Golf 1,5 tsi

Benzínové motory

Moderátor: sirdo

Používateľov profilový obrázok
fforest
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21.03.2020 08:48

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fforest »

Dnes som prekonal hranicu 10000km. Dlhodobá spotreba sa ustálila na hodnote 5,1 litra (aj podla dotankovania) jazdím 70% okresky, 25% mesto a 5% dialnica. odkedy som vymenil R17 225/45 za R15 195/65 je auto síce húpavejšie ale pohodlnejšie a prejavilo sa to aj na spotrebe. Kým predtým som v takto chladnom počasí na 100km robil spotrebu okolo 5 litrov tak po výmene užších gúm to kleslo na 4,5 litra (ale pripomínam, že na 100km, dve osoby, kludná jazda okreskami do práce) Aj na tých R17 sa dala robiť dobrá spotreba ale s klesajúcou teplotou sa to začalo zhoršovať... predpokladám, že ked budem v lete jazdiť na R15 tak tá spotreba priemerná 5,1 klesne pod 5 litrov. Jediné čo by som teraz menil je, že by som chcel automat. Pretože ten adaptívny tempomat je síce super ale s automatom by to bolo to pravé orechové... a ešte k tomu ako čerešničku by to chcelo mať na volante dve tlačítka na pamäť tempomatu jeden na 95km rýchlosť a druhý na 55km rýchlosť a už by som na plyn ani nestupil :D
VW golf sportsvan 1,5tsi 96kw 6M Highline

Predtým: 1,6mpi 75kw, 1,4mpi 50kw, 1,3mpi 50kw, ...

Používateľov profilový obrázok
kasma
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 10.04.2011 00:18
Bydlisko: Brezno, SR

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa kasma »

Ak by Vás zajímala aj moja skúsenosť - síce sme šli do Leona (kúpený 05/2019), ale viac menej je motor rovnaký. Ak usúdite, že to sem nepatrí, pokojne zmažte.
Vyskladali sme si auto podľa vlastných predstáv (okrem 3 vecí je full výbava, nemáme panorámu, ťažné a nastavovanie podvozku) za cenu nižšiu ako Golf. Auto som prvých 1000 km setril, naozaj z lahka pouzival som cca 1/3 z max otacok asi do tych 3000-3500ot, od 1000 km, som jazdil normálne a pomaly som zvysol aj otacky, ale nenakladal som mu riadne, po cca 5000 km a ked bol uz zohriaty, tak normálna jazda, plné prebiehanie pekne v otáčkach po červené pole. Krásna dlhá trojka :-)
Je to 1,5 tsi, 110 kw a máme takmer 30 000 km. Zatiaľ spokojnosť, prvý servisný interval za vlastné peniaze, hoci je tam grátis servis, ale len na interval longlife čiže 30tkm alebo 2 roky, takže olej (0w-20) meniť budem ako aj doteraz v každom aute, min raz ročne. Motor sa zatiaľ správa OK, dlhodobá spotreba sa ustálila na na hranici 5,2 - 5,7 l podľa toho ako a kam sa jazdí. Pri pokojnej jazde 2ludia 90-100km/h po okreske som urobil rekord 4,2l. Pri normálnej jazde je to 4,6 - 5,5l v závislosti od premávky a diaľnica z Chorvátka na Slovensko 120-140km/h, 900 km, za 5,6 l alebo po slovenských diaľniciach, keď človek "letí", tak okolo 6,2-6,5l. Su to údaje podľa palub.pocitaca, prepočítavaná skutočnosť podľa tankovania je +0,1/+0,2 L, čiže ukazuje celkom presne. (Aj letne, aj zimne pneu mam 225/45/17 na origo diskoch Seat). Pod 2000ot/min nejazdim.
Dynamika je velmi slusna, po zajazdeni tých 10 000 - 15 000 km, auto určite ožilo a pekne ide do otáčok.
Je pravda, ze na okreskach motor ide casto na 2 valce, nie je to nic rusive, ale pozorne oko alebo ucho si to urcite vsimne, spolujazdci takmer vobec.
Ak by niekto nieco, pokojne sa opytajte...
Prílohy
20200828_235235.jpg
Seat Leon ST, 5F, DADA, 2019, 110kw
VW Passat Variant, 2.0 Tdi, 103kw, typ 365, motor CFFB, 2014, Rns 510.
VW Passat Variant, Comfortline, typ 3BG, 1.9 TDi, 96 kw, AWX, 5-kvalt, r. 2005, temp, Cliamtronic

fb_alex
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.11.2020 11:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_alex »

