zdravím vás,
zbieram nejake informacie, a myslím, že sa tu nájdu ludia, čo budú vedieť viac
golfy sa robili 4x4, označované syncro, synchro, neskor 4motion, najprv viskospojky, neskor haldexy atď, podstatné je, že žiadny golf nemá PERMANENTNÝ náhon na všetky 4 kolesá
ide mi o golf 3, opravte ak sa mylim, tam je motor uložený ako na prednom náhone (priečne), predok ťahá stále, a pri preklze sa pripája zadok cez visco spojku (princíp teraz neriešime, mám takú informáciu, že táto spojka dokáže preniesť max. 50 % točivého momentu na zadnú napravu)
moja otázka: je prevodovka konštrukčne odolná preniesť viac prípadne plný výkon (krutak) na zadnu nápravu
o tomto type prevodovky skoro nič neviem, viem ako vyzerá, ale iba zvonka, či má priamo hnaný ten zadný hriadel od predného diferáku, alebo je to už tam nejako osrané, že to prenesie iba polovičný krutiaci
kamarát ma golf 3 variant synchro, taký pracovnejší, samozrejme visko nefunguje, tak som dostal za ulohu zistiť, ako by sa to dalo upraviť, aby isiel aj zadok
dakujem za odpovede, M
Golf 3 prevodovka synchro, 4 motion atď
Moderátor: saki3
-
- Autoškolák
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 19.03.2012 13:12
- Bydlisko: Šurany
- jammie
- Pilot
- Príspevky: 713
- Dátum registrácie: 09.05.2010 16:44
- Bydlisko: LM
Re: Golf 3 prevodovka synchro, 4 motion atď
syncro taha stale a ziadne synchro nebolo. vzdy to bolo syncro! je to pernamentna 4x4 len na rovnej ceste zabera predok napr. 80% a zadok 20% ale 50-50 nedokaze. ma nahon max. 60 predok a 40 zadok. visco spojka je choroba tych aut a je s tym sakra problem ked je visco ko. jedina sanca ako to znovu spojazdnit je zohnat visco spojku ale to je celkom umenie a hlavne nikdy nevies ci je visco funkcna. su nazory ze synco je nie plnohodnotna stvorkolka ale podla mna je to velmi dobry nahon.
auto má slúžiť človeku a nie naopak...
-
- Autoškolák
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 19.03.2012 13:12
- Bydlisko: Šurany
Re: Golf 3 prevodovka synchro, 4 motion atď
tvrdis, ze zadok taha stale, a načo je tam potom tá visco spojka ?
mám za to, ze ked treba, visco spojka prenesie časť momentu aj na zadne kolesa, max 40 % ako píšeš
mám za to, ze ked treba, visco spojka prenesie časť momentu aj na zadne kolesa, max 40 % ako píšeš
- Tomik2901
- Pilot
- Príspevky: 810
- Dátum registrácie: 09.02.2009 12:00
- Bydlisko: Martin
Re: Golf 3 prevodovka synchro, 4 motion atď
Súhlasim s jammie... Systém Syncro zabera stále, presné percentá neviem, to by som trepal, ale s určitosťou viem že zabera stále...mám to s jedného odborného článku keď som bol ešte na škole, na niekoľkých stranách boli rozpísane rôzne systému pohonu 4x4..Visko spojka slúži na rozdeľovanie kruťiaceho momentu... samotná jej konštrukcia s kvapalinou nedovoľuje aby bola úplne odpojená, teda bez záberu. Bolo tam aj písane, že pri prehrabnutí predných kolies ide skoro celý výkon na zadné kolesá.
Pýtal si sa či je schopná preniesť vačší krutiaci moment. Aký ma kamarát motor ? Samotná visco je celkom odolná keď si dáš hlavne bacha na správny rozmer pneumatík a diskov, ktoré by mali byť úplne rovnaké na obidvoch nápravach, najlepšie je dokonca aj od jedného výrobcu aby sa opotrebovali rovnako rýchlo. Najslabším článkom celého systému sú tuším uhlové prevody v prevodovke a v zadnom diferáku ktoré zviklo pri vysokých výkonoch pomleť.
Keď už budete zhánať visco spojku, zrejme spolu s diferákom, dajte si hlavne bacha aby neboli napríklad, máte Golfa 1.8 benzín syncro a dáte tam zadný dif. z VR6 . VR6 má iný uhlový prevod, iný počet zubov na kolesách, tým padom aj otáčky. pri takejto kombináci to nezvykne dlho vydržať.
Haldex je na prenášanie vyššich výkonoch vhodnejší ale je el. riadený.
Pýtal si sa či je schopná preniesť vačší krutiaci moment. Aký ma kamarát motor ? Samotná visco je celkom odolná keď si dáš hlavne bacha na správny rozmer pneumatík a diskov, ktoré by mali byť úplne rovnaké na obidvoch nápravach, najlepšie je dokonca aj od jedného výrobcu aby sa opotrebovali rovnako rýchlo. Najslabším článkom celého systému sú tuším uhlové prevody v prevodovke a v zadnom diferáku ktoré zviklo pri vysokých výkonoch pomleť.
Keď už budete zhánať visco spojku, zrejme spolu s diferákom, dajte si hlavne bacha aby neboli napríklad, máte Golfa 1.8 benzín syncro a dáte tam zadný dif. z VR6 . VR6 má iný uhlový prevod, iný počet zubov na kolesách, tým padom aj otáčky. pri takejto kombináci to nezvykne dlho vydržať.
Haldex je na prenášanie vyššich výkonoch vhodnejší ale je el. riadený.
-
- Autoškolák
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 19.03.2012 13:12
- Bydlisko: Šurany
Re: Golf 3 prevodovka syncro, 4 motion atď
vďaka, už to chápem, takže visko rozhoduje kolko sa prenesie na zadne kolesá
takže podla tohto (pri takomto uložení motora) nemá prevodovka medzinápravový diferenciál, alebo niečo tomu podobné, čo by malo rovnakú funkciu
jeho otázka totiž znela, že ked teda viskospojka nefunguje, tak či sa dá beztrestne vybrať a upraviť čo bude potrebné, aby sa dalo na tom normalne jazdit dalej
takže podla tohto (pri takomto uložení motora) nemá prevodovka medzinápravový diferenciál, alebo niečo tomu podobné, čo by malo rovnakú funkciu
jeho otázka totiž znela, že ked teda viskospojka nefunguje, tak či sa dá beztrestne vybrať a upraviť čo bude potrebné, aby sa dalo na tom normalne jazdit dalej