Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
Moderátor: ejne
-
- Vodič
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 22.06.2011 10:33
- Bydlisko: Trnava
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
Ehm, takto. On netvrdil presne, že tie spaliny idú zase do EGR, to som si domyslel. Podľa posledných zistení to vyzerá tak, že oni idú práve cez deravý chladič spalín do chladiaceho okruhu, teda do expanzky. Či je vadný aj samotný EGR ventil neviem, to musím zistiť, len neviem ako, čo sa čistoty výfuku týka, naozaj je ten výfuk omnoho čistejší ako na všetkých ostatných CR-kach čo som pozeral, takže niekde bude chyba si myslím. Včera som pozoroval ďaľšiu takmer nevysvetlitelnú záhadu, motor mal úplne iný zvuk a s bežne zapnutými vecami (klíma automatická na 22 atupňov pre obe zóny) mu kleskla spotreba v pokoji, písal len 0.4l/hod, pričom keď som vystúpil mal motor úplne iný zvuk, vôbec neklepal a bola úplne tichučký ako by to ani nebola nafta. Srandu si zo mňa robí každopádne v najbližšej dobe pojde chladič spalín a EGR von a uvidíme čo to povie.
- VW BORA 1,6 16V
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 15.03.2008 07:53
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
no egr ak blbne (je pokazené neotvára, nezatvára poriadne) máš tam kontrolku v tom momente a ideš do núdzaku, toť moja skúsenosť na tomto motore, a ešte bliká k tomu žhavenie, po výmene všetko v kľude. Tipujem ten chladič spalín, ľúbi sa v nich spraviť dierka a voda tečie do spalín a do výfuku potom....podľa viacerých popisov by malo byť vidieť aj trošku bieleho dymu sem tam, ale to voda mizne podľa dierky pomaličky preč a nie sa všetka vracia...
K tým koncovkám...ja ich mám pekne čisté a to má auto už 370 000km. Keď ich prejdem prstom tak je na nich prach ale to je normálne, nikde nemám žiadne sadze ani čierne nie sú a DPF sa vykuchávať nemusí, stačí ho prevŕtať vo vnútri ale to budeš mať koncovky čierne velmi rýchlo ale to už je mimo tému
K tým koncovkám...ja ich mám pekne čisté a to má auto už 370 000km. Keď ich prejdem prstom tak je na nich prach ale to je normálne, nikde nemám žiadne sadze ani čierne nie sú a DPF sa vykuchávať nemusí, stačí ho prevŕtať vo vnútri ale to budeš mať koncovky čierne velmi rýchlo ale to už je mimo tému
Moja prva velka laska VW BORA 1,6 16v, AZD
Momentálne mazlíček Passat 3C5, 2.0 TDI DSG, 103kW
Momentálne mazlíček Passat 3C5, 2.0 TDI DSG, 103kW
-
- Vodič
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 22.06.2011 10:33
- Bydlisko: Trnava
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
Hehe
No teória k EGR je, že ho možno predošlý majiteľ zaslepil a softvérovo odstavil. Taktiež neviem ako DPF, pretože zatiaľ som nepostrehol moment kedy by sa vypaloval, ale v podstate ani neviem ako sa to prejavuje na tomto motore. Každopádne zajtra sa ide rozoberať, poztreme EGR, či je alebo neni zaslepené a v akom stave je, a taktiež pojde dole chladič spalín a skúsime či tečie slebo nie, po tomto budeme trošku múdrejší zaujímavé ešte je, ale to asi je len zhoda náhod, že keď je expanzla natlakovaná zo spalín a zhasnem motor, tak znasne dosť tvrdo a zatrasie sa, keď som pre vypnutím motore otvoril viečko a vypustil tlak z expanzky, tak väčšinou zhasol pekne potichu a bez vybrácií, to je ale asi ako píšem naozaj len náhoda.
