Navrhnuté pre zábavu za volantom: Audi TTS

Čo sa deje okolo VW.

Moderátori: Mat28, Saleem

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
admin
Mechanik
Mechanik
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 25.09.2007 12:44
Bydlisko: Praha
Kontaktovať používateľa:

Navrhnuté pre zábavu za volantom: Audi TTS

Príspevok od používateľa admin »

Audi predstavuje nový športový automobil - Audi TTS, vrcholný model rady TT – ktorý sa dostane do predaja už tento rok v lete. Model, navrhnutý pre dynamických zákazníkov značky Audi, je najnovším reprezentantom filozofie, ktorú vyjadruje firemný slogan "Náskok vďaka technike". Logo TTS sa objaví súčasne na karosérii kupé i na originálnom TTS Roadsteru.

Pod kapotou Audi TTS je umiestnený dvojlitrový motor TFSI s najvyšším výkonom zvýšeným na 200 kW (272 k). I tu sú kombinované dve technické riešenia dnes toľko rozšírená vo vozoch značky Audi: priame vstrekovanie benzínu do valcov a preplňovanie turbodúchadlom. Špičkovým výsledkom ale nie je len maximálny výkon, ale tiež vrchol krivky točivého momentu 350 Nm, ktorý je k dispozícii v pásme od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktný, a vzhľadom k dosahovaným
parametrom veľmi ľahký motor, udeľuje Audi TTS Coupé zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s prevodovkou S tronic). Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

V porovnaní s bežným motorom 2.0 TFSI, z ktorého bol motor pre Audi TTS vyvinutý, boli kľúčové komponenty odpovedajúcim spôsobom prepracovaný a zosilnený. Vďaka mimoriadnej účinnosti preplňovaného a športovo znejúceho motoru dokáže tento rýdzo športový automobil vo verzii Coupé jazdiť s kombinovanou spotrebou 8,0 l/100 km, vo verzii Roadster potom za 8,2 l/100 km.
V prípade, že štandardnú šesť stupňovú manuálnu prevodovku nahradí dvojspojková prevodovka S tronic, dodávaná na prianie, zníži sa dokonca kombinovaná spotreba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.

S tronic, ktorý prostredníctvom dvoch spojok mení samočinne rýchlostné stupne, umožňuje automobilu extrémne rýchle zmeny prevodu dokonca i pod veľkým zaťažením. Výsledkom sú o dve desatiny sekundy kratšie časy, potrebné pre zrýchlenie z pokoja na 100 km/h.

Prenos hnacej sily motoru na vozovku - to je úloha pre štandardný pohon všetkých kolies quattro. Srdcom systému, ktorý umožňuje stabilnejšiu, spoľahlivejšiu a bezpečnejšiu akceleráciu, je viaclamelová medzinápravová spojka, ktorá teraz pracuje rýchlejšie ako kedykoľvek pred tým, a to vďaka novému tlakovému zásobníku.

Audi TTS vyjde z výrobných liniek ešte s ďalším high-tech prvkom výbavy - so systémom adaptivních tlmičov Audi magnetic ride. Ten umožňuje vodičovi voľbu jednej zo dvoch charakteristík: režim "Standard" je určený pre vyváženú a relatívne komfortnú jazdu, zatiaľ čo režim "Sport" využije všetko, čo ponúka o 10 mm znížený športový podvozok modelu TTS a dopraje vodičovi
nekompromisnú ovládateľnosť za takmer každej situácie. Komponenty prednej nápravy sú vyrobené prevažne z hliníkových zliatin, elektromechanické riadenie v praxi významne pomáha zlepšovať spotrebu paliva. O bezpečné zastavenie sa stará brzdová sústava s kotúčmi o priemere 17 palcov.

Ďalším z rady dôležitých faktorov ovplyvňujúcich jazdné výkony Audi TTS je hybridná konštrukcia karosérie. Na zadku je použitá oceľ, zatiaľ čo predná časť a stred auta sú vyrobené z hliníkovej zliatiny. Koncepcia priestorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozloženie hmotnosti a súčasne znižuje pohotovostnú hmotnosť automobilu. V prípade TTS Coupé s manuálnou prevodovkou na 1395 kg.

Audi TTS je na prvý pohľad rozoznateľné ako vrcholný model rady TT. Štandardné kola z ľahkých zliatin o priemere 18 palcov zvýrazňujú jedinečnosť TTS, podobne ako nové xenónové svetlomety s diódovými svetlami pre denne svietenie.

TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanú látkovú strechu a veternú clonu za prednými sedadlami.

Nové Audi TTS je oslavou desaťročného výročia predstavenia prvého Audi TT.

Napísať odpoveď

Návrat na "Novinky & Tlačové správy"