Studeny motor - nízke otáčky - VYRIEŠENÉ

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátor: saki3

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Studeny motor - nízke otáčky - VYRIEŠENÉ

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

Mam maly problem s motorom 1.8 AAM (55 kW)
Studeny motor rano nastartuje v pohode, ale ma nizke otacky okolo 500 a ma tendenciu zhasinat. Doteraz s tym problem nebol s motorom sa nic nerobilo. Zohriaty motor bezi krasne bez problemu. Chcem vymenit cidlo teploty vody, no naslo mi to 2 cidla ( vid obrazky) chcem sa opytat tie cidla su v tom motore oba alebo len jedno z nich. K comu je to na druhom obrazku a kde ho pripadne hladat.? Klimu to auto nema. Diagnostika nehlasi ziadne chyby. Dakujem.
Prílohy
IMG_20181113_143430.jpg
IMG_20181113_143417.jpg
Naposledy upravil/-a jaroslav158 v 22.11.2018 12:30, upravené celkom 1 krát.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

Pozrel som to na aute a mam tam ten snimac co je na prvom obrazku. Len pri tych snimacoch sa uvadza priemer 20 alebo 25 mm. Je to priemer toho kovoveho spodku cidla alebo priemer v mieste tej objimky kde ide ta istiaca spona?

Edit: docital som sa ze medzi 2 a 3 pinom cidla ma byt odpor cca 5000 ohm. Ja som nenameral nic, resp. odpor bol tak velky ako by som meral kus kanena alebo prestrihnuty kabel. Na diagnostike vypisalo chybu 00522 - chyba snimaca chladiacej kvapaliny.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

Skusal som nastartovat a odpojit cidlo teploty vody. Ziadna zmena nenastala, motor bezal za studena na nizkych otackach a mal snahu zhasnut a to aj s pripojenym aj odpojenym cidlom teploty vody. To asi tak nema byt, ci ..... ? Zajtra to cidlo vyberiem.

:?: chodi sem vobec este niekto ??? :cry:
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

Snimac teploty som vymenil, ale stale to ide divne. Diagnostika uz chybu snimaca teploty nehlasi, ale stale vyskakuje chyba:
00516 - Volnobezny spinac (F60)
Preruseni alebo skrat na plus

Co s tym? Ja som ten spinac v ETKE nenasiel, viete niekto kde sa nachadza? Netusim kde ho hladat ani co mam hladat.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

Takze problemom je Volnobezny spinac (F60) ten nereaguje vobec. Tak aktualne zhanam: Volnobezny spinac (F60)
Je to vlastne krokovy motorcek. Oznacene: BOSCH - 0132008600. (4 pinovy)
Pouzival sa vo VW, Fiat, PSA, BMW

Na foto je ako to vyzera.
Prílohy
IMG_20181115_162655.jpg
IMG_20181115_162655.jpg (27.06 KiB) 2078 zobrazení
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

:( si tu pisem sam so sebou ale snad to niekomu v buducnosti pomoze.

Dnes som objedna novy, tak snad to pomoze.
Stary som vybral vonku a rozobral, krokovy motorcek po pripojeni na 12 V funguje a ten kolicek vychazda hore a po zmene polarity zase dole. V com je teda problem ? Piny su tam 4 k comu sluzia? Nevie niekto?

RX -
RX -
NR - plus 12 v
NV - minus 12 v

Medzi svorkami RX a RX namerane 0 V.
Mezi svorkami NR a RX namerane 10,92 V
Medzi svorkami NR NV namerane 11,75 V - co je napatie baterky
Mororcek sa rozbehne po napojeni napatia na svorky RX a RX a po zmene polarity na pinoch RX zmeni smer otacania.

Vie niekto princip fungovania tohoto zariadenia?
Prílohy
IMG_20181116_140624.jpg
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

:wink: na oske ozubeneho kolieska ako aj v strede toho pohybliveho trnu ( je spojeny s kolieskom) su kovove kontakty a na konci toho trnu je spinaci mechanizmus, ktory po zatlaceni ma cosi zopnut ( alebo odpojit) alebo zmenit polaritu napatia a tym zmenit smer pohybu toho trnu?
Pomohlo by mi keby mi niekto objasnil ako to zariadenie v principe funguje a co je pripojene na piny toho konektora. A ako to ma spravne fungovat ked
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

trosku som pokrocil a zistil som na youtube ( este ze rusi rozoberu hadam vsetko aby to opravili) ze medzi pinmi NR a NV je nevodive prepojenie. A po zatlaceni na spicku toho vychadzajuceho trnu (ktory nieco pri zatlaceni zopne) sa toto prepojenie medzi pinmi NR a NV zmeni na vodive. No v mojom pripade toto zostava aj po zatlaceni spinaca na spicke trnu stale nevodive. A to bude asi problem preco to nefunguje a hlasi to ako chybu - prerusenie alebo skrat na plus. No uvidim co to spravi ked pride ten novy regulator. Stale ma vsak zaujima kam vedu resp. co je na tie 4 piny zapojene.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa frflos »

...pekne si tu pises :) ked to vyriesis daj vediet :D ;)
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
jaroslav158
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 4805
Dátum registrácie: 24.04.2012 20:44

Re: Studeny motor - nizke otacky

Príspevok od používateľa jaroslav158 »

:( hej, pisem si tu sam pre seba a ucim sa krok za krokom, ako to vsetko funguje. som cakal ze sa tu uz niekto s takym niecim stretol a trosku poradi, aby som to vyriesil skor. Inak aj do Pola sa montoval ten nezmysel.
Ak to vyriesim dam vediet.
EX Passat B5.5 variant, 1.9 TDI, 96 kW, AVF, predokolka.

Passat B5.5, sedan, 2,3 V5, 125 kW (AZX), 4 motion,
VW Vento, 1.8 (AAM) v benzíne - asfalt trhajúcich 55 kW v automate

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"