Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

TDI, Bluemotion...

Moderátor: 4track1031

Napísať odpoveď
69Tomino69
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 03.07.2017 08:11

Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa 69Tomino69 »

Čaute klubáci.
Mám dlhšiu dobru problém so štartovaním v chladných podmienkach... Motor v zime (pod nulou) ťažko štartuje a po naštartovaní má chvílu nestabilné otáčky. Môže to byť zlými žhavičmi? Podľa moji info by auto malo mať kontrólu na stav žhavičov a tá mi nesvieti a auto žiadnu chybu nehádže. Dnes ráno bolo -13°C a auto naštarovalo až na 4 krát
(viz. https://youtu.be/7shsSv6Eupk" onclick="window.open(this.href);return false;) zhruba 0:57 sekunde po naštarovaní je počuť ako samovolne po naštarovaní zvášilo otáčky takmer až na 2000ot/min a je na videu následne vidieť ako otáčky ešte chvílu lietali.

Čo s tým?
Motor 2.0 TDi 103kw CFFB, r.v. 2012, cca 250 000km +

Díki

https://youtu.be/7shsSv6Eupk" onclick="window.open(this.href);return false;

Don
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 01.04.2017 19:43
Bydlisko: Metropola východu

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa Don »

V prvom rade by som na tvojom mieste pozrel jak je na tom baterka.... V druhom rade to že ti vyskočia otáčky nad 1000ot/min je normálne nič nezvyčajné. Ono to po nejakom čase zas skočí do normálu. Parkujes auto vonku alebo v garáži? Ak vonku tak čakať že ti škrtne na prvý krát auto keď je v noci -20 pomaly je myslím si dosť naivné. V takomto čase by trebalo dobíjať baterku pomaly každé tri týždne ak nejazdíš každý deň KE->BA Robilo ti to aj keď bolo teplejšie ? Či len pri takýchto mrazoch?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
VW Passat B7 Variant 2011 CFFB

69Tomino69
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 03.07.2017 08:11

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa 69Tomino69 »

tak keby bolo -20 bral by som to. ono ale problém so štartovaním už je pri -5, a to si myslím že na také auto by to nemalo byť žiadna zátaž. čo sa týka baterky, tam by som asi problém nehladal. Aj na videu je počuť, že štartér točil ale motor sa nechytal, a to ma ženie k myšlienke žhavičov. Auto bohužial stáva vonku. A že otáčky skáču nad 1000ot/min je ok ale nad 2000ot/min?... Keď je teplejšie tak tuež vyskočia ale hned sa ustália okolo 1000 a je klud ale teraz dokažu aj 10s lietať od 900 po 1200, ak nedám na chvílu plyn nohou. Keď je teplejšie tak je to v pohode. dokonca ked som s autom došiel na miesto kam som potreboval (olej zohrial okolo 75°C), odchádzal som odtial asi po cca 30-45 min a motor bez problémov naskočil.
Problém so štartovaním začína pri 0 a pri -10 ledva ledva naskočí a dnes pri -13 na 4tý krát.

Nie je to benzínák, to chápem ale aj tak mi to príde divné že má problém so štartovaním pri takých teplotách...

Don
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 01.04.2017 19:43
Bydlisko: Metropola východu

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa Don »

-5 nie je az taka teplota aby bol problem so startovanim... Ja som sa len pre istotu spytal lebo dost vela ludi kasle na baterku chapes. Kazdopadne to ze ti to vyjde ku 2000 otackam asi normalne nebude. To ze sa ti drzia medzi 900 a 1200 dlhsi cas neries to je normalne. Ja ked nastartujem tiez mi vyskocia na 1200 a kym sa nepohnem tak to robi potom ked stojim tak medzi 900 a 1000... Zmeraj baterku, ak bude ok treba pozriet tie zhavice a uvidis. Najlepsie je to niekomu dat lebo to moze byt aj volaco ine kludne.
VW Passat B7 Variant 2011 CFFB

69Tomino69
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 03.07.2017 08:11

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa 69Tomino69 »

tak sa budem sústrediť na žhaviče. Ako hovorím, stačí ísť trochu do bodu mrazu a už to štartovanie nie je čísté (aj keď sa pokúsim 2-3krát nažhaviť najskorej). čo sa týka otáčok, tak sme sa nepochopili.. ono to nedrží medzi 900 - 1200 ale prudko kolísa prvých 10-15s. Je mi jasné že za stude ide do motoru viacej a preto volnobežné otáčky sú vyššie ako za tepla. maly by byť ale stabilné a nie kolísať.

Aj tak díki za rady a názor

69Tomino69
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 03.07.2017 08:11

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa 69Tomino69 »

Tak pánové,

Už len pre ukončenie témy. Auto som mal v oprave a boli to žhaviče. Kamoš mi to napojil aj na diagnostiku a ukázalo to vadné žhaviče vo válci č.1 a 3. Nechal som si to vymeniť a auto štartuje ako za mlada :D

Don
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 01.04.2017 19:43
Bydlisko: Metropola východu

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa Don »

No vidis, sám si to tvrdil na začiatku a nakoniec to tak bolo :)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
VW Passat B7 Variant 2011 CFFB

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa frflos »

...podla mna somarina, ale budis. Ved je teplo kedy zhavice vobec nepotrebujes. Skoda, ze nie su uz take mrazy aby si to vedel odskusat
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
mobilik
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17006
Dátum registrácie: 08.05.2008 14:59
Bydlisko: Neďaleko Košíc
Kontaktovať používateľa:

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa mobilik »

Pozor, zhavice zhavia aj ked nieje velke minus. A zhavia aj ked zhasne kontrolka, este chvilu dohrievaju komoru.

Odoslané z Lenovo P2a42 pomocou Tapatalku
Mobilikov kabroš mk1
Fotky zo zrazov a akcií VW klubu tu!
Montáž, poradenstvo a inštalácie fotovoltaických systémov, ohrevov vody a FV elektrárni.

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Studený štart passat B7 2.0TDi 103kw

Príspevok od používateľa Lookisvk »

Hej presne, idu asi minutu po nastartovani.
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - diesel"