Chcípol motor na dialnici

SDI, TDI, TDI PD

Moderátori: wladi, Mat28

Napísať odpoveď
RadekBL
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 13.04.2015 00:18

Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa RadekBL »

Ahojte, mam taky problem na mojom passate B5, 99r. 1.9TDI 85kw. Vcera som isiel po dialnici normalnou rychlostou 140 tacho pricom z nicoho nic mi odisiel vykon a zacalo spomalovanie. Myslel som, ze vyplo turbo (obcas sa mi to stalo, potom bola maximalka asi 110 a islo bez turba - tak som zvykol vypnut a nastartovat za jazdy a vzdy turbo naskocilo a islo dalej) tak som toto skusil ked kleslo pod 110. Nic nepomohlo a rychlost klesala dalej. Pri cca 80 tke som spozoroval biely dym za vozidlom, ktory sa ako som spomaloval hustol az to nebolo pekne. (Zda sa mi ze aj otacky padli na akoby neoutralove - sle nepamatam sa presne, sledoval som dianie na dialnici.) Potom bolo pocut taky cudny zvuk od motora, ale ten nebol stale opakujuci sa dookola. Ziadna kontrolka na palubovke nevysvietila. Teplota ukazovala 90 stupnov. Ako som cim skor zastavil pozrel som ihned stav oleja a kovova palicka dole lizala olej, akoby sa vytratil (?), vodu som neotvaral radsej - neviem ci vykypi ci nie. Dolial som olej a vsimol som si ze zospodu pod autom sa spravila kaluz za 20 min asi 5x5cm. Skusil som neskor nastartovat, nechcelo chytit - ako ked v zime startujete, pretaca alebo iba na menej valcov (?) - neviem nevyznam sa do toho. Na 2 krat chytilo ale po par sekundach divny zvuk z motora ale ten presiel a dymenie ustupovalo, hovorim si super odidem aspon na prvu pumpu ale ako som pridal na 10 km opat divny zvuk kleplo a husty dym, tak som ostal stat az ma odtiahla NDSka prec. Vozidlom asi nepojde jazdit.

Co by to mohlo byt chalani ? Vstreky ? Turbo prdlo ? Tesnenie hlavy ? Mam doma vag, co by som mal odsledovat v nom, ake kanali atd ?

Dakujem za kazdu pomoc.

Používateľov profilový obrázok
Obrocnik-VladoZV
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 7024
Dátum registrácie: 28.05.2010 20:41
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať používateľa:

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa Obrocnik-VladoZV »

Asi prdlo turbo a zalialo piesty olejom.Zhod nasavaciu hadicu od filterboxu ku turbu a skus vrtulku ci neni stred turba rozhaseny.

RadekBL
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 13.04.2015 00:18

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa RadekBL »

Ok, pôjdem skúsiť, ďakujem. Hodil som auto na VAG a vyšlo mi:

Kód: Vybrať všetko

Adresa 01 -------------------------------------------------------
Øídící jednotka: 038 906 019 BJ
Komponent: 0000SG 0812
Kódování: 00002
Opravna #: WSC 00028
2 Nalezeny chyby:
17664 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Preruseni/zkrat na plus
P1256 - 35-10 - - - Sporadicky
17958 - Plnici tlak Regulacni odchylka
P1550 - 11-00 - regul.hranice podkrocena
Readiness: N/A

Adresa 19 -------------------------------------------------------
Øídící jednotka: 6N0 909 901
Komponent: Gateway K<->CAN 0001
Kódování: 00004
Opravna #: WSC 00028
1 Nalezeny chyby:
01044 - rid.jedn. chybne kodovana
35-00 - -
Dôležitá je asi len chyba 17958 - Plnici tlak Regulacni odchylka, vo VIS ukazuje skrat na kostru, prerušené vedenie medzi magnetickým ventilom (N75) a RJ motoru. Môže toto mať za následok vyššie popísané správanie ?

Keď som mal naštartované počúval som pred motorom a od ľavej časti motora - turba išlo také jemné bzučanie, pískanie. Voda v nádržke na chladiacu kvapalinu bola čistá a plná. Pozeral som olej vyzerá že netečie, ale dosť vyzeral byť spodok motora zasratý od oleja. Na voľnobehu už ustupoval biely dym, ale po chvíle začalo triasť s autom a zase išiel biely dym, tak som hneď vypol motor.

