B8 - olej a DPF

2014 - .....
Napísať odpoveď
Matej_B8
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.12.2020 21:59

B8 - olej a DPF

Príspevok od používateľa Matej_B8 »

Ahojte,

som tu nový, tak prepáčte možno zbytočnú otázku. Skúšal som hľadať aj tu na fóre, avšak takéto dotazy som tu nenašiel. Kúpil som passata B8, r.v. 2019, teda je to ten motor TDI EVO 110kW.

Mám najazdených niečo cez 15000km, a rád by som v ňom vymenil motorový olej. Viete mi odporučiť typ, značku a viskozitu oleja, akú mám použiť? Nie je problém zaniesť auto do autorizovaného servisu, aj som sa už bol informovať, ale rád by som dal do auta to najlepšie, čo sa dá. Na cene nezáleží, radšej priplatím za olej, a budem mať istotu, že pre auto robím maximum (pri autorizovanom servise tú istotu žiaľ nemám).

Druhá otázka je ohľadne DPF. Doteraz som jazdil na benzínovom mercedese (nikdy viac), takže som to riešiť nemusel. Celkom sa údržby DPF obávam. S autom sa snažím nejazdiť krátke trasy, aj keď občas sa im nevyhnem (deti do škôlky, nákup...). O DPF som sa dočítal, že auto treba prebehnúť aspoň občas tak, že otáčky motora budú aspoň istý čas nad 2000ot/min. Pri automatickej prevodovke však ani pri rýchlosti 150km/h otáčky nestúpnu nad 2000 otáčok, a rýchlejšie teraz v zime veľmi chodiť nechcem. Mám to riešiť manuálnym režimom a auto manuálne podradiť, aby otáčky stúpli, alebo si to auto samo elektronikou zreguluje tak, aby som DPF neupchal?

Za Vaše odpovede a trpezlivosť s otázkami vopred ďakujem
Matej

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: B8 - olej a DPF

Príspevok od používateľa frflos »

...pokial mas auto v zaruke a nechces prist o zaruku, tak kupit origo filter aby to pri oficialnej vymene nezistili a nebol problem, kedze tam mas LL interval alebo si to dat vymenit v autorizaku. O DPF sa nemas ako starat a ked chces drzat motor v otackach, tak jazdi v rezime S.
To, ze pojdes niekde na dialnicu prehnat auto nic nevyriesis pretoze regeneraciu vobec vtedy nemusi spustit, ale jazda vo vyssich otackach mu neuskodi akurat povylietaju pousadzane pavuciny 😀 vyssie otacky neznamena vysoka rychlost 😉
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
rado.h
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 18.08.2010 20:10
Bydlisko: Púchov, SK

Re: B8 - olej a DPF

Príspevok od používateľa rado.h »

Dôležité je hlavne si odsledovať kedy regeneruje filter a regeneráciu nechať dokončiť. Dá sa to odsledovať, mne automat drží vyššie otáčky ako obvykle (prípadne aj voľnobežné ot. sú vyššie, aj keď teraz v zime sú niekedy vyššie aj keď neregeneruje, asi kôli spotrebe el. energie) a keď sa dokončí reg. tak vynulujem počítadlo km a viem že po približne 350-380km bude ďalšia regenerácia. Jazdím viac krátke trasy po okreske, 11km tam 11 naspäť občas ďalej, dialnica.... Keď regeneruje, radšej sa pár km preveziem a mám zase pokoj. Mám najazdené na mojom CC 65 tis a všetko OK.
Olej v servise (autoriz) mne dávajú Shell Helix Ultra Professional 0W30, mením po 15.000 od začiatku, olej si kupujem sám aj filter a za robotu platím cca 28 eur. Neviem ako sú na tom tie nové EVO.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: B8 - olej a DPF

Príspevok od používateľa vincococka »

Ak mas pod kapotou nalepku Castrol lej tam Castrol (pozor na falzifikaty olejov od kdejakych lacnych webshopov, peniaze az na prvom mieste :D).
Donedavna sa daval vo vyrobe Castrol EDGE Titanium FST 5W30 .
Zmena na SHELL 0W30 je z dovodu znizenia emisii.

Ak si kupil nove auto: vymena oleja po 15tis KM je prima, ale prva vymena je vhodna uz po cca 150-200KM (bez srandy), nasledne pri 5tis, a potom 15-30-45 atd. Aj ked je vyroba presnejsia, dokonale to nikdy nieje.

Matej_B8
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08.12.2020 21:59

Re: B8 - olej a DPF

Príspevok od používateľa Matej_B8 »

Ahojte. Ďakujem za odpovede. Medzičasom som to dal pre istotu prvýkrát do autorizáku, dali mi tam castrol 5w30, nový olejový filter a novú vypúštaciu skrutku a celé ma to stálo 260€ aj s náhradným vozidlom, takže keď už viem čo mi treba, nabudúce to poriešim u odporúčaného mechanika kúsok lacnejšie.

Ale zaujala ma tá zmena z Castrol na Shell. Podľa Vás, čo motoru prospeje viac? Na emisie nepozerám, asi som tak trošku sebec :). Auto som inak kupoval predvádzačku s 12000km, takže prvý interval výmeny som stihol pri 15000km.

Čo sa regenerácie dpf týka, párkrát sa mi už stalo, že keď som vystúpil, z motorového priestoru išiel taký “vysávačový” zvuk. Pravdepodobne som zastavil počas regenerácie, neviem to nejako osledovať počas jazdy. Dúfam, že som tým autu neublížil. Budem sa musieť s autom viac zžiť, aby som postrehol mierne zvýšenie otáčok, zatiaľ mám najazdené len cca 4000km.

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: B8 - olej a DPF

Príspevok od používateľa vincococka »

Ahoj,

nizsie emisie su uz len pozitivny zaverecny efekt - setris tym nielen svoje pluca.
Je vhodne nazerat dalej nez po svoj nos.

Tym ze je olej za studena "redsi", tak sa motor dokaze efektivnejsie premazavat od startu.
Dalsi efekt je nizsie opotrebenie mechanickych casti vnutri agregatu skrz nizsie trenie - zatial vsetko fyzika a/materska skola.

Ak jazdis casto kratke trasy (cca do 20-25km), pripadne ak obyvas chladnejsie oblasti tak osobne by som volil 0w-30 - znacka oleja akakolvek az splna prislusnu VW normu a menis olej casto (10t-15t KM).

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"