Teplota motora - pár otázok

Moderátor: mobilik

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Ahojte, mám jeden problém ohľadom teploty motora, no neviem ho sám definovať. A preto začnem otázkou - mám Golfa Mk2, 1.6TD 51kW a na priloženej foto mám odfotenú ručičku teploty motora v polohe, v akej ju mám stále počas jazdy - tj. u mňa prevádzková. Chcel som sa spýtať, či je tá teplota v poriadku a či niekto neviete po koľko °C idú dieliky na tej stupnici? 8) A teraz prečo sa pýtam? Pretože keď naštartujem studený motor, horná hadica, ktorá privádza vodu do chladiča sa ohrieva už keď sa ručička len pohne z celkom studenej polohy (spodná hadica je studená - čiže voda cirkuluje cez chladič a chladí sa - po dlhšej jazde je horúca aj spodná hadica, čiže voda naozaj cirkuluje) a z toho dedukujem, že zrejme mám otvorený termostat - to znamená, že odišiel. Lenže keď začnem jazdiť do kopcov kde mám viac stlačený plyn a motor ide vo väčšom výkone a riadne tomu musím nakladť (nedajbože ísť za kamiónom 20km/h hore Sorožkou), ručička začne rapídne stúpať až za predposledný dielik stupnice. A tu sa strácam. :D Preto prvá otázka znela, že koľko má ručička ukazovať. Ak má byť presne uprostred, tak ako na iných autách, tak sa mi asi termostat zastavil a viac nepohol niekde uprostred, že sa to vie zohriať na prevádzkovú, ale keď sa má otvoriť poriadne na doraz pri väčšej záťaži, už sa toľko otvoriť nedokáže. Ale ak má byť ručička niekde viac v pravo, keďže diesel má mať vyššiu prevádzkovú teplotu, tak mi to vychádza že je úplne otvorený a v kopci sa mi to len zohrieva na tú správnu prevádzkovú teplotu a ja si len myslím, že sa to prehrieva. Prosím poraďte mi, ako to má vlastne byť. Dúfam, že to nebude nejaká vážnejšia chyba, lebo tie výkyvy teplôt sú podľa mňa dosť veľké. Ventilátor by mal fungovať, pred tým som ho pár krát počul po jazde, no neviem či funguje aj teraz. Myslím si však, že až taký vplyv by to nemalo. Ona tá teplota vie vystúpať hore aj keď idem po strmých kopcoch okolo 70km/h - čiže prievan na chladiči je. Inak po rovinke a kratších kopcoch pri takej bežnej jazde či po meste či mimo obce sa to udržuje na tej hodnote, akú mám na fotke. Teplota po chvíli vystúpa a nepohne sa, kým tomu nezačnem riadne nakladať... :evil: Podotýkam, že hlava je v poriadku - voda sa netratí, nie je ani špinavá, nemizne ani olej, auto absolútne nedymí.

Obrázok

Používateľov profilový obrázok
mobilik
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17006
Dátum registrácie: 08.05.2008 14:59
Bydlisko: Neďaleko Košíc
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mobilik »

Rucicka pri normalnej jazde bola aspon u mojho motora stale milimeter dva pre strednou palickou, tam kde je teraz na fotke sa mi uz spinal ventilator a nokdy sa mi auto neprehrialo ani v 36°C teplotach v Chorvatsku po kopcoch. Nieco budes mat zle, moznonfakt zaseknuty termostat, alebo mozno iba zle cidlo teploty. Horna hadica sa moze pomalicky zahrievat, nakolko ani zavrety termostat netesni, ma tam.dierky pre malu cirkulaciu. :wink:

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Mobilikov kabroš mk1
Fotky zo zrazov a akcií VW klubu tu!
Montáž, poradenstvo a inštalácie fotovoltaických systémov, ohrevov vody a FV elektrárni.

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Aha, takže by mala byť ešte nižšia. No ktovie, každopádne po silvestri ide autiak na "omladzujúcu kúru". :) Dostane nove rozvody, silentbloky, zadne pružiny a preventívne aj termostat a nové čidlá. Asi by bolo aj vypláchnuť chladič. Pumpou to asi byť nemôže, tá buď vodu ťahá alebo nie, alebo sa mýlim? Možno to bude kombinácia termostatu a ventilátora, asi sa nespúšťa keď sa má.

Používateľov profilový obrázok
MarekGTI
Profík
Profík
Príspevky: 1100
Dátum registrácie: 01.02.2009 17:41
Bydlisko: KS
Kontaktovať používateľa:

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MarekGTI »

Ja by som si s tým ťažkú hlavu nerobil. Viacerým ľuďom sa to správa tak ako tebe. Mne tiež. Pôvodne som tam mal chladič z benzínového motora, ktorý je menší, myslel som si, že to je tým, potom som ho vymenil a aj tak ručička ide až do 3/4 stupnice keď motor tlačím a už dostal aj poriadnu nakladačku a nikdy sa neprehrial, potom keď som zvoľnil tempo tak ručička klesla na 1/2 stupnice.