Pozeral som aj hodnoty vstrekov, či neodišli a boli (-0,4mg/0,2mg/-0,2mg/0,4mg) - to by mali byť vstreky v poriadku či ?
Môže byť synchro kľuky a vačky vo VAG (kanál 4 - hodnota 4 - 1,7CF ?) nemohlo pretočiť rozvody ?
Kanál 10,11 na neutrál (240,1mg/R, 1000mbar, 969mbar, 0,0% a 11 kanál - 903/min, 1020mbar, 959mbar, 19,9%)

Ako vo VAG zistím, či ide turbo v poriadku ?

Ďakujem pekne za pomoc.

Používateľov profilový obrázok
Obrocnik-VladoZV
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 7024
Dátum registrácie: 28.05.2010 20:41
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať používateľa:

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa Obrocnik-VladoZV »

Chybu okolo turba si mal uz dlhodobu ale skrz pridretu regulaciu cize tutbo viac tlacilo ako malo.A priklanal bi som sa k tomu ze ti odyslo to turbo.Snimac teploty vody ties vie narobyt galibu ale to nebude tvoj jlavny problem si myslim

RadekBL
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 13.04.2015 00:18

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa RadekBL »

Ahoj, diky za odpoved. Dneska som mal technika pri aute a pozeral to a zistil podla neho, ze prasklo tesnenie v turbe, to potom nasalo vsetok olej v motore (udajne behom 20-30 sek, skusal a mizne olej uplne do sucha). Ukazoval mi potrubie co ide do intercoolera (ak sa dobre pamatam) a v nom stalo asi 1 cm oleja nozno aj viac, az vytekalo samo. Hovoril ze mam stastie ze nechytilo samozazehnutie motora od intercoolera. Povedal ze je otazne ze ci je pridrety aj motor, ze tazko povedat kolko islo na sucho. Jedine pozret motor - ze to je zdlhave a financne narocne - odmontovat hlavu a spodok prezret komplet motor ci neni seknuty. Oprava podla neho je nerentabilna uplne, podla neho vymena motora a turba a robota okolo 1000€. Alebo risk a vymenit iba turbo precistit motor a skusit ho naslepo ci neni zadrety - toto tipol na 300€. Podla neho hop alebo trop, 50/50 ze motor je ko.

Moze dojst tak rychlo k zadrhnutiu motora ? Pri takejto situacii ? Oplati sa to opravovat vobec ?

Používateľov profilový obrázok
Obrocnik-VladoZV
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 7024
Dátum registrácie: 28.05.2010 20:41
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať používateľa:

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa Obrocnik-VladoZV »

Taketo ojebavacky neznalich ludi.Vymenit turbo,novy olej filtre,vypustit olej z intercoleru a prestartovat motor s vykrutenymi zhavycmi nech vyfrka olej co zalialo piesty.A potom startovat nechat zohriat a spravyt jazdu 15km kym vypali olej z vyfuku.robota do 100-150eur plus material

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa Lookisvk »

Ako pise vlado.. A turbo hlavne nekupovat daky repas z bazosu za 250 eur lebo ti vydrzi tak rok...
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
janosik93
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 5253
Dátum registrácie: 12.06.2008 22:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať používateľa:

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa janosik93 »

Vlado, nevieš, ako dlho šiel motor bez oleja. osobne by som dal dole vaňu a po jedenj dal dole šálky a skontroloval. podla toho by som sa ďalej zariadil
Akcia Chiptuning EDC15, EDC16 .Info SS. , Plnenie klimatizácie ,čistenie turba, opravy autoelektriky,diagnostika, vrátenie SW po akcii dieselgate, diagnostika, zmena km, prispôsobenie Immo atd...

RadekBL
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 13.04.2015 00:18

Re: Chcípol motor na dialnici

Príspevok od používateľa RadekBL »

Takze po dlhsom case, nesurilo mi to az tak, passatik prezrety - pozreli motor, dali dole hlavu a premerali ci je alebo neni motor ko. Udajne je vychylena, pohnuta ci co, ojnica, takze nic, jedine vymena motora (a milion veci okolo toho) co uz sa neplati.

Passata predavam ked tak najlepsie ako celok, cim skor, viac asi v teme bazar.

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - diesel"