Golf 1,5 tsi

Benzínové motory

Moderátor: sirdo

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Ja z toho vypinania valcov az taky nadseny nie som. Prepina sa mi motor do tohto rezimu dost casto, co by mi nevadilo, ked idem "na pol plynu". Trochu mi vsak vadi, ze sa to deje, aj ked uplne pustim plyn a privital by som silnejsie brzdenie motorom.
Tiez som si o tom nieco zistoval a konstrukcne to nevyzera byt zle riesenie, snad to bude dlhodobo zvladat aj riadiaca elektronika. Na ceskom fore vsak niekto spominal, ze to vypinanie valcov ma negativny vplyv na karbonizaciu z dovodu kolisania teploty. Vraj v casopise Svet motoru alebo nejakom podobnom bolo v rubrike bazar odporucanie, vyhnut sa tymto motorom aj s obrazkom zakarbonovanych ventilov. Tak snad to konstrukteri domysleli aj z tohto hladiska a su to iba plane reci...
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

Tento casopis je ako citat Novy cas 😁 Tato technologia pochadza z Audi A8 ak sa nemylim a nejaky ten rok ma aj za sebou.Ta 1,5 TSI je v koncerne cca 2 roky (96/ 110 malo dlhsie). To v bazaroch este ani nemoze byt a ani poriadne najazdy to nema. O velkom kolisani teplotu nemoze byt ani rec, lebo tie valce zotrvacnostou bezia dalej len je k nim uzatvoteny pristup paliva. Naviac motor pracuje v Mulerovom cykle s vysokym kompresnym pomerom. K treniu a mazaniu tam teda dochadza a kedze je tam trenie, logicky mi tam nesedi kolisanie teploty co pisal niekto mozno zakomplexovany na ceskom fore. Ak by tu v skutocnosti boli tie tazkosti s tymi motormi, po predchadzajucej kauze by ich VW stiahol a neboli by aj v novom G8 a + rovnaku technologiu by nedali do 3valca (od G8 novy motor 1,0 TSI evo). To je zase moj nazor. Dolezite je aj co tam clovek tankuje samozrejme. Ten motor je robeny aj na spotrebu preto ked das nohu z plynu ide na 2 valce. V G7 ma dokonca v realnej premavke nizsiu spotrebu cca o 0,8 L na 100 km (BA-PP a spat cez Donovaly) oproti 3valcu 1,0TSI (to su moje skusenosti). Preto volba bola jasna. 1,5 TSI a 96KW 😉😊

Johnny-VW1111
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 11.03.2020 11:01

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Johnny-VW1111 »

Zdravím Vás
Chcem sa opýtať na "cvakavý" zvuk vychádzajúci z motora (1,5 TSI, 96kW) po jeho zahriatí. Viď odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=fZ9KMtfpHsQ
Video som nehrával ja, ale je to presne identický zvuk. Keď vypnem rádio a ventiláciu, tak to počuť aj vo vnútri auta. Je ten "cvakavý" zvuk OK, resp. počuť to aj vo Vašich motoroch? Údajne by to mohol byť zvuk vysokotlakovej palivovej pumpy. Volal som hneď aj predajcovi a vraj je to OK.

Najazdených mám cca 1250km s tým, že sa kotúľam aj po diaľnici 100km/h kým sa mi olej nezohreje na 50°C. Spomínaný zvuk som si všimol hneď po odovzdaní auta resp. keď som zastavil na pumpe, aby som natankoval (po nabehaných 20km). Je to moje prvé nové auto a snažím sa motor zabehnúť čo najšetrnejšie.

Po prečítaní Vašich príspevkov musím len súhlasiť so všetkým čo tam bolo spomínané, ale spozornel som pri postrehu od Lookisvk :). To si ešte naštudujem.

Za odpovede vopred ďakujem

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Takmer som neprisiel na to, co tam mam pocut. Ten zvuk uz mam za 10 rokov tak v usiach, ze som si to cvakanie prestal uvedomovať. Rovnaký zvuk ma totiz aj moj stary GV, co je sice atmosfera, ale spomina to niekto aj v komentari pod videom, ze to ma rovnako na GV GTI a ze ide o zvuk vysokotlakeho cerpadla benzinu. Na spominanom GV mam s takymto zvukom motora bez zavad najazd vyse 200 000 km, takze to urcite nebude nieco, co by znamenalo nejaky problem s motorom.
Pre istotu este skusim popocuvat 1.5 TSI na GVII, ale myslim, ze zvuk je dost podobny. Skusim sa zamerat na to cvakanie.

