Golf 1,5 tsi

Benzínové motory

Moderátor: sirdo

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa frflos »

...ja nemam nic proti tomu, ze sa chces podelit len mi je proti srsti, ked sa niekto boji pridat plyn aby mu nahodou nestupla spotreba o deci. Ako si auto "zabehnes", take ho budes mat. Ked len hladkas plyn aby sa ti nevzoprelo, ked budes potrebovat niekedy ozaj ten plyn pridat ;)

...a necituj prosim ta, ked reagujes na koment pred tebou
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Podla mne dostupnych informacii sice vo vyrobe ten motor nejaky cas bezi, aj olej je tam iny a po tom "zabehu" vo vyrobe tam daju novy, no aj v manuale je odstavec ohladom zabehu motora. Samozrejme, ze uz to nie su tisice km, ako v minulosti, no aj tak sa odporuca do 1 000 km nepridavat plny plyn a s otackami ist do 2/3 maxima a potom postupne do 1 500 km sa maju otacky a rychlost postupne zvysovat. Uz nevravim o tom, ze nie je dobre zatazovat hlavne studeny motor, co ale plati aj potom. Je tam vsak aj veta, ze sa nema jazdit s nizkymi otackami, hoci podla displeja to niekedy radi dat vyssi stupen uz pri cca 1 500 ot. Podtacanie motora je podla mna to horsie, co mu moze clovek spravit a na tom motore to bude casom poznat, aj preto som siel do manualu, kedze automat tie otacky casto drzi nezmyselne nizko...
Spotrebu benzinu neriesim, ale zabeh motora ma vplyv hlavne na zivotnost motora a spotrebu oleja.
Nakoniec aj vela novinarov, resp. testerov, hoci casto tym autam "nakladaju", sa nesnazi z auta vyzmykat maximum najma pri zrychlovani, pokial ma motor len minimalny najazd km.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Johnny-VW1111
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 11.03.2020 11:01

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Johnny-VW1111 »

Ja som tiež za šetrný zábeh motora a kľudne aj násobne viac km ako predpisuje výrobca (ak to uvádza). Tiež nie som odborník, ale mám skúsenosti s motormi (píly, kosačky, strunové kosačky + letecké modelárske motory). Letecké modelárske motory točia od 3000 do 17000-20000 tis./min a pri závodných motoroch sa môžme baviť aj o 45000 tis./min. Týmto chcem povedať, že pri každom návode na obsluhu v odstavci "zábeh motora" bolo uvedené zabiehať s vyšším obsahom oleja (až sa jednalo o 2taktný motor) a zaťažovať motor len mierne, kým sa nenabehne určitý počet motohodín, alebo sa nespotrebuje určité množstvo paliva. A na konci odstavcu "zábeh motora" zvykne byť uvedené, že práve toto obdobie určuje životnosť motora. A to sa bavíme o konštrukčne jednoduchých motoroch (jeden valec, piest, sviečka, karburátor) a nie o desiatkách komponentov v dnešných motoroch aut.
Za zábeh motora v továrne niekde na "stolici" ja osobne nepovažujem...skôr otestovanie či všetko pracuje ako má resp. mierne doladenie.
Pod zábehom motora ja rozumiem, bežné a šetrné užívanie niekoľko km s miernou záťažou (nákladom) až je to možné. Súčiastky v novom ("surovom") motore si musia "sadnúť", pretože sú vyrobené s určitou presnosťou a toleranciou. Keď sú nové, tak majú ďaleko menšiu toleranciu ako po niekoľko tis. km (samozrejme sa tu jedná o 0,01mm rozdieloch). Samozrejme s týmto všetkým výrobca ráta a tak aj ten motor navrhne.
To že sa možno rétorika automobiliek mení na tému zábehu motora je aj odrazom doby + by som povedal, že to je to min. čo by ste mali pre ten motor spraviť. Nikto nemá čas a auto má na pár rokov, kedy ho zas vymení za nové.
Môj názor je taký, že motory sa principiálne nemenia, len je okolo nich stále viac ďalších komponentov a rovnako sa nemenia postupy pri zábehu motora.
Čo sa týka vytáčania zabehnutého motora po zahriatí "vody" je klamlivé, pretože je potrebné sledovať hl. teplotu oleja motora....to trvá o niečo dlhšie.

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Lookisvk »

K tomu zabehu. Kolega kupoval uplne novy benzinovy auris a bolo mu pri predaji vyslovene povedane ako sa ma k motoru spravat prvych 2000 tisic km ci kolko a potom musel ist na vymenu oleja a olejovejo stupla s magnetom na ktory sa nachytal bordel zo zabehu.

Teraz ho toci veselo do celeho spektra, olej nepapa. Sice ma len dakych 30.000 km

V motorarni som sice este nebol ale neverim tomu ze komplet zlozeny motor+ prevodovka spojka nepotrebuje zabeh.

Zato firemne srandy co mame ... tak tam bol zabeh vykonany stylom. Prislo nove auto na tachaci 130 km (2 literCR kodiaq dizlovy) a hura 1100 km trasa 140 po dialnici . Stale sa na tom meni ludia kazdy den.Brzda plyn....


