Audi predstavuje nový športový automobil - Audi TTS, vrcholný model rady TT – ktorý sa dostane do predaja už tento rok v lete. Model, navrhnutý pre dynamických zákazníkov značky Audi, je najnovším reprezentantom filozofie, ktorú vyjadruje firemný slogan "Náskok vďaka technike". Logo TTS sa objaví súčasne na karosérii kupé i na originálnom TTS Roadsteru.
Pod kapotou Audi TTS je umiestnený dvojlitrový motor TFSI s najvyšším výkonom zvýšeným na 200 kW (272 k). I tu sú kombinované dve technické riešenia dnes toľko rozšírená vo vozoch značky Audi: priame vstrekovanie benzínu do valcov a preplňovanie turbodúchadlom. Špičkovým výsledkom ale nie je len maximálny výkon, ale tiež vrchol krivky točivého momentu 350 Nm, ktorý je k dispozícii v pásme od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktný, a vzhľadom k dosahovaným
parametrom veľmi ľahký motor, udeľuje Audi TTS Coupé zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s prevodovkou S tronic). Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
V porovnaní s bežným motorom 2.0 TFSI, z ktorého bol motor pre Audi TTS vyvinutý, boli kľúčové komponenty odpovedajúcim spôsobom prepracovaný a zosilnený. Vďaka mimoriadnej účinnosti preplňovaného a športovo znejúceho motoru dokáže tento rýdzo športový automobil vo verzii Coupé jazdiť s kombinovanou spotrebou 8,0 l/100 km, vo verzii Roadster potom za 8,2 l/100 km.
V prípade, že štandardnú šesť stupňovú manuálnu prevodovku nahradí dvojspojková prevodovka S tronic, dodávaná na prianie, zníži sa dokonca kombinovaná spotreba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.
S tronic, ktorý prostredníctvom dvoch spojok mení samočinne rýchlostné stupne, umožňuje automobilu extrémne rýchle zmeny prevodu dokonca i pod veľkým zaťažením. Výsledkom sú o dve desatiny sekundy kratšie časy, potrebné pre zrýchlenie z pokoja na 100 km/h.
Prenos hnacej sily motoru na vozovku - to je úloha pre štandardný pohon všetkých kolies quattro. Srdcom systému, ktorý umožňuje stabilnejšiu, spoľahlivejšiu a bezpečnejšiu akceleráciu, je viaclamelová medzinápravová spojka, ktorá teraz pracuje rýchlejšie ako kedykoľvek pred tým, a to vďaka novému tlakovému zásobníku.
Audi TTS vyjde z výrobných liniek ešte s ďalším high-tech prvkom výbavy - so systémom adaptivních tlmičov Audi magnetic ride. Ten umožňuje vodičovi voľbu jednej zo dvoch charakteristík: režim "Standard" je určený pre vyváženú a relatívne komfortnú jazdu, zatiaľ čo režim "Sport" využije všetko, čo ponúka o 10 mm znížený športový podvozok modelu TTS a dopraje vodičovi
nekompromisnú ovládateľnosť za takmer každej situácie. Komponenty prednej nápravy sú vyrobené prevažne z hliníkových zliatin, elektromechanické riadenie v praxi významne pomáha zlepšovať spotrebu paliva. O bezpečné zastavenie sa stará brzdová sústava s kotúčmi o priemere 17 palcov.
Ďalším z rady dôležitých faktorov ovplyvňujúcich jazdné výkony Audi TTS je hybridná konštrukcia karosérie. Na zadku je použitá oceľ, zatiaľ čo predná časť a stred auta sú vyrobené z hliníkovej zliatiny. Koncepcia priestorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozloženie hmotnosti a súčasne znižuje pohotovostnú hmotnosť automobilu. V prípade TTS Coupé s manuálnou prevodovkou na 1395 kg.
Audi TTS je na prvý pohľad rozoznateľné ako vrcholný model rady TT. Štandardné kola z ľahkých zliatin o priemere 18 palcov zvýrazňujú jedinečnosť TTS, podobne ako nové xenónové svetlomety s diódovými svetlami pre denne svietenie.
TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanú látkovú strechu a veternú clonu za prednými sedadlami.
Nové Audi TTS je oslavou desaťročného výročia predstavenia prvého Audi TT.
Navrhnuté pre zábavu za volantom: Audi TTS
Čo sa deje okolo VW.
- admin
- Mechanik
- Príspevky: 133
- Dátum registrácie: 25.09.2007 12:44
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať používateľa:
Návrat na "Novinky & Tlačové správy"
Rýchla navigácia vo fórach
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ Zábava & Klábosenie
- ↳ Zákony a legislatíva
- ↳ Hobby - záujmy - koníčky
- ↳ Celoslovenské zrazy
- ↳ Minizrazy
- ↳ Tuning párty zrazy
- ↳ Wörthersee
- ↳ Okresy
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ modely
- ↳ virtual tuning
- ↳ Novinky & Tlačové správy
- Členská sekcia
- ↳ Prehľad partnerov a výhod
- Pomoc, servis, tuning
- ↳ Servis & Pomoc & Autohifi
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ VAG
- ↳ ETKA
- ↳ ChipTuning
- ↳ OSTATNÉ
- ↳ Detailing
- ↳ O co ide v detailingu?
- ↳ Umývanie a sušenie áut
- ↳ Clayovanie
- ↳ Čistenie kolies a diskov
- ↳ Čistenie skiel
- ↳ Strojové leštenie
- ↳ Vosky, sealanty a keramická ochrana
- ↳ Guma, chróm, hliník
- ↳ Koberce, čalúnenia a iné textílie
- ↳ Koža
- ↳ Novinky na trhu a recenzie
- ↳ Golf I
- ↳ Golf II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Interiér a Elektro
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Exteriér a Styling
- ↳ Ostatné
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečenie
- ↳ Ostatné
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečenie
- ↳ Ostatné
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ PORUCHY a SERVIS
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ OSTATNÉ
- ↳ Bazár
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ PORUCHY a SERVIS
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ OSTATNÉ
- ↳ Bazár
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečenie
- ↳ Ostatné
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Motory + poruchy čerpadiel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Denné svietenie
- ↳ Radiá & Navigácie
- ↳ Bazar ( Len diely 3C/CC )
- ↳ Passat B7
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozky a kolesá
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Ostatné
- ↳ Passat B8
- ↳ Corrado
- ↳ Scirocco
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Bazar
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R
- ↳ Ako nato
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Touran
- ↳ Bazar ( len diely Touran )
- ↳ Touareg
- ↳ Motory a chipovanie
- ↳ Radia a navigacie
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozky a kolesá
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Ostatné
- ↳ Tiguan / T-roc
- ↳ (Nie)Len môj Tiguan / T-roc
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozky a kolesá
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Ostatné
- ↳ Ostatní
- Koncernové značky
- ↳ SEAT
- ↳ Audi
- ↳ Škoda
- Bazar
- ↳ Black & White list
- ↳ Predaj
- ↳ jaroe46 a dsauto
- ↳ Predaj (AutoBazar)
- ↳ Predaj (kola, pneu)
- ↳ Predaj (auto-hifi)
- ↳ Kúpa
- ↳ Služby
- ↳ Ukradnuté
- Čo už nie je potrebné.... a 18+
- ↳ VR6corrado a Tuning4you
- ↳ Ostatné
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- VW CLUB CZECH REP.