No teória k EGR je, že ho možno predošlý majiteľ zaslepil a softvérovo odstavil. Taktiež neviem ako DPF, pretože zatiaľ som nepostrehol moment kedy by sa vypaloval, ale v podstate ani neviem ako sa to prejavuje na tomto motore. Každopádne zajtra sa ide rozoberať, poztreme EGR, či je alebo neni zaslepené a v akom stave je, a taktiež pojde dole chladič spalín a skúsime či tečie slebo nie, po tomto budeme trošku múdrejší zaujímavé ešte je, ale to asi je len zhoda náhod, že keď je expanzla natlakovaná zo spalín a zhasnem motor, tak znasne dosť tvrdo a zatrasie sa, keď som pre vypnutím motore otvoril viečko a vypustil tlak z expanzky, tak väčšinou zhasol pekne potichu a bez vybrácií, to je ale asi ako píšem naozaj len náhoda.
- kubovaryk
- VWsenior
- Príspevky: 2165
- Dátum registrácie: 09.06.2008 17:47
- Bydlisko: BA-stare mesto/ switzerland
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
jake super teorie pana od favoritov pozdravujem:D
moj nazor je ze je to zly ventil na pneumatike tam ti fuci vzduch von a nasledok je ten ze mas makke koleso a ubuda ti aj kvapaliny
zartujem
no kazdopadne s autorizakmi mam take skusenosti ze ti povedia par variant co by to bolo a potom idu opravia a povedia nie toto to nieje dajte mi 200eur skusime to druhe atd atd
no ale k veci pri tych km ak su skutocne tak skor hlava ja mam 200tis na golf 3 a poslednych 100tis nebolo menene tesnenie pod hlavou urcite, no toto co ty spominas som uz zacil bolo to prasknute tesnenie pod hlavou po vymene bez problemov, takze halva dole tesnenei kuk , hlavu na test a hotovo
moj nazor je ze je to zly ventil na pneumatike tam ti fuci vzduch von a nasledok je ten ze mas makke koleso a ubuda ti aj kvapaliny
zartujem
no kazdopadne s autorizakmi mam take skusenosti ze ti povedia par variant co by to bolo a potom idu opravia a povedia nie toto to nieje dajte mi 200eur skusime to druhe atd atd
no ale k veci pri tych km ak su skutocne tak skor hlava ja mam 200tis na golf 3 a poslednych 100tis nebolo menene tesnenie pod hlavou urcite, no toto co ty spominas som uz zacil bolo to prasknute tesnenie pod hlavou po vymene bez problemov, takze halva dole tesnenei kuk , hlavu na test a hotovo
G3 tdi 66kw -kat off, egr off, s764+chip, suzuki GSX600F r.v. 1995
-
- Vodič
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 22.06.2011 10:33
- Bydlisko: Trnava
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
Ty to ma nenapadlo, fakt mi z jednej pneu uniká tlak pobavil si
Jj znam, ale kopec ľudí mi hovorí že tieto CR-ká sú vraj "iné" a že tesnenie alebo hlava sítce nie e vylúčené, ale veľmi veľmi veľmi nepravdepodobné, všetci odporúčajú najskôr ten chladič spalín, u PD-čiek to boli hlavy staršie ročníky, a potom tesnenia o sto šesť. Dúfam preto e to bude ten chladič spalín. Ale vylúčené neni nič
Jj znam, ale kopec ľudí mi hovorí že tieto CR-ká sú vraj "iné" a že tesnenie alebo hlava sítce nie e vylúčené, ale veľmi veľmi veľmi nepravdepodobné, všetci odporúčajú najskôr ten chladič spalín, u PD-čiek to boli hlavy staršie ročníky, a potom tesnenia o sto šesť. Dúfam preto e to bude ten chladič spalín. Ale vylúčené neni nič
- kubovaryk
- VWsenior
- Príspevky: 2165
- Dátum registrácie: 09.06.2008 17:47
- Bydlisko: BA-stare mesto/ switzerland
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
Myslis ako ze cez chladic spalin ti unika voda do vyfuku?
