1.8 TSI BZB - Problém s tlakom oleja, VYPNITE MOTOR

Moderátor: ejne

Napísať odpoveď
VirtualVoid
Vodič
Vodič
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 28.11.2017 12:30
Bydlisko: Bratislava

1.8 TSI BZB - Problém s tlakom oleja, VYPNITE MOTOR

Príspevok od používateľa VirtualVoid »

Hi,

mám 1.8 TSI 118kW a kód motora BZB, problém nasledovný :

pred trištvrte rokom ma prekvapila hláška s tlakom oleja, problém zmizol po "reštarte motora", mal som tam oil catch can, ktorý som po príchode domov vyrazil a dal tam pôvodný PCV ventil, problém zmizol sa viac neobjavil. Žiaľ pred cca mesiacom som sa vracal späť z TN do TT keď ma opätovne prekvapila táto hláška s tým nepríjemným pípnutím. Odstavil som to, počkal a skontroloval olej, ktorého bolo dosť, t.j. nad minimom a zhruba medzi ryskami. Keď som naštartoval a prešiel niekoľko desiatok km tak sa to objavilo znova a toto trvalo až do príchodu do TT, samozrejme som to ešte niekoľkokrát odstavil a pozeral. Divné zvuky to nevydávalo žiadne, takže som predpokladal, že sa všetko maže, akurát som sa bál či tak ako sa má mazať.
Olej tam bol Castrol Edge, 5W30 / VW502, mesiac od výmeny.

Keď som sa dohodol s mechanikom na tom, že sa to ide pozrieť tak cestou tam (iný pavilón, v rámci mesta, asi 15 km cesta) sa za studena nedialo nič, keď však voda stúpla na 90° a olej sa tiež zohrial, tak sa hláška s tlakom oleja opäť rozhučala a to trvalo až kým som to neodstavil v garáži.

Keďže sa nám obom (neskôr potažmo trom schopným ľudom) zdalo, že to neklepoce tak sme predpokladali, že je to buď :

:arrow: snímač tlaku oleja
:arrow: olejové čerpadlo v kombinácií so zaneseným košom / sitkom

keďže som však už dlhšie zvažoval výmenu rozvodov, zdvihátiek a vahadiel, rozhodol som sa to spraviť pri tejto príležitosti a tak sa stalo. Urobilo sa :

:arrow: rozvody
:arrow: repas hlavy
:arrow: vyčistenie olejovej vane a toho hrdla
:arrow: nové olejové čerpadlo
:arrow: filter a olej Total 5W40 (VW 502)

počas prvého natočenia sa zdalo, že je všetko okej, lenže po pár minútach motor začal hrkotať, pozreli sme olej, všetko okej teda aspoň na prvý pohľad. Tlak oleja sa zdal byť OK, na voľnobehu a niekoľkých pridaniach plynu - zhruba hodinu sa to skúšalo. Ešte sme nenahodili koleso, takže sa nešlo skúšať.

Prišlo sa však na to, že na sacej vačke je šróbový ventil (s opačným závitom), ktorý sa rozpadol, takže sa vymenil aj ten a potom sa šlo na testovaciu jazdu. Bohužiaľ po asi 100m sa kontrolka tlaku oleja znovu objavila no iba v prípadoch, že boli otáčky pod zhruba 2000 - 2200 rpm. A išlo sa späť do dielne.

Keďže bolo olejové čerpadlo menené, nepredpokladali sme, že by bolo zlé, tak sa vymenil snímač tlaku oleja - k čomu sa viaže zaujímáva situácia v podobe toho, že ten (jednopólový) šteker mi pri odpájaní ostal v ruke. Odtrhol sa kábel. Takže sme ten nový nejako, hoc neodborne - skusmo, pripojili na kábel a prvú polhodinku bolo všetko ok.

Cestou späť domov sa tlak oleja opäť ozval a ostali sme s hlavami v smútku :roll:
Ja osobne som vymenil ešte G40, snímač vačky resp. ten magnet, ktorý sa zabáva s tým kontrolným ventilom spomenutým vyššie. Pretože diagnostika mi občas hodila chybu o nedôveryhodnom signále.

Nezabralo ani to.

Napadá nás ešte niekoľko možností, lenže na toto hádanie nemám ani financie a ani čas :

:arrow: zlý olejový filter, resp. tá strunka pod ním, ktorá drží olej hore
:arrow: hustejší olej
:arrow: vyvažovacie hriadele, aj keď teda nechápeme prečo
:arrow: krúžky na piestoch

posledné dve možnosti sú pre mňa už prakticky likvidačné, ale je možné, že je proste len nejak blbo ukostrený ten bazmeg, vzhľadom na to, že ten kábel od snímača tlaku mi ostal v ruke to môže byť aj samotná kabeláž, ale to už je len hádanie.

Prešiel som mnoho fór, s týmto problémom sa už niekoľko ľudí stretlo, ale nenašiel som žiadne riešenie.

Niekto nejaké nápady ? Veľká vďaka za každú radu čo nás nasmeruje. :roll:
BMW E46 330iX

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory + poruchy čerpadiel"