16725/P0341/000833 - snímač polohy vačkového hriadeľa (G40)
Moderátor: ejne
-
- Vodič
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 08.06.2018 09:14
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
Re: 16725/P0341/000833 - snímač polohy vačkového hriadeľa (G40)
dal som nabiť baterku na noc a chyba zmizla uvidím budem to pozorovať ďalej, ale keď dobre počítam tak chyba sa začala objavovať keď som menil pred mesiacom palivovy filter a nezatlačil som ho dobre na to veko zavdušnilo sa to a vyšťavil som úplne baterku kým som si to všimol
VW Golf VI Variant 1.6 TDI 77 KW
- toxic
- Vodič
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 24.07.2011 00:43
- Bydlisko: Žiar nad Hronom
Re: 16725/P0341/000833 - snímač polohy vačkového hriadeľa (G40)
Čaute, pridám moju skúsenosť, možno to niekomu pomôže:
Pokiaľ diagnostika vypíše presne nasledovnú chybu:
012296 - snimac polohy vack./klik. hridele (G40) - signal mimo toleranci
P3008 - 006 - - Sporadická
tak vysoko pravdepodobne je zlý len snímač polohy vačkového hriadeľa (a teda nestalo sa nič s rozvodmi).
Na youtube je návod na výmenu snímača tu: https://www.youtube.com/watch?v=CiHcTRWatK8
Prejavy tejto chyby: Auto z ničoho nič pri jazde skape, proste bez varovania vypne motor, pokiaľ senzor odchádza postupne dá sa následne ešte naštartovať a ísť pokiaľ vás znovu nevypne. V mojom prípade už ale po opätovných štartoch motora do minúty riadiačka motor vypla.
Problém je, že pokiaľ máte 2.0 TDI PD 16V (napr. BKP), priložený návod na youtube je nie vhodný, lebo treba demontovať EGR ventil+sacie parohy (nakoľko sú z prednej časti motora a zavadzajú prístupu ku konektoru snímača).
Nakoľko 2.0 Tdi 16V je "najlepší" motor na svete, nie je ani priestor pre vytiahnutie čidla aj s konektorom cez kryt rozvodov, pretože na strane rozvodov v servisnom otvore pre konektor zavadzia remeň a napínacia kladka.
Riešenia sú 2: 1. Spraviť rovno aj rozvody popri tomto úkone (alebo zhodiť napínaciu kladku a povoliť remeň aby sa uvoľnilo miesto pre konektor).
2. Na novom snímači cvaknúť káblový zväzok, previesť zväzok popri rozvodovom remeni a z druhej strany opäť spojiť kabeláž a nasunúť konektor.
Ja som si vybral možnosť 2, všetko naspäť poskladal a auto funguje ako má. Snímač som dával značky Delphi.
Obrázkový návod bohužiaľ nemám ale verím že aj podľa môjho popisu to niekomu pomôže.
Pokiaľ diagnostika vypíše presne nasledovnú chybu:
012296 - snimac polohy vack./klik. hridele (G40) - signal mimo toleranci
P3008 - 006 - - Sporadická
tak vysoko pravdepodobne je zlý len snímač polohy vačkového hriadeľa (a teda nestalo sa nič s rozvodmi).
Na youtube je návod na výmenu snímača tu: https://www.youtube.com/watch?v=CiHcTRWatK8
Prejavy tejto chyby: Auto z ničoho nič pri jazde skape, proste bez varovania vypne motor, pokiaľ senzor odchádza postupne dá sa následne ešte naštartovať a ísť pokiaľ vás znovu nevypne. V mojom prípade už ale po opätovných štartoch motora do minúty riadiačka motor vypla.
Problém je, že pokiaľ máte 2.0 TDI PD 16V (napr. BKP), priložený návod na youtube je nie vhodný, lebo treba demontovať EGR ventil+sacie parohy (nakoľko sú z prednej časti motora a zavadzajú prístupu ku konektoru snímača).
Nakoľko 2.0 Tdi 16V je "najlepší" motor na svete, nie je ani priestor pre vytiahnutie čidla aj s konektorom cez kryt rozvodov, pretože na strane rozvodov v servisnom otvore pre konektor zavadzia remeň a napínacia kladka.
Riešenia sú 2: 1. Spraviť rovno aj rozvody popri tomto úkone (alebo zhodiť napínaciu kladku a povoliť remeň aby sa uvoľnilo miesto pre konektor).
2. Na novom snímači cvaknúť káblový zväzok, previesť zväzok popri rozvodovom remeni a z druhej strany opäť spojiť kabeláž a nasunúť konektor.
Ja som si vybral možnosť 2, všetko naspäť poskladal a auto funguje ako má. Snímač som dával značky Delphi.
Obrázkový návod bohužiaľ nemám ale verím že aj podľa môjho popisu to niekomu pomôže.
2000 LB5N Golf 4 1.9TDI AHF Highline- polodot, tempomat, RNS-MCD, fólie, ľavé spätné Lupo, egr, stierač, anténa off, 17" Santa Monica, plnopuky z TT, ARL podnárazník, odsúvacie clonítka, predohrev vody, čierne Recaro sedačky... Zvyšok voo výstavbe