banyy napísal:
01.11.2019 01:00
ja uz dlhsie premyslam, ci sa mi to vobec niekedy podarilo zachytit ked tolko ludi o tom hovori...mam prave priblizne 37500km ale fakt si nepamatam situaciu, kedy by som zaznamenal cukanie pri rozbiehani alebo nebodaj kvoli cukaniu aj zdochnutie motora
samozrejme, ze parkrat mi to zdochlo ale to bola uplne normalna situacia kde som chybu spravil ja prilis rychlym pustenim spojky
autom cuka (alebo lepsie povedane skor tak hupe/hojda) ak mam zaradenu 1 a minimalnym plynom sa pohybujem ale to robi kazde auto, nie je to ziadna specialita

o mesiac bude mat auto 1 rok, odhadujem nejakych 40000km a zatial som nepostrehol s motorom absolutne ziaden problem aj ked som sa sam bal napriklad technologie ACT avsak aj ta stale funguje rovnako dobre ako na zaciatku, navyse uz takmer 10000km to mam nachipovane na 300 Nm a 135 kW a ziadne negativne prejavy som nepostrehol
Dobry den
Chcel by som sa spytat ako funguje ta technologia ACT ? Ci sa valce vypinaju tak isto ako pred cipovanim ?
Za odpoved vopred dakujem

ozman
Vodič
Vodič
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.10.2012 15:30
Bydlisko: Košice

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa ozman »

fb_tomáš napísal:
26.06.2020 07:08
@Prelude, neísť s tým motorom pod 2000 za min je viac ako rozumne a to nechodím ani ja s mojou 96kou, motor pod 2000nejako neudusí ale je potom lenivý pri zrýchlení.Minimalne ho držím na 2000 a pod nejdem. Ak si premietnem spätne ja spotrebu na tvoje km (teraz mam po vyše roku cez18000) a jazdím asi rovnaké trasy tak na okreskach to malo asi o 1liter nižšiu spotrebu a pri diaľnici a dlhších trasách asi o 0,6-0,8 L nižšiu spotrebu. U mna pri výbere autá zohrala úlohu cena (3 hrnček :D som nechcel ani ja, hlavne potom čo som na vlastnej koži zistil koľko to žerie v kopcoch)a až ďalšie bolo spotreba. Na ten výkon čo máš je to viac ako krásna spotreba. R-line by som ani ja neriešil lebo ta 110kw aj podľa testov pocitové ako by to auto malo aj viac ako 110kw. Veľmi si to pochvaľovali ako je to spravene ta 1,5ka. A vraj je cítiť rozdiel oproti rovnako výkonnej 1,4 TSI
hmmm, aký má význam nechávať motor v 2000ot./min ak ideš ustálenou rýchlosťou a to či už v meste alebo na okreskách či dialniciach a nemáš nikoho pred sebou, ideš po rovinke, žiadne prudke stúpanie...?! Osobne v tom nevidím víznam. Taktiež ak sa nemýlim (ak sa mýlim opravte ma) aj automat v D režime je nastavený tak, že pri ustálenej rýchlosti zaradí taký stupeň, kedy má motor takmer najvyšší kruťák, čo je pri 1.5TSI 96KW cca 1500 ot./min.
Samozrejme nikdy nenechám motor trápiť sa a podtáčať, teda až nastane momnet predbiehania alebo stúpania, zadarím nižší stupeň a vyženiem motor do otáčok, ale na bežné ustálene presúvanie nechávať motor krútiť na 2000ot. mi príde totálne zbytočné.
ďalším znakom toho, že motor má dostatok výkonu je aj prepnutie na dvojvalcový režim a ten mám taktiež pri 1500 ot./min.
... ale samozrejme, každý sme iný a každý poznáme nejako svoje auto a potreby a máme svoj štýl jazdy, len som chcel uviesť môj názor na vec ;)
VW GOLF VII Variant, 1.5 TSI (96kW) r.v.:2019

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Tiez si myslim, ze pri ustalenej jazde po rovine a pod., neskodia motoru otacky pod 2000. Ale zo skusenosti inych viem, ze automat ich casto drzi az prilis nizko, aj preto som siel do manualu. Pri rychlosti 50-55 km/h mi system radi zaradit 5, pricom uz na 4 toci motor cca 1700 ot. Motor ma sice udavany max. krutiak od 1500 otacok, no mne sa z takychto otacok dviha dost neochotne. Kedze to nie je moje prve auto a zacinal som na takych, kde musel clovek radit "podla ucha", spolieham sa v tomto najma na svoj pocit. A pravdupovediac z toho rezimu 2 valcov dobry pocit nemam, motor pri nom nema "zdravy" prejav... Asi neexistuje univerzalny, resp. idealny sposob, ako jazdit s tymto motorom. Myslim, ze kazdy by mal motor pouzivat, ako mu to najviac vyhovuje, aby mal radost, ci uz zo samotnej jazdy, z toho, ze ma nizku spotrebu, alebo cohokolvek ineho

