 5 000 km. Ja mam zatial nieco vyse 1 700 km, ale nejazdim s nim pravidelne, zatial sa viac vozi polovicka, takze nejako subjektivne zhodnotit do a po 1500 km neviem.
Ja som to pisal :) tusim na 3 strane :) teraz mam 18 000km a po 10000 km sa to ustalilo a som spokojny aj s dynamikou aj so spotrebou.

Používateľov profilový obrázok
fforest
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21.03.2020 08:48

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fforest »

Zdravím, môj nájazd stúpol na 4500km, auto mám od marca 2020, jazdím na 17tkach gumách a každý deň trasu BN-NMnV, ked jazdím len okresky (2 osoby v aute) rýchlosťou 95km tempomat, obec 55km tempomat a kľudné rozbiehanie tak sa spotreba na tomto 50km úseku pohybuje od 4,6-4,8 / 100km litra, ked idem tú istú trasu dynamicky a s predbiehaním - okresky 100km tempomat, dedina 55km a cca 15km diaľnice medzi TN a NMnV a to idem 135 tempomat tak vtedy prídem za 5,6 litra/100km.
auto je fakt super cez víkend som išiel 280km trasa BN-KA-BN s priemerkou 4,9 (kľudná jazda + 40km diaľnice medzi ZV-ZH-ZV) a to sme boli 2+1dieťa a batožina na víkend
ja som pri hľadaní auta rozmýšľal aj nad dieslovou verziou ale mne to rapotanie dieslu nesedí a tak som radšej zvolil benzín, nieje čo ľutovať
VW golf sportsvan 1,5tsi 96kw 6M Highline

Predtým: 1,6mpi 75kw, 1,4mpi 50kw, 1,3mpi 50kw, ...

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

fb_tomáš napísal:
24.06.2020 06:36
Prelude napísal:
13.03.2020 22:03
fb_tomáš v tvojom predchadzajucom prispevku si pisal, ze pre teba bola volba jasna 1,5 TSI a 96KW. Preco nie 110 kW?
1,5 TSI 110kw podla vstkeho a info ktore mam (ak ich mam spravne) v G7 pracoval este v ottovom cykle. 96kw pracuje v Mullerovom cykle, motor ma vyssi kompresny pomer a teda aj vyssiu ucinnost odpalovania. Ulohu u mna zohralo nasledovne: cena auta s 96 a 110 kw motorom. nezdalo sa mi to rozumne priplacat tolko za par koni a krutaku; Spotreba benzinu 96ka ma nizsiu spotrebu, dostatocnu dynamiku to ci ju nalozim alebo idem sam som prekvapeny ze nema po mojich skúsenostiach nejak vyrazny vplyv na spotrebu. Pri nalozeni stupne spotreba max 0,1-0,2L a zalezi to od sposobu jazdy. Ta spotreba a porovnanie s 1,0 a 1,5 110 kw ci dokonca pre G7 s 1,6 TDI ma presvedcilo ze pre rodinu na vylety dovolenku ci cestu do prace je to zlatá stredná cesta za rozumné peniaze.
Ja som na vyber nemal, kedze som siel do R-Line, teda pokial nepocitam 3-hrncek :P No aj tak by som sa asi rozhodol pre 110kW, kedze spotreba nebola prvoradym kriteriom. Len pre zaujímavost, jazdím v priemere za 7 l podla palubneho PC, 7,3 podla tankovania. Prevazne vsak jazdim kratke trasy cca 60 % okresky, 40 % mesto. Auto ma od februara necelych 5 000 km. Pri dlhsich trasach PP-PB a spat so 4-clennou posadkou som mal priemer 5,8 l, PP-KE a spat 6,4 l. Snazim sa rychlost neprekracovat, no ak sa da, vyuzivam dynamiku motora pri zrychleni, samozrejme este nie naplno, kedze stale zabieham. Hlavne ale motor prilis nepustam pod 2 000 ot, s vynimkou plynulej jazdy po rovine, ci z kopca. Na 59 kW Golf V sa mi priemer ustalil na 7,4 l, takze pri takmer 2-nasobnom vykone je podobna, resp. o trochu nizsia spotreba uplne super, navyse myslim, ze este pojde dole pri vacsom podiele dlhsich tras a so zvysujucim sa najazdom.
So samotnym motorom som viac ako spokojny, ale to vypinanie valcov by som ozelel, aj keby bola spotreba o pol litra vyssia, hoci myslim, ze az tolko to usetrit nedokaze...
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