Cuduj sa svetu tie auta zeru liter az liter a pol oleja za pol roka co mame cca 15 tisic km! :D

Mame tu aj take ktore sa nepoziciavaju a idu od vymeny do vymeny oleja s minimalnym ubytkom. ( horna -> spodna riska)

Zabeh urcite nie je na skodu.
Ale urcite nie je na skodu ten motor aj povytacat , rozhybat ho( regulacia turba a spol ,ludovo povedane vypalit komin)
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa frflos »

...kazdy si zabeh vysvetluje po svojom a potom to tak aj vypada na cestach, ze vybehnem pred auto z vedlajsej alebo z pripajacieho pruhu, no bojim sa pridat plyn lebo som v zabehu (druha kategoria zas neprida aby nestupla spotreba). Nikto nevravi o nakladani motoru, ale zas nebat sa stlacit plyn
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Lookisvk »

To je samozrejme k tomu co pises.
Tam ide setrenie bokom aj ked ma clovek studeny motor a jednoducho sa kvoli bezpecnosti musi rozbehnut.
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

Johnny-VW1111
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 11.03.2020 11:01

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Johnny-VW1111 »

Prikladám fotky z manuálov k zábehu motorov od výrobcov O.S.engine (popredný Japonský výrobca modelárskych motorov) a Husqvarna. Husqvarna je v popise zábehu stručná, ale výstižná. O.S. engine sa rozpísali (pôvodný text v angličtine). Jedná sa o diametrálne rozdielne využitie motorov, ale zabiehajú sa v zásade rovnako....dokonca motor od O.S. engine ide na metanol.
Stále mi z toho vychádza, že nech sa jedná o akýkoľvek spaľovací motor, potrebuje proste zabehnúť. Ideálne podľa pokynov výrobcu.
Prílohy
01.JPG
01.JPG (107.7 KiB) 4032 zobrazení
02.jpg

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Vacsina sa zhodla na tom, ze spalovaci motor potrebuje zabeh, no kazdy si pod tym predstavuje nieco ine. Ako pises, najlepsie bude, riadit sa odporucanim vyrobcu. Samozrejme so zohladnenim bezpecnosti a plynulosti premavky.
P.S.: Myslis, ze tie navody, co si tu prilozil, bude niekto citat? :wink:
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Používateľov profilový obrázok
fforest
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 21.03.2020 08:48

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fforest »

Ahojte, tak po prvých 1000km so spotrebou reálnou 5,1 litra (kľudná predpisová jazda mimo dialnic s otáčkami niekde medzi 2000-2500, som podľa návodu výrobcu začal stláčať plyn agresívnejšie. okresky 100vka tempomat, rozbiehanie rýchlosti vytáčam aspon 3000-3500ot, cesta do práce a späť 100km z toho 30km dialnica 130tkou tempomat, priemerka sa reálne zdvihla na 5,5litra. mám 1,5tsi 96kw M6. po odjazdení 2000km môžem úprimne konštatovať, že tento motor ja fakt super či už na spotrebu a dynamiku... jazdíme dve dospelé osoby. Podľa toho čo som sa dočítal aj na škoda forum o motoroch 1,5tsi ale 110kw tak verzia s 96kw je o poznanie ekonomickejšia... pri 110kw píšu spotrebu v priemere niekde okolo 6,5-7 litrov. na dlhšie trasy trocha menej... za mňa 1,5tsi úplná spokojnosť... uvidíme keď skončí pandémia a pôjdeme niekam na výlet plné auto a batožina, ale zatiaľ pomer výkon/spotreba nad očakávania.
Kludná jazda keď to nenaháňate ale ani nezavadziate na ceste tak spotreba do 5 litorv
Agresívnejšia jazda kedy predbiehate a idete na doraz predpisov tak 5,5 , možno so záťažov a s dialnicou 6-6,5 litra
VW golf sportsvan 1,5tsi 96kw 6M Highline

Predtým: 1,6mpi 75kw, 1,4mpi 50kw, 1,3mpi 50kw, ...

ozman
Vodič
Vodič
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.10.2012 15:30
Bydlisko: Košice

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa ozman »

Ahojte, aj ja by som rád pridal moju ďalšiu skúsenosť po cca 2500km zabehnutých s mojim novým golfom s 1.5 TSI 96kW.
Neviem či je to len placebo, realita, alebo som už zabudol na predošlú fábiu III s 81 kW 1.2TSI motorom, ktorý bol na svoje parametre motoricky dostatočne čiperný, ale ako keby teraz po tých cca 2500 prejdených km je dynamika úúúúplne niekde inde, než tomu bolo na začiatku, keď som auto kúpil.
Prvých niekoľko stovák km mi prišiel motor taký vláčny vzhľadom na kone a objem. V porovnaní s predošlou 1.2 TSi 81kw to bolo dynamicky o niečo horšie, gumovejšie.
Ale teraz je to by som povedal akokeby iný golf, znatelne ožil.
Má niekto podobnú skúsenosť, alebo som fakt uveril realite a pošalil sa placebom?! :-D
PS: Môj zábeh vyzerá tak, že idem s nim tak, ako potrebujem s tým, že žiadne odpichovačky na semafóroch a vytáčanie motora do 3,5 - max 4 tis. ot/min.
VW GOLF VII Variant, 1.5 TSI (96kW) r.v.:2019

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"