Tiguan II

2007 - .....
Billy-sk
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 28.12.2016 15:46

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Billy-sk »

Ano, urcite je lepsie mat vacsi vykon, ale otazka bola ako to jazdi pri 92 kw.
Fyzika nepusti a pomer vaha/vykon je jasny. Tu sa to teda da porovnat aj so starymi autami.
Fyzika sa rokmi nemeni. Ked pre rokmi dokazalo 44 kw tahat 1.2t, tak aj teraz dokaze 92 kw tahat aj 2.5t!
A pomer 1750 kg / 92 kw je bezny priemer u aut.
Ci je to male alebo velke auto taku rolu nehra, ten odpor vzduchu neurobi rozdiel 0.8t.
Motory sa mozu kazit skor kvoli horsiemu materialu ako volakedy, ale tym ze mu das vyzsi vykon sa to nezlepsi, skor naopak. Vacsi vykon ho skor rozbije ako mensi.
Takze 92 kw je na Tiguana dostacujuce na jazdenie bez problemov. Urcite to nebude predbiehat jak dvojliter (tento problem sa da riesit podradenim) ani ta nezatlaci do sedacky, ale nazory nietkorych ze to auto sa trapi, alebo ze je ten motor slaby na to auto nie su vobec pravdive.
Najlepsie je si to odskusat pred kupou.

"Vodici v každodennej praxi viac využívajú maximálny krútiaci moment ako maximálny výkon motora. Preto aj výrobcovia motorov v poslednom case venujú väcšiu pozornost zvýšeniu maximálneho krútiaceho momentu motora a jeho posunutiu do oblasti nižších otácok. Práve od maximálneho krútiaceho momentu totiž závisí, aké bude mat vozidlo zrýchlenie a stúpavost. Cím väcší je krútiaci moment, tým lepšie sa bude s automobilom predbiehat a prekonávat stúpanie.
...
V poslednom case sa objavujú na cestách osobné automobily, ktorých motory majú pomerne velký krútiaci moment pri nízkych otáckach."

Tiguan ma prave u 92 kw motoru vyhodu toho, ze krutiaci moment ma vacsi rozsah, cize zabera uz pri nizsich otackach a aj vdaka tomu je tento motor na normalne jazdenie v pohode.

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Lookisvk »

Hlavne aby tebe vyhovoval na to co potrebujes :)

Odoslané z WAS-LX1 pomocou Tapatalku
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
sirdo
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1260
Dátum registrácie: 05.10.2007 19:42

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa sirdo »

Billy-sk napísal:"Vodici v každodennej praxi viac využívajú maximálny krútiaci moment ako maximálny výkon motora. Preto aj výrobcovia motorov v poslednom case venujú väcšiu pozornost zvýšeniu maximálneho krútiaceho momentu motora a jeho posunutiu do oblasti nižších otácok. Práve od maximálneho krútiaceho momentu totiž závisí, aké bude mat vozidlo zrýchlenie a stúpavost. Cím väcší je krútiaci moment, tým lepšie sa bude s automobilom predbiehat a prekonávat stúpanie.
...
V poslednom case sa objavujú na cestách osobné automobily, ktorých motory majú pomerne velký krútiaci moment pri nízkych otáckach."

Tiguan ma prave u 92 kw motoru vyhodu toho, ze krutiaci moment ma vacsi rozsah, cize zabera uz pri nizsich otackach a aj vdaka tomu je tento motor na normalne jazdenie v pohode.
ale podstatnym udajom je, ze tych Nm je u 92kW IBA 200, takze to v akom rozsahu funguju nie je az take podstatne, ked v globale je ich malo. ako si sam napisal jazdis na rezim SPORT a preto je tam ten placebo efekt dostatocneho motora pre Tiguan, ale to, ze sa potom drzi v nezmyselnych otackach to ti uz asi nevadi. ale tie permanentne "vysoke" otacky mozu ten motor v konecnom dosledku, v dlhodobom horizonte odpalit...

nechcem zacinat nejaku hadku, lebo podobnych nazorov som si uzil dost ked som mal G7 Variant a majitelia 1.2TSI 77kW verzii mi tam basnili ako je to super povozenicko a ako s plnym autom a kufrom davaju v pohode Chorvatsko a ja som vadny, ked 1.4TSI 103kW povazujem len za dostatocny, kedze podla ich optiky by to musela byt raketa. tiez Nm nie su vsetko, lebo v Kodiaqu 2.0TDI 140kW ich mas 400 a vdaka sprevodovaniu tak, aby to dokazalo odtiahnut aj Airbus A380 je ten motor zdochly. takze ked das hoc aj kickdown, tak si mozes dat kavicku a az potom zaberie. dokonca mi dali za pravdu aj predajcovia Skodovky takze to nebude len tym ze ja mam nejake divne naroky na agilitu motora...

Dod
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 15.11.2017 12:44

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Dod »

Caute, mam otázku, na rôznych forach, diskusiacj pisu o TSI motoroch, ze sú kazove, ze nevydrzia dlho, ze na 1000 km zhltnu 1 liter oleja, je to pravda, alebo si niekto vybija zlosť na vw?

Billy-sk
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 28.12.2016 15:46

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Billy-sk »

Pravda to bola, tie motory sa dost kazili, ale to uz je historia. Ten motor uz ma chyby vychytane a odladene. Ak chces ale auto ojazdene, treba si na to dat pozor. Pokial je to motor s retazou, tak nebrat, pokial uz ma remen, tak uz je v pohode.

Dod
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 15.11.2017 12:44

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Dod »

Ide mi o nový Tiguan s tým motorom 92 kw. Jazdim podľa predpisov, 50-90-130. Nijak neprehanam, netlacim na pilu. Mam rad pohodovu jazdu a hlavne bezpecnu, co mi dufam ten motor poskytne. Dufam, ze mi 150 000 km vydrží.Auto je bezpecne, komfortné. Z tej triedy mi pripada, ze nema konkurenciu v bezpocnosti a tak celkovo. Dufam, ze mam vyhliadnute dobre auto.

Billy-sk
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 28.12.2016 15:46

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Billy-sk »

Jasne, sam ho mam 8 mesiacov a je to presne také auto ake popisujes. Urcite budes spokojný. Otazka ale je ci ti uz nedaju 1.5 TSI, co je novy motor, i ked urobeny podla overenej 1.4. Ale predsa je novy, takze ti nikto nezaruci ci nebude mat nejake neduhy vyplyvajuce z novych zmien.

Používateľov profilový obrázok
sirdo
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1260
Dátum registrácie: 05.10.2007 19:42

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa sirdo »

ak by to bolo tak ako pise Billy, ze ti pride s 1.5TSI, tak tu mas taky mensi pokec o tom motore. ak mozem poradit tak zvol 110kW verziu...


Billy-sk
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 28.12.2016 15:46

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Billy-sk »

Ja som sa paradoxne trochu bal 110 kw, lebo ten ma taku vec ze vypína pocas jazdy aby setril valce ako sa on rozhodne. A ktovie aky to moze mat vplyv na jeho poruchovost. Čím menej somarin, tym menej veci so sa môžu pokazit. Predsa len ten 92 kw nerobi ziadne somariny, len nornalne toci tak motory v minulosti. Tých pár kw ale urcite moze zlepsit pocit z jazdy.

Dod
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 15.11.2017 12:44

Re: Tiguan II

Príspevok od používateľa Dod »

Budem mať 1,4. Ten režim šport a normál je v základe?

Napísať odpoveď

Návrat na "Tiguan"