Používateľov profilový obrázok
Johny
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2713
Dátum registrácie: 02.10.2007 21:20
Bydlisko: Senica , Tel: 0918 144 033,mail :johny099@orangemail.sk
Kontaktovať používateľa:

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa Johny »

Nazdar , tak dieliky su následovné biele pole do 50°C dalšia je 70°C dalšia 90°C a 110°C posledá 130°C , mal som pár G2 a ručičku som mal tesne za tou kontrolkou v teplomery tak tesne pred 90°C , ale byvaju tam dosť často odchylky ak máš oxidaciu na čidle teploty alebo na tych pásikoch zo zadu budikov je tam taká folia.
ta kontrolka ti zasvieti až blizko 110°C ak máš dobré druhe čidlo.
Ale ak ti dobre spina ventilator tak to bude v pohode vždy tam byva odchylka na ručičke.
Inak su dva typy teplot termostatov , 76°C a 83°C ale často maju predajci len jeden druh.
Tvoj problem pri prehrievaní do kopcov a pomalej jazde bude pricpaným chadičom može byť plný mušiek a prachu a má slabý prietok vzduchu , ak je čistý tak može byť zanesený vnutri a je horší prietok.
Ak mám vyputenu vodu a motor sa mi hrial , dam dole chladič nastriekam ho čističom na motory Arva a podobne a potom ho vywapujem tlakom vody v protismere ale opatrne aby sa neohybali rebrá chladiča.
Dá sa to aj vyfukať , daš dole vrtulu s plechom (saharu) a vyfukaš chladič tlakom vzduchu z vnutra von a uvidíš kolko tam bude burdelu.
Ak to nepomože tak je chladič zanesený vo vnutri , čau

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Ďakujem za rady, inak dneska som si všimol takú vec. Vždy do kopca som sa to snažil hnať na čo najnižších otáčkach keď sa to prehrievalo, ale dneska som skúsil viac podradiť aby to šlo na ovela vyšších otáčkach a čuduj sa svete, auťák sa neprehrieval tak ako pred tým. Môže na tom niečo byť? Ja som si myslel, že sa to lepšie chladí, keď ide v nižších otáčkach, pretože sa menej zohrieva. Alebo je to inak? Rysku pre 110°C som dnes neprekročil, podarilo sa mi ju len raz prekročiť, aj to cestou hore sorožkou, keď som išiel 20km/h za kamionom, ale tiež som išiel dvojkou, čiže v nízkych otáčkach, myslíte že by bolo účinnejšie to funknúť v takom prípade do jednotky a trochu vytočiť? Jo a ešte jedna vec, mám diesel dlhšiu dobu ale chcel by som sa spýtať väčších odborníkov, že ako sa najlepšie k tomu správať? Viem že turbo nechať dochladiť po jazde, nevypínať to bezprostredne, tak tiež za studena nevytáčať, kým to nemá aspoň tých 60°C, ďalej aké otáčky má tento motor asi najradšej? Keď je studený tak zvyknem nechať uplne vytiahnutý predvstrek a len sa pomocou spojky posúvam keď idem od domu a tak. Ďalej, na aké veci je najnáchylnejšie tesnenie pod hlavou? Ďakujem :)

Používateľov profilový obrázok
Johny
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2713
Dátum registrácie: 02.10.2007 21:20
Bydlisko: Senica , Tel: 0918 144 033,mail :johny099@orangemail.sk
Kontaktovať používateľa:

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa Johny »

V zime to natoč s predvstrekom a po chvilke ho možeš dať dole , ja na studený motor nejdem viac ako 1500/ot a ked vyjdem z mesta tak maximalne do 1800/ot , a potom až má cca 70-80°C idem okolo 2000/ot to su také otačky dobre pre motor a spotrebu.
Keď sa ti auto prehrieva tak drž vyšie otačky vtedy sa zrychý obeh kvapaliny , je dobre dať ventilator kurenia na plno ,trochu to pomože dochladiť , kukol by som sa ne ten chladič a aspoň by som ho vyfukal.
Tesnenie pod hlavou odchadza vekom a častým prehrievaním keď sa deformuje hlava valcov.
Veľa zdaru :wink:

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

A pri tomto motore sa za prehriatim skrýva aká teplota? :D bežne mi to jazdí na cca 93°C až 95°C. Snáď to ešte nieje také hrozné. Určite sa tomu chladiču povenujem v najbližšej dobe.

Používateľov profilový obrázok
Johny
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2713
Dátum registrácie: 02.10.2007 21:20
Bydlisko: Senica , Tel: 0918 144 033,mail :johny099@orangemail.sk
Kontaktovať používateľa:

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa Johny »

V pohode su tam isté odchylky , až ti pojde ventilator tak to má vyše 100°C tak je to OK ten budik na vodu nieje taký presný aj palivový má odchylku

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Ahoj kluci, zas pár otázok. Trochu som si v knihe študoval to chladenie - pochopil som správne, že termostat sa nachádza dole na pumpe na spodku a že voda cirkuluje cez chladič z dola hore? Lebo ak je to tak, to by vysvetlovalo že spodná hadica od chladiča je studená, čiže termostat sa vie zavrieť. Len mi nejde do hlavy, prečo sa tá zasraná teplota ťahá k 110°C. Skúsim ešte vymeniť čidlo ventilátora a termostat a ak to nepomôže tak fakt budem musieť asi prepláchnuť chladič. A do toho sa mi absolútne nechceeeeeeee :(

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - diesel"