lendo napísal:Zdravim, pozeram, ze sa to trasenie este nikomu nepodarilo poriadne vyriesit, tak pridam aj svoj pribeh:
Po stati auta, cca 6hodin, tazko startuje - otocim klucikom a horko tazko sa rozbehne, ako keby zacali len tri a az po par sekundach styri valce, z vyfuku sa vyvali stiplavy biely dym, pripadne sa po otoceni klucikom nestane vobec nic a musim skusat viac krat, a potom sa stane to som som popisal vyssie.
Ked uz je nastartovany, riadne s nim trasie, teda, nie len s motorm, ale vybracie sa prenasu do celeho auta, karoseria, radiaca, ... toto cele prestane asi tak po 30sec jazdy.
Nasledne auto ide uplne fajnucko, az kym sa nezohreje na prevackovu teplotu. Tam zacinaju dalsie problemy, ktore tu uz boli spominane:
1. trasenie celym autom na volnobehu, pri zvyseni otacok o cca 50 sa ustali
2. trasenie pri dobrzodovani
3. trasenie pri snahe o akceleraciu v okoli 2000 otacok, take strasne, ze radsej uberiem z plynu a pridam velmi pomalicky, az kym sa nedostanem na 2200 otacok, kde uz mozem pridavat ako chcem
Vacsina mechanikov vyhlasi vymenu zotrvacnika, ako aj ten moj a to je slusny expert v tom co robi .... no zial vymena nepomohla, aj ked uz stary zotrvak bol na tom zle a spojka zaberala niekde hore ..... symptomy absolutne bezo zmeny
Diagnostika sporadicky ukazuje chybu vstreku na 4tom valci, takze sme sa rozhodli pre vymenu kabelaze trysiek, ktora je ponorena v oleji a moze vykazovat chybu ked sa olej zohreje, izolacia zmakne a nejaky prehnity spoj sporadicky ovlada jednu trysku.
Cakam na dodanie tej kabelaze a dam vediet ci to pomohlo.
Do silentblokov sa mi zatial nechce, lebo by to triaslo stale a nie len pri zohriatom motore.
Uvidime, drzte palce
Po dlhsom case pridavam moje dalsie skusenosti.
Rozhodol som sa vymontovat vstrekovac, na ktorom diagnostika ukazovala nadpriemerne vstrekovanie paliva a nechat ho precistit. Hned ako to specialista videl, ukazal mi na objimke vstreku (v mieste kde sa opiera o lozko vstreku v hlave motora) mierne vydrate miesto. Take male, ze ako keby ste tade presli brusnym papierom. Povedal, ze na tomto mieste vstrek netesni a hned mi to aj nazorne ukazal na priehladnom testovacom stroji, kde sa len pokusil tlakovou skuskou odtestovat vstrek a ten uz pri malom tlaku prepustal palivo vsade dookola.
Vysledok specialistu bol nekonpromisny: Vymenit vstrekovac a s nim aj celu hlavu. Preco?
1. Vstrekovac sa predava ako kus, nedaju sa nakupit poskodene casti a vymenit len tie
2. Puzdro hlavy kde je vstrekovac ulozeny je podobne vydrate
3. Su firmy co vedia hlavu opravit, cize navaria a znovu vybrusia, ale 100% to asi nebude a lacne tiez nie
Samozrejme, ked sme skontrolovali vsetky ostatne vstreky, situacia bola podobna. Takze uz som sa s autom zacal lucit. Pan mi este povedal, ze dotiahnutie vstrekov v hlave by malo byt sucastou povinnej prehliadky v autorizovanom servise, aspon z casu na cas, ale ze sa na to kasle a takto to potom dopadne.
Chalanisko ku ktoremu chodim do servisu este navrhol vyskusat vymenu tesneni na vstrekoch a skrutiek, ktore drzia vstreky v hlave a tie potom pritiahnut viac ako je predpisane. Neviem presne o kolko newtonmetrov ich priahol viac, ale .... ALE .... auto teraz fici takmer ako nove
1. Startuje na prvy sup, zatial nech je zima aka chce
2. Ziadny dym, ziadny smrad
3. Volnobeh bez trasenia
4. Akceleracia bez trasenia
5. Proste mi pripadam, ako nove .... pisem ako, lebo neviem ako ficalo, ked bolo nove, ale pre mna teraz nema chybu
Akurat, mam stale v hlave, ze su trysku vcudu aj s hlavou a ked povolia skrutky, ktore zatiahol viac ako treba, tak neviem co budem robit. Mozno zopakujem proces znovu a mozno sa to uz v tom lepsom pripade nestane nikdy
Dufam, ze niekomu toto pomoze a snad tu uz o tom nebudem pisat, teda auticko zostane v stave v akom je
enjoy