Označenie GTX nadväzuje na označenia GTI, GTD a GTE, ktoré spoločnosť Voklkswagen používa pre svoje športové modely. GTX v prípade modelu ID5 jednoducho znamená dva elektromotory. Prvý na prednej a druhý na zadnej náprave. V oboch Volkswagenoch ID.4 a ID.5 poskytujú kombinovaný výkon 220 kW alebo 299 k. Volkswagen ID.5 GTX dokáže vyvinúť rýchlosť 180 kilometrov za hodinu a zrýchliť z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy. Podľa WLTP dokáže ID. 5 GTX prejsť 490 kilometrov. Reálne dokáže v kombinovanej prevádzke prejsť približne 400 kilometrov.
Za akú cenu získate všetky tieto funkcie? Za pekných 65 900 €.
Nový Volkswagen ID.5 a ID.5 GTX ponúka len jeden variant batérie s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Reálne je batéria väčšia a v rezerve zostáva zhruba 5 kWh. Základný variant ID.5 Pro má kapacitu 128 kWh a výkonnejší Pro Performance 150 kWh.
ID.5 GTX ponúka superrýchle nabíjanie, konkrétne 150 kW v porovnaní so 135 kW v prípade ostatných verzií. Tento pokrok sa dosiahol zmenou obvodov batériových článkov. Vďaka dvom elektromotorom je poháňaná zadná aj predná náprava. Ide teda o čistý model 4x4.
Základným charakteristickým znakom GTX je čierna strecha a zadný spojler. Podobne ako rodinný hatchback Golf GTI, aj GTX je klasické SUV so športovým nádychom. Ako každé SUV sa vyznačuje hmotnosťou 2,2 tony. Rozchod kolies je identický s modelmi ID.3 a ID.4, keďže sa používa rovnaká platforma MEB pre elektrické vozidlá skupiny. Jediným rozdielom je šírka a dĺžka karosérie jednotlivých modelov.Hlavným viditeľným rozdielom oproti staršiemu modelu ID.4 je zvažujúca sa strecha a zadný spojler. To znamená o 12 mm menej miesta nad hlavou na zadných sedadlách.
Na 2,2 tony vážiace SUV s hodnotou presahujúcou 1,5 milióna eur sú údaje o výkone a zrýchlení štandardné. GTX je teda len v zmysle elektromobilu, nie v porovnaní s konkurenciou. Štandardný šesťvalec namontovaný do SUV v tejto cenovej kategórii ponúka podobnú flexibilitu. Obrovskou výhodou je vyhadzovanie pri nulovej rýchlosti.
Volkswagen do modelu ID.5 GTX zabudoval pokročilú technológiu poloautonómnej jazdy s názvom Travel Assist. Ide o kombináciu adaptívneho tempomatu, sledovania čiary, monitorovania premávky pred vozidlom a za ním, kamery, ktorá číta dopravné značky a mapové podklady, a vďaka automatickej rekuperácii si vozidlo zvyčajne samo poradí so spomaľovaním a zrýchľovaním, a to aj v zákrutách, na kruhových objazdoch, nájazdoch, výjazdoch a podobne. Niekedy sa však oplatí prejsť do režimu kĺzania, ktorý počítače ID.5 zvládajú s prehľadom. Celá jazda je pohodlná, tichá, plynulá, ale nie preto, že by bacuľatý Volkswagen patril k najlepším na svete.
ID5 GTX s 220kW
Čo sa deje okolo VW.
- admin
- Mechanik
- Príspevky: 133
- Dátum registrácie: 25.09.2007 12:44
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať používateľa:
Návrat na "Novinky & Tlačové správy"
Rýchla navigácia vo fórach
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ Zábava & Klábosenie
- ↳ Zákony a legislatíva
- ↳ Hobby - záujmy - koníčky
- ↳ Celoslovenské zrazy
- ↳ Minizrazy
- ↳ Tuning párty zrazy
- ↳ Wörthersee
- ↳ Okresy
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ modely
- ↳ virtual tuning
- ↳ Novinky & Tlačové správy
- Členská sekcia
- ↳ Prehľad partnerov a výhod
- Pomoc, servis, tuning
- ↳ Servis & Pomoc & Autohifi
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ VAG
- ↳ ETKA
- ↳ ChipTuning
- ↳ OSTATNÉ
- ↳ Detailing
- ↳ O co ide v detailingu?
- ↳ Umývanie a sušenie áut
- ↳ Clayovanie
- ↳ Čistenie kolies a diskov
- ↳ Čistenie skiel
- ↳ Strojové leštenie
- ↳ Vosky, sealanty a keramická ochrana
- ↳ Guma, chróm, hliník
- ↳ Koberce, čalúnenia a iné textílie
- ↳ Koža
- ↳ Novinky na trhu a recenzie
- ↳ Golf I
- ↳ Golf II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Interiér a Elektro
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Exteriér a Styling
- ↳ Ostatné
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečenie
- ↳ Ostatné
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečenie
- ↳ Ostatné
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ PORUCHY a SERVIS
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ OSTATNÉ
- ↳ Bazár
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ PORUCHY a SERVIS
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ OSTATNÉ
- ↳ Bazár
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozok a kolesá
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečenie
- ↳ Ostatné
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Motory + poruchy čerpadiel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Denné svietenie
- ↳ Radiá & Navigácie
- ↳ Bazar ( Len diely 3C/CC )
- ↳ Passat B7
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozky a kolesá
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Ostatné
- ↳ Passat B8
- ↳ Corrado
- ↳ Scirocco
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Bazar
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R
- ↳ Ako nato
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Touran
- ↳ Bazar ( len diely Touran )
- ↳ Touareg
- ↳ Motory a chipovanie
- ↳ Radia a navigacie
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozky a kolesá
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Ostatné
- ↳ Tiguan / T-roc
- ↳ (Nie)Len môj Tiguan / T-roc
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozky a kolesá
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Bazar (len diely)
- ↳ Ostatné
- ↳ Ostatní
- Koncernové značky
- ↳ SEAT
- ↳ Audi
- ↳ Škoda
- Bazar
- ↳ Black & White list
- ↳ Predaj
- ↳ jaroe46 a dsauto
- ↳ Predaj (AutoBazar)
- ↳ Predaj (kola, pneu)
- ↳ Predaj (auto-hifi)
- ↳ Kúpa
- ↳ Služby
- ↳ Ukradnuté
- Čo už nie je potrebné.... a 18+
- ↳ VR6corrado a Tuning4you
- ↳ Ostatné
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- VW CLUB CZECH REP.