Golf 1,5 tsi

Benzínové motory

Moderátor: sirdo

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Vdaka za rozsiahle info, aj o spotrebe, hoci ju nsledujes... Vychadza ti ale, podla mojho nazoru, aj vzhladom na styl jazdy, ktory uvadzas, velmi priaznivo. Mas OPF? Neviem, ci ich zacali montovat hned s prichodom 1,5 TSI, alebo az neskor...
Spozoroval si nejaku spotrebu oleja? Davas 0W-20?
Na sedadla sa (okrem ineho) dost tesim, co sa tyka android auto, tusim je iba v kombinacii s navigaciou, co mi pride zbytocne a hlavne drahe. Na ostatne asistencne systemy mam rovnaky nazor, ako ty, nastastie VW ich seriovo ani do vyssich vybav az tolko netlaci.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

banyy
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 01.11.2018 11:34

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa banyy »

OPF by som mal mat, nechcem velmi mudrovat lebo s istotou to nehovorim ale pokial viem tak ano - na starom Golfe som sa o motor zaujimal podstatne viac a vedel som o nom vsetko, no pri tomto novom kedze v podstate (nastastie) som este nic nemusel riesit, tak mi par veci unika

spotreba oleja doteraz ziadna (ani pocas zabehu), len pri poslednej kontrole pred par dnami som si vsimol, ze mi chyba mozno 4-5 dielikov od vrchu co mi prislo divne ale chyba je, ze som si po vymene (robenej pred cca. 10000km od aktualnych km) neskontroloval kolko mi tam dali takze si nie som uplne isty, ci to bolo na vrchu, teda ci tam je teraz nejaky ubytok
kazdopadne aj keby som za 10000km stratil 5 dielikov, je mi to jedno a rad tam par deci dolejem, urcite si to sledujem a budem davat pozor, ci sa to nezopakuje alebo nahodou nezhorsuje

Android Auto s navigaciou nemam, som celkovo proti tej predrazenej neschopnej navigacii v autach, ja jazdim s Waze prepojenou cez Android Auto na displej, len som to zobral ako doplnkovu vybavu (da sa to aj dodatocne nainstalovat ak by si chcel)
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Nejako som sa v tej doplnkovej vybave zle zorientoval, mas pravdu, App-connect kde je aj Android Auto sa da k radiu Composition Media doobjednat aj samostatne.
Este by ma zaujimalo, aky si mal dovod dat si motor nachipovat. Netahal, ako si cakal? Podla priamych porovnavani je vraj 1,5 hlavne v nizsich otackach lenivsi ako predchadzajuca 1,4. Vraj je odozva na plynovy pedal nejaka "gumova"...
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

banyy
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 01.11.2018 11:34

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa banyy »

nie, motor tahal velmi dobre, bol som spokojny a bez toho chipu by som urcite prezil
isiel som do toho skor z principu, ze ked to moze byt este lepsie tak preco nie - cena 300 EUR bola pre mna zaujimava
jedina oblast kde mi mozno trochu vykonu chybalo bolo na dialnici vo vyssich rychlostiach, chcel som sa skor dostat naspat na "svoju" rychlost ak som kvoli niekomu dobrzdoval na 130 (na dialnici som lenivy radit takze nepodradzujem casto zo 6) a tam mi to aj ten zelany efekt prinieslo

s predchadzajucou 1.4 porovnat neviem, tento motor taha tak od 2400 otacok, navyse pod 2000 je to mrtve (ale takemu pasmu sa ja vyhybam, ziadne podtacanie neuznavam)
odozva na plynovy pedal pri zaradenom inom stupni ako 1 mi pride normalna, zalezi jednoducho v akom pasme otacok sa motor nachadza - nech mi nikto nehovori ze ked to ma vytocene na 4000 a dupne na to, ze zaznamenava nejaku odchylku lebo ja urcite nie - avsak da sa cez diagnostiku nastavit ten priamy rezim, kedze z tovarne to je nastavene predsalen jemnejsie, bude tam urcite citit rozdiel
reakcia mi ale strasne zvlastna pride pri rozbehu - za takmer 40000km som sa nenaucil s tym autom rychlo rozbehnut, pri rozbehu nikdy otacky nad 2000 nevyskocia, a preto ked pustim spojku tak som vzdy na nejakych 1500-2000 a zacinam realny rozbeh...ked chcem vyslovene vystartovat tak musim ist ako na launch control, ze podlaha na neutrali, to otacky vyskocia odhadom na nejakych 3750 a vyssie nepojdu, vtedy ked pustim spojku tak je to raketa ale nemam chut vrcat na 3750 otackach na kazdej krizovatke ako pretekar

