1,6 AHL 74kW

1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 4.0

Moderátori: wladi, Mat28

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
emGee
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06.06.2017 22:21

1,6 AHL 74kW

Príspevok od používateľa emGee »

Ahojte, je tu niekto kto mi vie pomôcť s týmto motorom?

Hodím sem moje príspevky z českého fóra, tam mi zatial nik neodpovedal.

30.04- Začneme tým,že auto pri zošlapnutí plynu cez polku(cca) začne kašlať brblať a neťahá a až od cca 2800-3000 to ide riadne. Navyše aj smrdí ako stará embéčka a benzín za mnou cítiť niekolko metrov. Na normálne behanie sa s tým však blbo jazdí. Začal som diagnostikou, tá hodila váhu vzduchu ale pravdepodobne ostala len v pamäti po odpájani, teraz ju už nehádže(každopádne môže byť zlá ale vyčistil som ju, problém pretrváva). Sviečky čisto nové Bosch. Káble vyzerali byť menené. Tak som sa pustil do lambda sondy, kedže mi po štarte jeden krát žiadne kašlanie nerobilo, vymenil som ju ( za síce použitú) ale vyzerala lepšie a nebola dotlčená. Problém stále trval.

Tak z predchadzajuceho motora som zobral cievku, bol zoxidovaný B kontakt, prečistili sme to, nastriekali kontakt sprejom atd. Zapojili a poskladali auto. Čuduj sa svetu jeden den to šlo celkom normal( niekoľkonásobne lepšie) aj ked stále tam nebolo plynulé zrýchlovanie, aspon auto pálilo fajn. Konečne som mal pocit,že to funguje. A dnes znova, kašlalo, netahalo atd.

Používateľov profilový obrázok
emGee
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06.06.2017 22:21

Re: 1,6 AHL 74kW

Príspevok od používateľa emGee »

Tak čiastočné trhanie vyriešené, zohnal som druhú váhu vzduchu. Objavil sa ale väčší problém. Začína sa tvoriť emulzia v oleji, no nie velmi( olej nepribúda, naopak dolievam tak 1dcl na 100km) čož je dosť. Aj dymí do modra. Ale ,,, vody ubúda dosť, od maxima ho za 100km stiahne až 1cm pod minimum (čiže skoro 0,5-0,7dcl) ak to dobre počítam podla mojej fľašky.

Je tam druhý motor( na prvom bol vadný blok) čiže nové tesnenia (pod hlavou nie) nová priruba chladiva, nová vodná pumpa, rozvody, termostat, plno dielcov. Proste jedine čo mi ostáva je hlava (mám po GO jednu odtlakovanu a prebrusenu). Potom je tam jeden snímač na saní a teraz to najdôležitejšie: Škrtiaca klapka///// a nejaké dve hadice veduce do kocky ( pravdepodobne Chladič oleja?) ktoré boli na starom motore odpojene, a tu sme ich samozrejme zapojili ako by mali byť. Je možné ,že v cez škrtiacu púšťa vodu alebo kde sa to ešte môže tak spojiť? mimo samotného motora.

Používateľov profilový obrázok
emGee
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06.06.2017 22:21

Re: 1,6 AHL 74kW

Príspevok od používateľa emGee »

Takže problém vyriešený. Dnes po tankovaní Shell Racing 100 oktanovy som si myslel ,že je na chybe palivo, neskutočne auto stratilo výkon a dusilo sa, dokonca ledva naštartovalo. Ked ale vychladlo, išlo znova okej, natankoval som plnú normálneho benzinu a po 10km znova skoro zdochlo a išlo hrozne.

Tak... Prepojil som váhu vzduchu za druhú,,, stále nič. Vyskúšal som vymeniť snímač teploty pretekajúceho vzduchu ?(na saní malé čidlo na jeden imbus) stále nič. Tak som išiel rovno k cievke. Kedže k prístupu treba demontovať klapku a do tej som sa púšťal už dlho, vymenil som cievku a následne aj klapku za druhú. Všetky diely už použité no nie nové.

Auto mi konečne pripadá ako 74kW a ide to plynule, pekne a s výkonom!!!! Už len nastaviť klapku cez VAG na správne hodnoty pretože štartovať musím jemne s plynom a volnobeh troška kolíše.


EDIT: Ohladom mojho predchadzajuceho prispevku, olej mizne celkom klasicky , nie nejak rapídne. Voda mizne tiež menej(neviem či nepresiakovala cez klapku) poprípade už budem hladať chybu inde.

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"