Rýchle vybijanie klučikov od auta

2014 - .....
Napísať odpoveď
Marcos_
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 09.01.2024 22:21
Bydlisko: Stredné Slovensko

Rýchle vybijanie klučikov od auta

Príspevok od používateľa Marcos_ »

Zdravím členov fóra,

chcel by som popísať môj aktuálny problém, keďže som našiel len veľmi málo podobných záležitostí a možno budú mnou uvedené informácie niekomu užitočné.
Pred časom som si začal všímať príliš časté vybíjanie batérii v kľúčikoch od auta. V podstate som v štádiu pravidelného menenia batérii na mesačnej (a kratšej) báze. Dokonca už nosím náhradnú batériu vo vrecku s kľúčikom od auta :)

Takže stručne popíšem opatrenia, ktoré som vyskúšal, vlastný test vybíjania kľúčikov a info čo som k tomu zistil:
- auto je Passat Alltrack B8 2tdi, 4 motion, 140kw z konca roku 2016 bez kessy (KeylessGO bezklúčové štartovanie ale nie odomykanie)
- oba kľúče sú origo a absolútne bez poškodenia, chrómové, líšia sa len farbou loga - čierne, modré)
- typ kľúčov 3G0.959.752, výrobca Continental s "immo" transpondérom pravdepodobne Megamos Crypto AES. "VAG MQB". ID49 / Silca: ID88.

- za niekoľko mesiacov som ako prvé vyskúšal všetkých výrobcov batérii CR2032, bez efektu
- skúsil som kľúč, vždy s novou batériou, uložiť z dosahu bezdrôtovej komunikácie s autom...tj. niekoľko stoviek metrov, bez efektu
- kľúče som opticky skontroloval - kontakty, polohu batérie, odpor medzi kontaktami batérie ( som technik, takže internetové "faily" typu nastriekať WDčkom, nosiť kľúč v alobale, dať zapiecť plošák do rúry, či vybrúsiť kontakty a podobné nezmysly, som rozhodne neskúšal :D :D )
- vyhľadal som podobný problém na zahraničných fórach, ale narazil som len asi na dve zmysluplné staršie diskusie, ale bez riešenia (teda okrem nákupu nového klúča)

Rozhodol som sa teda počas Vianoc otestovať kľúče a zaznamenať proces vybíjania. Zhotovil som si meracie zariadenie riadene mikroprocesorom, napísal program a urobil test oboch kľúčov. Presnosť asi nebola laboratórna, ale pre ilustráciu dostačujúca :)

Meracie zariadenie:
- prúdový senzor INA219 + SDcard modul + RTCmodul + Arduino Uno >> všetko s vlastným napájaním

Priebeh testov:
Prúdový senzor meral aktuálne napätie a pretekajúci prúd z úplne novej batérie CR2032 smerom do pripojeného kľúča. Kľuč sa nejak nepoužíval, tlačidlá sa nestáčali, bol v kľude celu dobu testu. Program zapisoval každú sekundu hodnoty na SD kartu a RTC modul poskytoval časovú informáciu do záznamu. Pri poklese napätia batérie pod 2.5V program signalizoval tento stav blikaním led a test sa mohol ukončiť. Kľúč s batériou pod cca 2.6V už nepracuje a batériu treba meniť. Otestovali sa teda po sebe oba kľúče.
.
.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
.
.
Priebeh v grafe kľúč 1:
.
4.jpg
.
Test začal s novou batériou Energizer s napätím 3.23V a za pár hodín klesla pod 3V, potom jemne klesala pár dní do hodnoty 2.5V a potom už strmý spád dole. Odber prúdu začal na 1.40mA a ďalej sa pohyboval okolo 1.20 , 1.30 mA pár dní, potom už klesal výraznejšie spolu s napätím batérie. Test bol ukončený 8 deň, ale v podstate batéria sa dostala pod 2.6V cca 6 deň, takže už vtedy by kľúč nefungoval. Spotreba autoklúčov, podla viacerých zdrojov, by mala byť okolo 10mA pri procesoch bezdrôtovej komunikácie a okolo 0,1 μA v režime spánku (sleep mode), keď sa akurát nepoužíva na odomknutie auta.
.

Kód: Vybrať všetko

https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2017-26-0351/
.
V tomto prípade je to cca 1.3mA permanentne !, Doba vybitia batérie a spotreba prúdu tiež súhlasí, ak si to spočítame, pri kapacite 220mAh batérie CR2032.
.
.
7.jpg
7.jpg (50.92 KiB) 432 zobrazení
.
.
POZN.: Tri rovné úseky na hornom grafe je čas, kde omylom došlo k odpojeniu meracieho zariadenia z napájania, moja chyba :( , proste tam chýbajú dáta
a zvlnenie žltej linky pre prúd na grafe je len oscilácia z dôvodu opakovaného zaokrúhľovania meranej hodnoty programom na 1 desatine miesto, nechcelo sa mi to už upravovať.
.
.
5.jpg
5.jpg (34.88 KiB) 432 zobrazení
.
.
.
Priebeh v grafe kľúč 2:
.
6.jpg
.
.
Test začal s novou batériou Varta s napätím 3.20V a za pár hodín mierne klesla, potom sa už držala hodnota okolo 2.88V. Odber prúdu začal na 0.60mA a potom bol celú dobu okolo 0.40, 0.50mA. Test bol predčasne ukončený po necelých 12tich dňoch s napätím batérie 2.82V čo znamená že kľuč bol stále použiteľný na odomknutie auta. Tento kľúč je na tom výrazne lepšie, ale aj tak v ňom batéria vydrží max. 25dní. Predpokladám ale, že degradácia bude pokračovať.