@Prelude, neísť s tým motorom pod 2000 za min je viac ako rozumne a to nechodím ani ja s mojou 96kou, motor pod 2000nejako neudusí ale je potom lenivý pri zrýchlení.Minimalne ho držím na 2000 a pod nejdem. Ak si premietnem spätne ja spotrebu na tvoje km (teraz mam po vyše roku cez18000) a jazdím asi rovnaké trasy tak na okreskach to malo asi o 1liter nižšiu spotrebu a pri diaľnici a dlhších trasách asi o 0,6-0,8 L nižšiu spotrebu. U mna pri výbere autá zohrala úlohu cena (3 hrnček :D som nechcel ani ja, hlavne potom čo som na vlastnej koži zistil koľko to žerie v kopcoch)a až ďalšie bolo spotreba. Na ten výkon čo máš je to viac ako krásna spotreba. R-line by som ani ja neriešil lebo ta 110kw aj podľa testov pocitové ako by to auto malo aj viac ako 110kw. Veľmi si to pochvaľovali ako je to spravene ta 1,5ka. A vraj je cítiť rozdiel oproti rovnako výkonnej 1,4 TSI

Používateľov profilový obrázok
fforest
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21.03.2020 08:48

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fforest »

Ahojte,
Tak s mojim golfom mám za sebou prvých 5000km a 3 mesiace. Celkovo by som auto ohodnotil ako dobrú voľbu. K motoru a spotrebe som už pár krát niečo písal. Spotreba dlhodobá 5,2 litra – predpisová ale dynamická (viac menej bez diaľnic), motor už po kľudnom zábehu krásne zvláda točenie do otáčok 4-5tisíc kde nieje problém čokoľvek predbehnúť, aj dlhšiu kolónu kamiónov na okreskách. Ale ak chcete ísť dynamicky treba radiť. Motor je krásne kultivovaný (aj keď v prvých dňoch/kilometroch som si na ten Tsi zvuk musel zvykať – viac sa mi páči zvuk/kultúrnosť chodu 1.4turbo čo majú kia/hyundai) po naštartovaní a vypnutí sitiča motor prakticky nepočuť. Cestovanie je radosť aj keď mám pár postrehov, ktoré by som autu vytkol:
Stierače- konečná pozícia spolujazdcovho stierača je rovno v zornom poli vodiča, čo ma za dažďa trocha vyrušuje, a aj pri sebemenšom náznaku zašpinenia okna robí šarapatu, treba okno mať vždy dokonale čisté. Tiež pri daždi ten spolujazdcov stierač všetkú vodu na polsekundy hodí rovno do zorného poľa...
Opierky hláv na predných sedadlách- nedajú sa nijak nastaviť a ich náklon smerom dopredu je pre nás nepríjemný, opierka tlačí od zadu do hlavy hlavne ak si človek nageluje vlasy, má na hlave šiltovku alebo má žena vrkoč... ale naveľa sme si zvykli 😊
Štart stop systém- keďže jazdíme viac mimo mesta tak by nám až tak nevadil skôr je otravné ho stále vypínať po každom naštartovaní. Ale dá sa odpojením poistky v motorovej časti tento systém deaktivovať nastálo.
Smerovky- keď mám zapnuté stretávacie svetlá a zapnem smerovku tak sa stretávacie svetlo nezhasne ale ostane svietiť čo dosť ovplyvňuje viditeľnosť blikania smerovky, ale to je možno subjektívne, mne sa len páči napr na passatoch, že keď bliká smerovka tak stretávacie svetlo sa vypne.
Pozitíva: FULL led svetlá- bez toho by som už auto nechcel, je to úplne iná liga na akú som bol zvyknutý, svetlá svietia úplne super aj keď od výroby nastavené dosť nízko, čo sa ale dá jednoducho skrutkou v motorovej časti nastaviť.
Masážne sedadlo, nieje síce brutálne silné ale vždy poteší, hlavne keď sedíte len v tričku tak vtedy aj po 500km vystúpite krásne uvoľnený.
17tky-aj napriek nízko-profilovej gume je podvozok super (jazdím po panelke pri Trenčianskej Turnej každý deň, tak viem o čom píšem 😊) ale aj tak, keď založíte R15 195/65 tak je to už totálna pohoda, v minulosti som mal Seat a to bolo na nerovnostiach utrpenie.
Priestor v aute-mám 185/100 a keď si sadnem sám za seba tak je to brutál, v pohode posuniem zadnú sedačku dopredu o 10cm a stále luxus a do kufra už naložím naozaj dosť (4ks pneu napríklad) – nechcem porovnávať s väčšími kombikmi (ako mondeo, či passat) chcem len poukázať že posuvná lavica vzadu má v tomto aute naozaj zmysel (pri deťoch ani nehovorím, tam posuniete sedačku max dopredu a deti majú miesta až až)
Asi by sa dalo aj viac písať ale nechcem vás nudiť 😊
VW golf sportsvan 1,5tsi 96kw 6M Highline

Predtým: 1,6mpi 75kw, 1,4mpi 50kw, 1,3mpi 50kw, ...

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"