Vymena oleja DSG DQ200

2014 - .....
Napísať odpoveď
fb_andrej6
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 17.10.2020 20:02

Vymena oleja DSG DQ200

Príspevok od používateľa fb_andrej6 »

Caute,

viete mi prosim niekto poradit ako prebieha vymena oleja v tomto type prevodovky (7 stupnova DSG DQ200 (VW passat 20016 - 1.6 88KW)) ? Je tam nejaky specialny postu, ktory treba dorzat ? Chel by som vymenit olej v mechanickej casti. Co som videl na par videach ako to menia tak v podstate to vyzera velmi podobne ako vymena oleja v motore. Zospodu vypustili olej a z vrchu natlacili novy olej (cca tie 2l)... da sa to takto jednoducho spravit ale radsej odporucate ist do nejakeho autorizovaneho servisu ? + viete mi poradit ci treba menit olej aj v mechatronike ?

Vopred dakujem za vsetky komentare a rady :!:

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: Vymena oleja DSG DQ200

Príspevok od používateľa vincococka »

samozrejme vsetko sa da zvladnut v garazi, ved koniec koncov ked to zvladne autorizak zvladne to "nejako" aj clovek doma na kolene. Otazka je vsak ci masinka pojde a nebude nakoniec ta vymena oleja drahsia doma ako v autorizaku.
Nehovoriac o tom ze mas zaruku na pracu a ak sa nieco pohubi tak je to ich zodpovednost. Ma vyznam riskovat?

Marki321
Vodič
Vodič
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 09.07.2018 16:24

Re: Vymena oleja DSG DQ200

Príspevok od používateľa Marki321 »

No taka vymena ako ju popisujes je uplne zla.
Pretoze na to aby si dostal novy olej vsade musi byt prevodovka v cinnosti.
Pre VW passat sa to robi tak ze, odontuje sa bateria vytiahne sa filter.
Doleje sa aditivum na cistenie/preplach.
Na miesto filtra sa vlozi specialny diel kde sa pripoja 2 hadice.
https://www.golem-tech.sk/2112-large_de ... ky-atf.jpg
Tie idu do pristroja, ktory to cele kontroluje.

Auto sa nastartuje zdvihne a zacina process.
Zaradi sa predovovy stupen a prevodovka sama zacina tlacit olej do pristroja, pristroj rozhoduje co sa bude diat.
V prvom kroku olej len cirkuluje pretoze bolo pridane aditivu.
Nasledne sa zacne tlacit do prevodovky novy olej a stary ostava v pristroji.
Robi sa preplach teda sa tam natlaci rovnake mnozsvto oleja ako mas mat v prevodovke.

Ked sa toto dokonci tym istym procesom sa dotlaci este raz take iste mnozstvo oleja ako mas mat v prevodovke.

Toto je postup ktory ti zaruci ze sa do prevovovky dostane vsade novy olej ako ma.
Nakoniec niektore servisi dolievaju "kondicioner" ktory ma upravit vyskozitu oleja aby mal dlhsiu zivotnost.

Ak by si toto chcel spravit na kolene musis si kupit minimalne 3x filter, aditivum, kondicioner a aspon 2x tolko oleja co potrebujes.
A mohol by si to urobit takto:
1. vyberies stary filter, nalejes aditivum, nasrobujes novy filter.
2. pojazdis niekolko km stym ze musis preradit vsetky stupne
3. vypustis stary olej das novy plus novy filter, pojazdis kludne aj niekolko dni
4. vypustis olej das novy olej, doplnis kondicioner a novy filter

Ked to takto urobis, budes najblizsie ku tomu ako to funguje v servise ktory vymenu oleja robi strojovo.
Je vela servisov ktore menia olej v prevodovke tak ze len vypustia a naleju novy a hotovo, teda na to pozor.

Používateľov profilový obrázok
Roberto77
Vodič
Vodič
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 26.12.2010 01:21
Bydlisko: DE

Re: Vymena oleja DSG DQ200

Príspevok od používateľa Roberto77 »

Marki321 napísal:No taka vymena ako ju popisujes je uplne zla.
Pretoze na to aby si dostal novy olej vsade musi byt prevodovka v cinnosti.
Pre VW passat sa to robi tak ze, odontuje sa bateria vytiahne sa filter.
Doleje sa aditivum na cistenie/preplach.
Na miesto filtra sa vlozi specialny diel kde sa pripoja 2 hadice.
https://www.golem-tech.sk/2112-large_de ... ky-atf.jpg
Tie idu do pristroja, ktory to cele kontroluje.

Auto sa nastartuje zdvihne a zacina process.
Zaradi sa predovovy stupen a prevodovka sama zacina tlacit olej do pristroja, pristroj rozhoduje co sa bude diat.
V prvom kroku olej len cirkuluje pretoze bolo pridane aditivu.
Nasledne sa zacne tlacit do prevodovky novy olej a stary ostava v pristroji.
Robi sa preplach teda sa tam natlaci rovnake mnozsvto oleja ako mas mat v prevodovke.

Ked sa toto dokonci tym istym procesom sa dotlaci este raz take iste mnozstvo oleja ako mas mat v prevodovke.

Toto je postup ktory ti zaruci ze sa do prevovovky dostane vsade novy olej ako ma.
Nakoniec niektore servisi dolievaju "kondicioner" ktory ma upravit vyskozitu oleja aby mal dlhsiu zivotnost.

Ak by si toto chcel spravit na kolene musis si kupit minimalne 3x filter, aditivum, kondicioner a aspon 2x tolko oleja co potrebujes.
A mohol by si to urobit takto:
1. vyberies stary filter, nalejes aditivum, nasrobujes novy filter.
2. pojazdis niekolko km stym ze musis preradit vsetky stupne
3. vypustis stary olej das novy plus novy filter, pojazdis kludne aj niekolko dni
4. vypustis olej das novy olej, doplnis kondicioner a novy filter

Ked to takto urobis, budes najblizsie ku tomu ako to funguje v servise ktory vymenu oleja robi strojovo.
Je vela servisov ktore menia olej v prevodovke tak ze len vypustia a naleju novy a hotovo, teda na to pozor.
Dobre si to napisal az nato ze otazka bola ohladne dq200 a ta nema filter cize sa neda ani preplach urobit strojovo jednoducho vypustit treba ho zohriat na 40 az 60 stupňov treba vyčítať vo vag, v mechatronike by som nemenil pokial nie su problemy a olej v prevodovke výrobca ani neudava interval výmeny tak ako u manuálu pise ze doživotný Obrázok ale oleje časom starnú cize nic nie je večné. Pokial ti prevodovka plynulo radi z 1 do dvojky bez plynu a sklbnutia a ostatne prev.stupne tak vymenu ani nerieš tot moj nazor ja mam tiez dsg dq200 suchu dvojspojku 183t nabehne a doteraz ani raz nebol meneny olej v prevodovke a radi plynulo. Zo spojkou uz je to horšie ta uz bola raz menena pri 154t a teraz začína zase presmykovat. Nevýhoda suchych spojok....

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"