Ak mas ohladom postrehu od Lookisvk na mysli, ze ten motor vela nevydrzi, lebo nema ocelove vlozky vo valcoch, ale "iba" tenucku vrstvu keramiky, nemyslim si, ze to je nieco, coho sa treba obavat. Taketo zuslachtovanie povrchov ma viacere vyhody, nieco o tom napr. tu: https://autobild.pluska.sk/novinky/novy ... alce-styri.
Podla mojho nazoru su na tom mechanicky moderne motory daleko lepsie, ako pred 20 - 30 rokmi, skor sa obavam mnozstva pouzitej elektroniky a toho, aky bude mat dlhodoby vplyv na motor snaha o usetrenie par dl paliva a tomu prisposobene "vylepsenia"...

EDIT: tak som sa skusil zapocuvat a ten zvuk mam velmi podobny, ako vo videu na Youtube. Ovela viac som vsak to cvakanie, ako si ho nazval, pocul pri motore 1.2 TSI v Skode Roomster. Na GVII ma vsak zaujali zvuky, co mi idu spod kapoty po vypnuti motora. Je to take bzucanie a do toho rozne piskoty. Nieco podone mi robi aj GV, no tam to trva chvilu, na GVII su to aj 2 - 3 minuty. Mate to tiez tak?
Naposledy upravil/-a Prelude v 13.03.2020 21:55, upravené celkom 3 krát.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Lookisvk »

Co prosim ? :) Asi preto je ten motor aj priamo od ludi z VW povazovany za najvacsi hnoj aky VW vyrobili v ramci uspor za posledne desatrocie.

EA 211 je daleko spolahlivejsia volba.

A este doplnim ze sa nejedna o nejaku prevratnu technologiu “zuslachtovania” toto vsetko je uz davo pouziva pri vysokovykonnych motoroch zvacsa zname v racing divizach.

Cas ukaze
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Neviem, kde chodis na tie informacie "od ludi z VW" a co ta vedie k hatovaniu tohto motora. Pokial osobna skusenost, este by som to pochopil.
Mimochodom, nikto nepisal v suvislosti s nanasanim keramickej nanovrstvy na vnutornu stranu valcov, ze sa jedna o "prevratnu technologiu"...
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Lookisvk »

Nehejtujem . Uprimne si prajem aby vam to sluzilo co najdlhsie a bez problemov.
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

Johnny-VW1111 - ten zvuk je v poriadku a casom po zabehnuti aj ustane - bude miernejsi. Je to asi prejavom motora. Dolezite je ho dobe zabehnut. Ja ked som ho kupoval a zacal s nim jazdit, nesiel som z otackami pod 2000/min v rozmedzi od 2-3tis.ot/min a v tomto spektre toci motor aj na dialnicnej 130ke. Tak som jazdil cca do 5000 km. Potom som skusal tomu slapnut a pri 180 to tocilo cca 3800 otacok. Dnes mam 13900 km dlhodobu spotrebu 5,5 L/100km a zajazdim pri dodrziavani rychlosti za podmienky ze s motorom nejdem pod 2000/ min (podla mna aj ked to nepocut motoru to skodi) a niesu zapchy po okreske za 4,5-4,8 L. (Cesta do roboty y obchvat,dediny, okraska) dlzka cca 30 km. Takze moj nazor je ze budes spokojny. Ja zatial som

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

fb_tomáš v tvojom predchadzajucom prispevku si pisal, ze pre teba bola volba jasna 1,5 TSI a 96KW. Preco nie 110 kW?
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Johnny-VW1111
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 11.03.2020 11:01

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Johnny-VW1111 »

Prelude a fb_tomáš DIK za info!!! Hneď sa mi bude lepšie spávať :). A až máme v motore kúsok zo závodnej technológie, tak je to ešte o niečo lepšie...či?! :).

V tom mojom prvom príspevku resp. otázke som to neuviedol, ale narážal som tiež na popis pod videom.

Divoké zvuky po vypnutí motora a ku koncu akoby aj bublanie z pod kapoty ako si Prelude uviedol v trvaní cca 2-3min, to mám aj ja. Je to úplne v poriadku. Malo by sa jednať o dochladzovanie kvapalín (nie som si istý či vody alebo oleja) a teda zvuky by mali patriť vodnému resp. olejovému čerpadlu. Je to takto vymyslené hl. keď sa idú dlhé trasy za horúcich dní a po zjazde z diaľnice sa po pár sekundách vypne motor. Týmto by sa malo eliminovať dochladzovanie pomocou chodu motora na voľnobeh na parkovisku, ako to bolo zaužívané na starších diesloch. Túto info mám od známeho, ale bohužiaľ mi nevedel dohľadať odkaz, kde sa tejto téme venovali, pretože to už bolo dávnejšie. Jediné čo si spomenul, že to bolo na (dúfam že neporuším dáke pravidlá tohoto fora) škodováckom fore.
Pískanie začne aj pri otvorení dverí auta. To si myslím, že sa zas pripravuje na štart motora. Zreteľne to počuť v garáži. Na parkovisku pri okolitom hluku to skoro nepočuť.

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"