Klepanie z prevodovky

Podvozky, kolesá, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátor: saki3

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
kubovaryk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2165
Dátum registrácie: 09.06.2008 17:47
Bydlisko: BA-stare mesto/ switzerland

Klepanie z prevodovky

Príspevok od používateľa kubovaryk »

nazdar stala sa mi taka cudna vec ktoru neviem objasnit.
mam tdi a po 400km na dialnici ked ma odstavili policajti tak pri zastavovani som brzdil motorom z 5 na 4 3 2 prevodovy stupen. a pri tomto ukone mi nieco strasne klepalo od prevodovky, cim vyssie otacky tym rychlesi klepot a naopak, robilo to az po dvojku.
tak som to potom sledoval chvilu a robi to vzdy ked sa brzdi motorom bez plyny jazda, ak vytlacim spojku v ten moment tak auto ide normalne a nic neklepe, ked znova zaradim tak klepe, ked pridam plyn tak neklepe ked pustim zas.
tak ma napadla prevodovka alebo spojka
najvacsia sranda je ze mi to robilo dalsich 400km na dialnici ale na druhy treti den je to ticho zatial.

,ma niekto skusenost?napad co by to mohlo byt?
G3 tdi 66kw -kat off, egr off, s764+chip, suzuki GSX600F r.v. 1995

Doktor69
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 27.04.2016 14:56

Re: Klepanie z prevodovky

Príspevok od používateľa Doktor69 »

Najprv vyrieš čo vlastne chceš. Nastaviteľný podvozok je tvrdý vždy ak je to výškovo nastaviteľný podvozok bez nastaviteľného prietoku tlmiča. Je to dané konštrukciou a určením podvozku. Môžeš si kúpiť lacný nastaviteľný podvozok na Golfa 3 za 200 EUR a môžeš zaň zaplatiť 1000 Eur a bude tvrdý. Ak hľadáš podvozok pohodlný a určený pre kvalitné jazdu, tak hľadáš športový podvozok. Športové podvozky všeobecne sú na seba určené pružina a tlmiče. Celok má dohromady TÚV tzn že je testovaný na cesty a plní prísne požiadavky. Rôzne drahé značky robia hybridný podvozky, ktoré majú nastavenia v rozsahu 20mm. To je pevný podvozok so zbytočnou matkou a mŕtvu váhovo. Vlastnosťami sa blíži podvozku športovému pevnému ale stojí nezmyselné peniaze pritom nastavenie tam nie je vôbec žiadne.

Keď porovnáš nastaviteľný podvozok za 1000 EUR (bez nastavenia prietoku tlmiča) s pevným športové podvozkom za 200 eur napríklad od TA Technix http://dielyonline.sk/11190-golf-3" onclick="window.open(this.href);return false; , tak budeš prekvapený. Lacný športový podvozok bude mať lepšie jazdné vlastnosti a bude oveľa pohodlnejšie. Pri športových podvozkov daj pozor na váhové limity. Podvozok musí byť vybraný na tvoje auto. Keď zakúpiš podvozok s inými váhovými limitmi nebude fungovať. To sa často ignoruje pri kupovaní rôznych skladačiek. Pružiny a tlmiče nefungujú, ale človek to nepozná, pretože je unesený zo zmeny po nasadení na vozidlo. Poznať je to keď je potreba intenzívne brzdiť alebo zatáčať.

Riešenie je buď kúpiť pevné športové podvozok a to už akýkoľvek. Alebo kúpiť kvalitný nastaviteľný podvozok s nastavením prietoku tlmiče.

Používateľov profilový obrázok
kubovaryk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2165
Dátum registrácie: 09.06.2008 17:47
Bydlisko: BA-stare mesto/ switzerland

Re: Klepanie z prevodovky

Príspevok od používateľa kubovaryk »

Asi si v zlej teme bro
G3 tdi 66kw -kat off, egr off, s764+chip, suzuki GSX600F r.v. 1995

Používateľov profilový obrázok
petko699
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 229
Dátum registrácie: 17.05.2009 18:04
Bydlisko: Nemšová

Re: Klepanie z prevodovky

Príspevok od používateľa petko699 »

Tak ma napadlo skus pozret klby na poloosiach,takyto problem som raz riesil na octavi. V zabere nic a ked som pustil plyn zacalo nieco buchat a vybrovat.. Tak bud toto alebo skor prevodovka ako spojka

Rouballik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 23.11.2015 14:42

Re: Klepanie z prevodovky

Príspevok od používateľa Rouballik »

A čo silentblok motora? Silentblok prevodovky? Nemáš je vravu?
Často sa to strihne a to sú rany ako keby boli zlé tlmiče.

Keď sa na ne pozrieš tak sa normálne rozpolí a ide to natvrdo. Zakývajte motorom či to nemláti. Prevodovka mláti potom pri každým rozjazde.

Napísať odpoveď

Návrat na "Podvozok a kolesá"