Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Moderátor: sirdo
- lubobubik
- Vodič
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 15.11.2017 02:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Takze automaticke zastavenie pri cuvani funguje stale. Skusal som pomalicky nacuvat a zastalo. Skusal som aj vyssiu rychlost a zastalo.
- lubobubik
- Vodič
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 15.11.2017 02:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Vzdy to bolo na tu cervenu ciaru co znazornuje min. vzdialenost od prekazky. Ale aj tak je tam este medzera tak 10-15 cm.
- lubobubik
- Vodič
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 15.11.2017 02:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Do predu auto nezastavilo ani raz same. Podla zvukoveho signalu a nahladu prekazky pred autom sa da na displeji celkom presne zastavit na vzdialenost10cm co je ale dost malo a tak radsej pojdem vzdy na najblizsiu oranzovu a nie az cervenu ciaru.
- sirdo
- VWagenista
- Príspevky: 1260
- Dátum registrácie: 05.10.2007 19:42
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
tak to predne zastavovanie bude nutne dokodovat...
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia - Rest In Pieces, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline - sold
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia - Rest In Pieces, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline - sold
- lubobubik
- Vodič
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 15.11.2017 02:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
A to sa da? Ja ze to je nastavene na auta iduce pred autom. Lebo stojace auto v predu nevidi.
-
- Vodič
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 28.12.2016 15:46
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Vidi stojace auto aj vpredu a brzdi sam. Je to aj v manuale, ale funguje to len nad urcitu rýchlosť.
-
- Jazdec
- Príspevky: 226
- Dátum registrácie: 13.08.2010 08:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Díky za vyzkoušení a informaci. Ovšem není úplně validní, protože to není Golfem.
- lubobubik
- Vodič
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 15.11.2017 02:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Pokial som dobre cital manual tak tam bolo upozornenie ze ked pred krizovatkou odboci auto a zaroven v krizovatke stoji ine auto tak system toto stojace auto nevidi. Pozriem to este raz v navode aby som mal v tom jasno.Billy-sk napísal:Vidi stojace auto aj vpredu a brzdi sam. Je to aj v manuale, ale funguje to len nad urcitu rýchlosť.
-
- Vodič
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 28.12.2016 15:46
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Funkcia City Break je rozšírením systému "Front Assist", ktorú využijete hlavne v spomalenej premávke v meste. Pri rýchlosti od 5 do 30 km/h môže núdzovým brzdením na poslednú chvíľu reagovať na to, aby ste predišli zrážke.
Cize City Break funguje pri rychlosti od 5 do 30 km/h, Front Assist funguje pri rychlostiach nad 30 km/h. Obidva systemy zastavia vozidlo pri jazde dopredu, neplati to vsak pri rychlostiach mensich ako 5 km/h.
City Break: Prostredníctvom laserového senzora dokáže okrem toho zaznamenať vozidlá pred vami a prekážky až do vzdialenosti 10 metrov. - cize aj STOJACE PREKAZKY!
"Sledovanie okolia systémom "Front Assist" využíva signály prednej kamery a radarového snímača, a varuje vodiča pred kritickými situáciami a funguje aj pri vypnutom ACC. V núdzových situáciách sám zabrzdí vozidlo alebo zosilní brzdný účinok na maximum, ak brzdí vodič. Systém sleduje aktuálnu dopravnú situáciu a analyzuje nebezpečenstvo. Keď je predchádzajúce vozidlo prinútené prudko brzdiť, Front Assist spozoruje situáciu a pripraví vozidlo na núdzové brzdenie. Ak je situácia kritická, varuje vodiča opticky, akusticky a krátkym pribrzdením. Ak vodič nezareaguje, začne sám brzdiť. Ak vodič zareaguje, systém zvýši brzdnú silu na požadovanú hodnotu. Front Assist teda včas varoval vodiča a postaral sa o potrebné spomalenie. Tým pomohol vyhnúť sa kolízii a predstavuje dodatočnú bezpečnostnú podporu vodičovi. Front Assist podporuje vodiča i v nižších rýchlostiach napríklad v meste. ACC obsahuje novú funkciu núdzového brzdenia "City Break". Tá reaguje pod 30 km/h na idúce, ale aj stojace vozidlá. Napríklad: Vodič prehliadol brzdové svetlá na predchádzajúcom vozidle. Front Assist reaguje a zastaví vozidlo alebo sa postará o výrazné zníženie nárazovej rýchlosti. V takomto ideálnom prípade sa dokonca vie úplne vyhnúť nárazu. Samozrejme zodpovedný je stále vodič. Front Assist ho ale maximálne podporí. V závislosti od modelu sa funkcia Front Assist môže mierne odlišovať. Premávku nepretržite kontroluje radar umiestnený v prednej maske. Ak sa v jazdnom pruhu pred Vami pohybuje vozidlo, systém určí odstup a relatívnu rýchlosť. Pokiaľ sa odstup príliš rýchlo zmenší, upozorní Vás systém najskôr zvukovým signálom a potom optickým. Brzdové doštičky sa priblížia brzdovým kotúčom a zvýši sa citlivosť hydraulického brzdového asistenta. Brzdová sústava sa pripraví na núdzové brzdenie. Ak naďalej hrozí, že dôjde ku kolízii, spustí Front Assist výstražné spomalenie pomocou toho, že na veľmi krátky čas vytvorí vyšší tlak v brzdovej sústave. Tento zásah do brzdovej sústavy neslúži na spomalenie vozidla, aby predišiel kolízii, ale má upozorniť vodiča. Front Assist nemôže nahradiť Vašu zodpovednosť, ale optimálne Vás podporiť, aby ste správne reagovali."