Odoslané z SM-G780F pomocou Tapatalku


Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

ozman
Vodič
Vodič
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.10.2012 15:30
Bydlisko: Košice

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa ozman »

Suhlasim, no co sa tyka 2-valc. rezimu, osobne som este za tych aktualne 11000 ubehnutych km nepostrehol sluchom alebo nejako pocitovo zmenu rezimu zo 4 na 2 valce.
Jedine pri opacnom stave (z 2 na 4 valcovy rezim) som schpny pocitit take akoby cuknutie a to sa mi stava hlavne v meste, ked idem napr. na 4.st v 2v rezime a plyn drzim v rovnakej polohe, bez preradzovania a zacne mierne stupanie a spustia sa vsetky valce. Vtedy to viem zaregistrovat aj bez toho, aby mi to ukazal PC.
Ak by motor dlhodobo siel v 2v rezime, tam by mohlo siyslim dojst k nerovnometnemu poskodeniu/vyschnutiu valcov a zvysenemu tretiu v neaktyvnych valcoch, no ale ten 2v rezim chvala Bohu az tak casto min. v mojom pripade nezapina :)
VW GOLF VII Variant, 1.5 TSI (96kW) r.v.:2019

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Tak mam asi prilis citlive usi. Manzelka to tiez eviduje skor podla info na displeji palubneho pocitaca, ako sluchom. Dokonca na tomto fore novy majitel G7 zalozil temu, kde sa pyta, preco mu obcas na displeji napise "rezim 2 vacov" a ECO a ako to ma vypnut. Bohuzial som nemal zatial moznost zviezt sa na inom G7, co ma tuto "ficuru", aby som zistil, ci je to u inych ozaj take nepostrehnutelne. Mozno mam iba prilis potichu pustene radio :D Ale pravda je, ze najviac to vnimam, ked chcem trochu pridat, ale plynovy pedal iba posteklim, motoru sa vtedy vobec z toho 2-valcoveho rezimu nechce, treba pridat prudsie, aby zacali pracovat vsetky 4 valce a vtedy to aj trochu cukne.
Co sa tyka samotneho "vypinania valcov", dochadza iba k uzavretiu ventilov a piesty behaju dalej, takze nejakeho vyschnutia by som sa nebal. Skor chladnutia/nerovnomerneho zohrievania motora, hoci ide o stredne valce. A tiez o to, aby casom nezacal blbnut mechanizmus, co tie ventily zatvara.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

ozman
Vodič
Vodič
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.10.2012 15:30
Bydlisko: Košice

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa ozman »

je možné, že máš nepochybne lepší sluch, to je samozrejme veľká pravdepodobnosť, no ale ak niekto, kto si chce kúpiť G7,5 s týmto motorom a číta toto vlákno, nemal by sa toho asi obávať, že bude mať zo "zdravého" benziňáka nejaký hrkotavý črep :-)
Čo sa týka toho 2V (ECO) režimu týka, ak je valec vypnutý čo sa týka nasávania zmesi paliva, tak ak sa nemýlim, nie sú tak premazané steny valcov a tu to skôr môže pravdepodobne časom byť problém, ale nie som v tomto smere vôbec odborník a možno je nejakým spôsobom mazanie aj tak zabezpečené a obavy sú zbytočné.
čo sa týka termoregulácie,, tu znova ťažko povedať či dochádza k markantnému poklesu teploty valcov, ak teda krajné naďalej bežia a vyhrievajú celý blok, ale všetko je možné, no chcem veriť, že soudruzi z NDR nespravili chybu :-D
Aj napriek všetkému si myslím, že je to dobrý motor, úsporný, dostatočne výkonný, so skvelým prejavom chodu a hlavne tichým na túto kategóriu áut.
Ak by som si mal znova vyberať, šiel by som do smelo do 1.5 TSI 96kW a až mi časom bude výkonu málo a auto bude po záruke, chipnúť sa to dá ak sa nemýlim až na 126 kW (170 HP) a to už naozaj bude stačiť :-D
VW GOLF VII Variant, 1.5 TSI (96kW) r.v.:2019

fb_miloš5
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 14.02.2021 00:39

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_miloš5 »

Ahoj. Mám otázky na banyyho ohľadom chip tuningu .Ako sa volala firma ktorá ti robila tuning? Act funguje tak isto? Za koľko to robí z nuly na 100 po úprave ? A koľko km máš už najazdené s čipom.
Inak trhanie pri rozbehu občas pociťujem riešim to rozbehom bez plynu, auto si samo zvýši otáčky, teda na jedničke plyn až po uvoľnenej spojke. Pre info moja dlhodobá spotreba pod 5,9. Okresky aj pod 5L. Krátke trasy 6,5 až 7L.
Octavia 1,5 tsi 110kw

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"