na starom Golfe ked som plyn "pretukol" na podlahu (rychlo stlacil a pustil) tak som mal otacky urcite niekde nad 3000 aj za ten kratky moment, avsak tuto mi to pride niecim obmedzene...skusal som vypnut ASR lebo som si myslel, ze je to ochrana proti presmyku pri rozbehu avsak vobec to nepomohlo
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Na tie rozbehy som teda zvedavy. Najprv citam o nejakom poskakovani, ty mas zase skusenost, ze sa pri rozbehu neda pridat, aby bol rychlejsi... Vraj to elektronika riadi tak, ze pri rozbehu ani netreba pridavat a auto si pridava samo a motor nezhasne. Podla tvojich skusenosti zasahuje aj z druhej strany, cize otacky pri rozbehu vyssie nepusti. Taketo riesenie sa mi zda nezmyselne, manual si predsa kupi clovek, ktory sa vie rozbehnut spravnym ovladanim spojky a plynu, pomalsie alebo prudsie, ako prave chce a nepotrebuje, aby mu do toho zasahovala elektronika. Skoda, ze som nemal moznost, vyskusat si ho s manualom, predvadzacka mala DSG.
Cudne sa mi ale zda, ze otacky nevies vyssie dostat ani pri zaradenom neutrale. Je to rovnako aj pri teplom motore? Som zvedavy, ako bude prebiehat emisna kontrola, kde technik pri merani potrebuje drzat motor v dost vysokych otackach.
Ktovie, ako to bude s moznou zmenou tohto spravania upravou softveru.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

banyy
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 01.11.2018 11:34

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa banyy »

ano tu funkciu, ze si auto samo pridava zboznujem, je to super vec, vacsinu rozbehov robim len na spojke kedy si auto prida nieco tesne nad 1000 otacok a drzi to aj ked rychlejsie pustam spojku
avsak v meste nechcem brzdit premavku, preto takyto rozbeh z krizovatky nepouzivam (obzvlast ked som prvy v rade aut)

prave preto ma to hneva, lebo do manualu som isiel kvoli tomu, ze ja to chcem cele ovladat a nechcem do toho ziadne zasahy, takze toto je jedina vec, ktora mi naozaj aj vadi a neviem si to vysvetlit
tie otacky na neutrale, ze nejdu vyssie sice neviem pravy dovod preco to tak je, myslel som si, ze kvoli emisiam ale ked tak rozmyslam, aky idiot by stal na krizovatke vzdy s vytocenym motorom nad 4000 otacok :D takze dovod bude asi ten launch control lebo otacky su to idealne na super odpich a zaroven vacsinou stale bez presmyku kolies

technik na EK si to podla mna vie nejak upravit, mozno staci len riadiacu jednotku prepnut do modu servisu - neviem

este ked mozem upozornit na manual tak kym som spravne rozhybal kulisu na radenie stupnov tak som si parkrat dost ponadaval, ze to v tom VW nezlepsili od 1999 (co bol rocnik mojho stareho Golfa)...avsak stacil zabeh a vsetko sa upravilo, teraz tam skacu tie stupne presne a takmer same...ale prvych 1000-3000km (nepamatam presne) to bolo take, ze som parkrat nezaradil a bud vytocil omylom neutral na 6000+ alebo spocital par zubov prevodovky :D
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

ozman
Vodič
Vodič
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.10.2012 15:30
Bydlisko: Košice

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa ozman »