Cize City Break funguje pri rychlosti od 5 do 30 km/h, Front Assist funguje pri rychlostiach nad 30 km/h. Obidva systemy zastavia vozidlo pri jazde dopredu, neplati to vsak pri rychlostiach mensich ako 5 km/h.
City Break: Prostredníctvom laserového senzora dokáže okrem toho zaznamenať vozidlá pred vami a prekážky až do vzdialenosti 10 metrov. - cize aj STOJACE PREKAZKY!
"Sledovanie okolia systémom "Front Assist" využíva signály prednej kamery a radarového snímača, a varuje vodiča pred kritickými situáciami a funguje aj pri vypnutom ACC. V núdzových situáciách sám zabrzdí vozidlo alebo zosilní brzdný účinok na maximum, ak brzdí vodič. Systém sleduje aktuálnu dopravnú situáciu a analyzuje nebezpečenstvo. Keď je predchádzajúce vozidlo prinútené prudko brzdiť, Front Assist spozoruje situáciu a pripraví vozidlo na núdzové brzdenie. Ak je situácia kritická, varuje vodiča opticky, akusticky a krátkym pribrzdením. Ak vodič nezareaguje, začne sám brzdiť. Ak vodič zareaguje, systém zvýši brzdnú silu na požadovanú hodnotu. Front Assist teda včas varoval vodiča a postaral sa o potrebné spomalenie. Tým pomohol vyhnúť sa kolízii a predstavuje dodatočnú bezpečnostnú podporu vodičovi. Front Assist podporuje vodiča i v nižších rýchlostiach napríklad v meste. ACC obsahuje novú funkciu núdzového brzdenia "City Break". Tá reaguje pod 30 km/h na idúce, ale aj stojace vozidlá. Napríklad: Vodič prehliadol brzdové svetlá na predchádzajúcom vozidle. Front Assist reaguje a zastaví vozidlo alebo sa postará o výrazné zníženie nárazovej rýchlosti. V takomto ideálnom prípade sa dokonca vie úplne vyhnúť nárazu. Samozrejme zodpovedný je stále vodič. Front Assist ho ale maximálne podporí. V závislosti od modelu sa funkcia Front Assist môže mierne odlišovať. Premávku nepretržite kontroluje radar umiestnený v prednej maske. Ak sa v jazdnom pruhu pred Vami pohybuje vozidlo, systém určí odstup a relatívnu rýchlosť. Pokiaľ sa odstup príliš rýchlo zmenší, upozorní Vás systém najskôr zvukovým signálom a potom optickým. Brzdové doštičky sa priblížia brzdovým kotúčom a zvýši sa citlivosť hydraulického brzdového asistenta. Brzdová sústava sa pripraví na núdzové brzdenie. Ak naďalej hrozí, že dôjde ku kolízii, spustí Front Assist výstražné spomalenie pomocou toho, že na veľmi krátky čas vytvorí vyšší tlak v brzdovej sústave. Tento zásah do brzdovej sústavy neslúži na spomalenie vozidla, aby predišiel kolízii, ale má upozorniť vodiča. Front Assist nemôže nahradiť Vašu zodpovednosť, ale optimálne Vás podporiť, aby ste správne reagovali."
- lubobubik
- Vodič
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 15.11.2017 02:16
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Wau to si sam nepisal z hlavy vsak? Diky aspon to nemusim hladat