Ahojte, chcel by som sa opýtať či už toto niekto riešil.
Auto (VW Golf variant 2.0 TDI 110KW CRLB 185000 km) som kúpil nedávno, nevyjazdil som ani prvú nádrž a už sa objavila kontrolka (Check engine). Zatiaľ mám prístup len k Torque Pro a ten ukazuje chybu P048B - Exhaust Pressure Control Valve Position Sensor/Switch Circuit. Auto nešlo v "limp móde" , správalo sa úplne nomrálne. Je to môj prvý diesel tak neviem kde začať. Takmer nikde som nenašiel že by niekto riešil túto chybu z VAG group a ked hej tak sa na nu len dopytoval bez odpovede. Viete mi prosím niekto poradiť? Pomáha na týchto motoroch vyčistenie EGR? Ešte som zabudol dopísať že po vymazaní chyby sa o pár dní znovu objavila. Pravdepdoobne ide o klapku vo výfuku https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/ ... 5-9999.pdf Ďakujem.
Chyba - P048B - 2.0TDI
Moderátor: sirdo
-
- Autoškolák
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 02.03.2021 12:09
- Bydlisko: Trenčín
- frflos
- VWmaniak
- Príspevky: 17162
- Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
- Bydlisko: kusok od Partizanske
Re: Chyba - P048B - 2.0TDI
...napriklad https://www.obd-codes.com/p048b
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
-
- Autoškolák
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 14.04.2021 15:19
Re: Chyba - P048B - 2.0TDI
Dobrý deň. Mám golf 4 1,9 tdi. Včera som sa vracala z prace a moje auto pri 1500 otáčkach si začalo samo dvyhat otáčky na maximum a dymil na bielo hustý dym. Musela som ísť na dvojke a otáčky pod 1500. Čím to môže byť? Môže to byť aj turbo, že odišlo?
-
- Autoškolák
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 02.03.2021 12:09
- Bydlisko: Trenčín
Re: Chyba - P048B - 2.0TDI
Ahojte,
stále sa mi nepodarilo zbaviť sa tejto chyby.
V servise (Autobenex) to napichli na Delphi diagnostiku a vyhodilo im to to iste čo Torque P048B.
Presviedčali ma že to je EGR a že ho treba vyčistit alebo vymeniť.
Dal som ho vyčistiť ale chyba sa po pár km objavila znova.
VCDS vypisuje nasledovné:
Kupil som opravnú sadu Pierburg 5Q0253692B pre motor CRLB a GOLF mk7 (na aute bola pôvodne 5Q0253691 - staršia revízia?) a servo pre klapku vymenil.
Po inštalácii som spravil Basic settings pre Exhaust flap s výsledkom "Finished correctly" a skúšal som aj Output test s výsledkom "Finished/Timeout"
Podľa meraných hodnôt klapka pracovala správne act value a spec value sa zhodovali, bolo počuť na motore a výfuku ako klapka priškrcuje prietok plynov.
Chyba sa mi ale stále vracia ihned po vymazani je naspäť. Kabeláž vyzerá vizuálne v poriadku, na pine 1 a 3 som nameral 5V ako má byť.
Viete mi niekto poradit? Čo dalej skúsiť?
PS: Auto podla VCDS má software z roku 2016, môže byť nové servo nekompatibilné kvôli staršiemu softu?
Ďakujem za pomoc.
stále sa mi nepodarilo zbaviť sa tejto chyby.
V servise (Autobenex) to napichli na Delphi diagnostiku a vyhodilo im to to iste čo Torque P048B.
Presviedčali ma že to je EGR a že ho treba vyčistit alebo vymeniť.
Dal som ho vyčistiť ale chyba sa po pár km objavila znova.
VCDS vypisuje nasledovné:
Kód: Vybrať všetko
1 Fault Found:
5927 - Sensor for Exhaust Flap
P048B 00 [039] - Electrical Malfunction
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 186922 km
Date: 2021.05.21
Time: 12:32:41
Engine speed: 773.50 /min
Normed load value: 18.8 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 87 °C
Intake air temperature: 57 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 12.820 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter outlet temp.sens.1 bank 1: raw value: 111.5 °C
Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Spec.value: 73.25 %
Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 0.00 %
Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback -Offset closed.: 0.00 %
Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 7
Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Uncnd vlt: 19.4 mV
Readiness: 0 0 0 0 1
Kupil som opravnú sadu Pierburg 5Q0253692B pre motor CRLB a GOLF mk7 (na aute bola pôvodne 5Q0253691 - staršia revízia?) a servo pre klapku vymenil.
Po inštalácii som spravil Basic settings pre Exhaust flap s výsledkom "Finished correctly" a skúšal som aj Output test s výsledkom "Finished/Timeout"
Podľa meraných hodnôt klapka pracovala správne act value a spec value sa zhodovali, bolo počuť na motore a výfuku ako klapka priškrcuje prietok plynov.
Chyba sa mi ale stále vracia ihned po vymazani je naspäť. Kabeláž vyzerá vizuálne v poriadku, na pine 1 a 3 som nameral 5V ako má byť.
Viete mi niekto poradit? Čo dalej skúsiť?
PS: Auto podla VCDS má software z roku 2016, môže byť nové servo nekompatibilné kvôli staršiemu softu?
Ďakujem za pomoc.
Kód: Vybrať všetko
VIN: WVWZZZAUZHP512745 License Plate: JJJOJK
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 04L 906 026 BN
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H23 1197
Software Coding: 01190012032405082000
Work Shop Code: WSC 00028
VCID: 77FD5EDBCECD4D3E22-8022
Advanced Identification/FAZIT
Identification: RB8-658
Revision: B5H23---
Date: 13.06.16
Manufacturer number: 1415
Test stand number: 1553
Flash Status
Programming Attempts(application): 1/1/1/1/1
Flash Date: 16.06.27
Misc.
Hardware number: 04L 907 309 R
Workshop System Name: J623
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026BN
ASAM Dataset Revision: 002002
Car Info
Chassis Number: WVWZZZAUZHP512745
Engine code: CRLB
VCDS Info:
VCID: 77FD5EDBCECD4D3E22-8022
Labels: 04L-907-309-V1.clb
Readiness: No script available
ROD: EV_ECM20TDI01104L906026BN_002.rod
-
- Autoškolák
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 02.03.2021 12:09
- Bydlisko: Trenčín
Re: Chyba - P048B - 2.0TDI
FYI Vyriešené, nová klapka Perburg bola tiež nefunkčná. Vo VW servise sa im tiež nepodarilo ju rozchodiť, objednali nový originál a to už funguje bez problémov. Snáď to niekedy niekomu pomôže.