G3 tdi 66kw -kat off, egr off, s764+chip, suzuki GSX600F r.v. 1995
-
- Vodič
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 22.06.2011 10:33
- Bydlisko: Trnava
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
No problém je, že ona asi ani nemizne, alebo úplne minimálne, a jj, čiže trochu voda mizne a naopak spaliny sa dostávajú do expanzky cez chladič spalín. Pár ludí (aj mechanikov) sa vraj s tým stretli dosť často. Dokonca aj bratrancovi sa to stalo ja Fiate JTD, ale tomu zožralo 2 litre vody na 100km, mal tam riadnu dieru
- kubovaryk
- VWsenior
- Príspevky: 2165
- Dátum registrácie: 09.06.2008 17:47
- Bydlisko: BA-stare mesto/ switzerland
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
no vsak ano to je presne ono, keby to v tom chladici tak by ti myzla voda cez ten chladic do vyfuku ale kedze tebe sa straca a vracia tak apresne ako tu uz bolo pisane ta voda sa niekde natlakuje a potom ked vychladne alebo otvoris expanzku tak sa vrati, to sa pri chladici spalin nemoze stat proste,
zacal by som tesnenim pod hlavou aj s tlakovou skuskou hlavy ale nie v autorizaku , urobis tym servis drahe to zas nieje a mozno vyriesis problem, kazdopadne keby si chcel kupovat ten chladic spalin tak neviem ci sa da vobec zohnat inde ako vo vw a to bude palka
zacal by som tesnenim pod hlavou aj s tlakovou skuskou hlavy ale nie v autorizaku , urobis tym servis drahe to zas nieje a mozno vyriesis problem, kazdopadne keby si chcel kupovat ten chladic spalin tak neviem ci sa da vobec zohnat inde ako vo vw a to bude palka
G3 tdi 66kw -kat off, egr off, s764+chip, suzuki GSX600F r.v. 1995
-
- Vodič
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 22.06.2011 10:33
- Bydlisko: Trnava
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
To už mám poriešené čo sa dielov týka
Lenže v podstate ono je ťažké odsledovať či sa voda stráca alebo nie, pretože ja ju dolievam, býva jej menej, ale neviem či to je len tým, že ju vyhádže cez prepad, alebo ju žerie. Lebo dolievať dolievam. Napríklad som mal v polke nádobky, pomaličky mizla, aj keď som otvoril veka stúpla len kúsok vždy trošku menej ako bolo pred tým, až jeden krát sa tak natlakovala, že keď som ju otvoril stúpla až po štupel a cez prepad ju vyhádzalo von, potom zase pomaličky klesala až pod minimum. A tesnenie možem len vymeniť, chladič spalín možem dať dole a vyskúšať či tečie alebo nie. Preto pojde dole najprv chladič spalín, ten skúsime či tečie, ak nebude tiecť, potom pojde tesnenie a hlava na skúšku. Tak je to podľa mňa najlepšie nie ?
Lenže v podstate ono je ťažké odsledovať či sa voda stráca alebo nie, pretože ja ju dolievam, býva jej menej, ale neviem či to je len tým, že ju vyhádže cez prepad, alebo ju žerie. Lebo dolievať dolievam. Napríklad som mal v polke nádobky, pomaličky mizla, aj keď som otvoril veka stúpla len kúsok vždy trošku menej ako bolo pred tým, až jeden krát sa tak natlakovala, že keď som ju otvoril stúpla až po štupel a cez prepad ju vyhádzalo von, potom zase pomaličky klesala až pod minimum. A tesnenie možem len vymeniť, chladič spalín možem dať dole a vyskúšať či tečie alebo nie. Preto pojde dole najprv chladič spalín, ten skúsime či tečie, ak nebude tiecť, potom pojde tesnenie a hlava na skúšku. Tak je to podľa mňa najlepšie nie ?
- VW BORA 1,6 16V
- Pretekár
- Príspevky: 676
- Dátum registrácie: 15.03.2008 07:53
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiaca kvapalina mizne "ALA" David Copperfield
No neviem či si už zažil dávanie chladiča spalín dolu ale je to riadna je...ka myslím si, že by som najprv spravil tlakovú skúšku hlavy a potom sa púštal do ostatných vecí. EGR v pohode, ak si šikovný do hodinky skontroluješ a vymeníš (ctím vlastnú skúsenosť ).
Naposledy upravil/-a VW BORA 1,6 16V v 02.10.2014 15:05, upravené celkom 1 krát.
Moja prva velka laska VW BORA 1,6 16v, AZD
Momentálne mazlíček Passat 3C5, 2.0 TDI DSG, 103kW
Momentálne mazlíček Passat 3C5, 2.0 TDI DSG, 103kW