Ahojte, nechcem Vám tu do toho skákať, nakoľko mám síce 1.5 ale tú slabšiu 96 kW s manuálom a mám ju len pár dní, no tiež som "cukanie" počas tých cca 300 km, ktoré som zatiaľ prešiel nezaznamenal ani 1x a to som zatiaľ chodil prevažne mesto a obchvat mesta Košice. Jedine s čím sa stretávam, je zhasnutie motora, no ale tu to je pravdu povediac skôr taktiež len moja školácka chyba a ešte "ušiacky" cit na spojku :-)
Auto je naozaj ešte len v zábehu, ale čo môžem povedať k motoru je to, že do 2000 ot. má motor naozaj taký mestský/eko charakter a teda v tomto spektre tie Nm nečakajte, ale ako rozbehnúť sa rozbehnete.
Nad 2000 ot. to už ide celkom pekne. (1 kôň na 10kg auta) je tak akurát.
Presedlal som na golfa variant z fábie combi 1.2 TSI (81kW), čo je pomerom výkon/váha 1:1 a naozaj je to porovnateľný pocit z jazdy a toho záťahu. Nie je to žiaden "pretekár", ale ak treba, zatiahnuť to dokáže, neohúri ale ani nesklame :-)
Fábia to mala zjavne inak sprevodované a aj ten filter pevných častíc tam nebol a tam mi to vedelo zatiahúť už pri 1500 ot., čo bolo pocitovo lepšie, napriek tomu si myslím, že je to skôr o zvyuku, ako sa naúčim počúvať motor a pracovať s nim.

OT: Výbavu mám Edition Comfortline a príplatkové Sedačky "Ergo Active", na ktorých sa sedí naozaj úžasne, vysoké bočné vedenie s možnosťou predlženia sedáka je na nezaplatenie, toto sa im vo VW naozaj podarilo.
Čo mi ale chýba, je APP connect, ktorý som si žiaľ nemohol doobjednať, keďže sa jednalo o "skladovku" a dodatočne sa to (vraj) nedá, keďže mi chýba cúvacia kamera, čo ale vraj podľa iných článkov tu na fóre by problém nemal byť, tak možno časom a budem mať aj APP :-) Takže v skratke asi takýto môj postreh z krátkodobého "testovania". Uvidíme čo to prinesie po zábehu a aké budem mať z toho dojmy potom, keď sa odvážim tomu šliapnuť trochu viac na krk a vytočiť ho aj nad 4000 ot. ;)
VW GOLF VII Variant, 1.5 TSI (96kW) r.v.:2019

Používateľov profilový obrázok
Prelude
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11.04.2010 18:14

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa Prelude »

Tak som sa dockal a uz sa vozim na novom Golfe aj ja. Vyzera to, ze na softveri RJ trochu popracovali, pripadne som jeden z tych stastnejsich, lebo ziadne cukanie, podskakovanie a pod. sa pri rozbehu nekona. Pri pomalej jazde na jednotke v podzemnej garazi som zaznamenal slabe hojdanie, ako sa otacky nedrzali na jednej urovni, ale nic dramaticke, ako som videl vo videu na Youtube.
Kulisa radenia ja zatial fakt trochu tuha, hlavne do 4-ky a 6-ky to ide trochu tazsie, ale verim, zo sa to casom vybeha a bude chodit hladko, ako v G5.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Používateľov profilový obrázok
admin
Mechanik
Mechanik
Príspevky: 132
Dátum registrácie: 25.09.2007 12:44
Bydlisko: Praha
Kontaktovať používateľa:

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa admin »

Vychodí se to. Mně to šlo taky poměrně ztuha na dvojku.

fb_tomáš
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.03.2020 08:10

Re: Golf 1,5 tsi

Príspevok od používateľa fb_tomáš »

Ja mam Variant tiez 1,5 TSI 96kw. Som maximalne spokojny. Najazd 13 500 km a ziadne cukanie. Mam vsak pocit ze VW tu RJmotora programoval tak, ze vykon pridavala postupne s pribudajucimi km. Do 300 km auto pomerne slabe, potom ozilo kusok a od 500 km zase zivsie, od 2000km zase o nieco zivsie a po prekroceni 5000 km to ide paradne. Nie je to trhac asvaltu ale pre rodinu a troska dynamickejsiu jazdu s detmi v aute po dialnici je to paraaada. Na pretekanie by som si asi vybral GTI TCR. 😉 A ta spotreba nema chybu. Dlhodoba mi klesla na 5,6-5,7. Poprad - Bratislava dokonca bola priemerka 4,8! ACT je paradna vec.Bal som sa toho ale ked mi to fundovany clovek vysvetlik ako to funguje a na zaklade vlastnych skusenosti by som uz motor bez toho asi nechcel.

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"