Na nete som narazil na diskusiu, kde jeden užívateľ "Skipper_SI" opisuje, ako tiež testoval tento typ kľúčov (bez detailov) a dospel k záveru, že pri výrobe elektroniky sa použil lacný MC(mikroprocesor, riadiaci čip kľúča) a časom dochádza v jeho štruktúre k fyzikálnym zmenám a tie spôsobujú jeho neschopnosť uviesť kľuč do režimu spánku, pripadne zvyšujú vnútorný odpor, čo je dôvodom vysokej spotreby prúdu atd. (Ja poznám podobné prípady pri NAND pamätiach a čipoch v lacnejších telefónoch a tabletoch). Boli tiež prípady, keď sa to stalo aj v záručnej dobe automobilu, ale WV to pri reklamácii bagatelizoval. Takže cesta je iba výmena kľúčov.

Kód: Vybrať všetko

https://www.vwvortex.com/threads/key-fob-battery-drainage-on-passat-b8.9103593/

Teda záver pre mňa je zatiaľ kúpa minimálne jedného nového kľúča. Druhý, ten trochu lepši :) nechám doma bez vloženej batérie ako zálohu.
Prikladám ešte pre zaujímavosť záznam odoberaného prúdu pri odomykaní auta:
.
.
10.jpg
10.jpg (17.29 KiB) 432 zobrazení
....vyskočí to na 15.6mA
.
.

Otázka na užívateľov fóra:
- riešil už niekto kúpu nového kľúča cez koncernové zastúpenie? Ešte som sa priamo neinformoval, ale mám echo, že cca 350€ za ks.
- celý kľúč viem kúpiť za cca 90e, planžetu rezať nepotrebujem, zápis do komfortnej jednotky zvládnem, ale predpokladám, že immo čip je už na DPS (nerozoberal som obal), takže sa nedá prehodiť do nového obalu, ako to bolo s ampulkami ? Takže je potrebne kódovanie immo čipu do auta.
- tiež som videl info, že po ročníkoch 2016 už nefunguje vyčítanie Immo PINu z budíkov cez VC pre následné nakódovanie ?
Je tu niekto kto to robí? Pripadne tip na serióznu firmu.
Passat B8 Alltrack 2tdi

Používateľov profilový obrázok
jokir
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1248
Dátum registrácie: 05.06.2013 20:31
Bydlisko: Levice

Re: Rýchle vybijanie klučikov od auta

Príspevok od používateľa jokir »

Pekný článok, dal si si záležať.
Potrebuješ získať immodata na prispôsobenie nového klúča . Dnes sa to už dá v niektorých prípadoch cez OBD alebo prečítaním procesora z prístrojovky.
Dialkové ovládanie sa učí zároveň s učením immo. Nastáva trošku problém ak by si chcel ísť na online s novým kľúčom a zmenenými údajmi v immo.
Dá sa vyriešiť aj tento problém, len by si nemohol použiť OEM kľúč. Každopádne lacné to nebude ani tak.
VW Golf VI Variant 1,6 TDI CAYC
Seat Ibiza 1,9 SDI AEY
Úprava budíkov,PCR2.1,EDC16,17,MED9,17,DSG-IMMO klonovanie,kĺuče,oprava RJ,S/S off,mapy RNS310,315,MMI,MIB,flash a parametrizácia ,downgrade sw po DG ,VIMmanager,oprava VCDS, crashdata

Marcos_
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 09.01.2024 22:21
Bydlisko: Stredné Slovensko

Re: Rýchle vybijanie klučikov od auta

Príspevok od používateľa Marcos_ »

Ďakujem za reakciu aj za uznanie. Cez týždeň zistím cenu v orig. zastúpení VW. Ale nevadila by mi ani OEM verzia kľúča ak zostane zachovaná plná funkčnosť immo ( ... nie deaktivácia či emulácia imobilizéra)
Passat B8 Alltrack 2tdi

Marcos_
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 09.01.2024 22:21
Bydlisko: Stredné Slovensko

Re: Rýchle vybijanie klučikov od auta

Príspevok od používateľa Marcos_ »

Takže po návšteve servisného strediska koncernu som sa dozvedel:

nový originál kľuč: 315€
kódovanie: 50€ (tato cena ma trochu prekvapila, ale je to zase vyvážené tou pálkou za kľuč :D )
O kódovaní OEM kľúča nechcú ani počuť.



Keďže som sa už zmieril s nákupom nového kľúča..opatrne som rozobral jeden z mojich, aby som sa presvedčil, že nenájdem náhodou mechanické poškodenie na DPS a pod.
Takže foto zdieľam, ak by to niekoho zaujímalo.
.
.
01.jpg
.
.
02.jpg
.
.
IMMO čip Megamos Crypto AES (6203...)
03.jpg
.
.
Cievka IMMO
04.jpg
Passat B8 Alltrack 2tdi

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: Rýchle vybijanie klučikov od auta

Príspevok od používateľa vincococka »

Klobuk dole pred analyzou - take nieco ledva zvladaju mladenci vo WOB-e, nieto este aby uzivatel :).
Na margo klucikov - nemoze byt chyba medzi cipom a DPS kde cinove spoje uz niesu "ako bejvavali"?
Nemohol by pomoct tzv. "reflow" - nieco podobne sa semtam deje pri GPU a sporadicky treba kartu "prehriat" nech si cinove spoje "sadnu".

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"