Teplota motora - pár otázok

Moderátor: mobilik

Používateľov profilový obrázok
Johny
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2713
Dátum registrácie: 02.10.2007 21:20
Bydlisko: Senica , Tel: 0918 144 033,mail :johny099@orangemail.sk
Kontaktovať používateľa:

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa Johny »

Ano termostat je dole pod alternátorom a cirkulacia je od spodu hore .
Niekto má natiahnutý kabel od vetraka do kabíny a v pripade zlyhania spinača ventilatora ho zapne manualne aj ja to mam na T3 Caravelle tak si možeš ovladať spinanie podla seba.
Raz sa mi G3 prehrievala tiež som nevedel na to dosť prečo lebo všetko bolo OK pri výmene termostatu som si nahmatal vrtulku na vodnej pumpe cez otvor po vytiahnutí termostatu a zistil som že oska stojí a vrtulka sa pretača tak som musel meniť pumpu.
Ale to sa mi stalo raz za 15 rokov čo som mal VW keď som pumpu menil bola tam lacná pumpa s plastovou vrtulkou ktorá praskla na oske , tak som tam dal poctivu kovovu a bol pokoj.
Po tom ako sa ti otvorí termostat a poklesne teplota tak musia byť obe hadice k chladiču horuce ak máš cirkulaciu Ok.
Veľa zdaru :wink:

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Ahoj, tak cirkulácia asi bude v poriadku, lebo auto si teplotu drží, len je teplota podstatne vyššia. Len pri väčšej záťaži teplota stúpa, no potom klesne. Všimol som si, že aj ked mám motor dávno zohriaty nad prevádzkovú teplotu, tak spodná hadica je studenšia ako horná. Horná je horúca, aj chladič teplý, no výstupná hadica na spodku chladnejšia (o polovicu určite). A zohrieva sa mi to plynule. Vôbec nevidím pokles teploty, ktorý by som mal vidieť pri otvorení termostatu, hoc viem čo mám vidieť, pretože už som raz na Fiate Brave menil termostat a presne to tam bolo krásne pri novom termostate vidieť ako teplota klesla (na ručičke cca o 5-8mm). Takže asi mám zlý termostat. Toto som potreboval vedieť. Dnes už mi motor nestihne vychladnúť, ale zajtra ráno ako budem štartovať, dám pozor ako sa hadice ohrievajú. Myslím, že ten termostat je niekde akokeby uprostred (že by vodný kameň?) - lebo nie je otvorený tak ako by mal byť otvorený, motor sa pekne zohreje, a teraz v zime sa dokáže udržať niekde vyše 90°C, no pri jazde do kopca to tam chýba, keď by sa mal otvoriť viac. + bude tam asi aj kombinácia toho, že je zlé čidlo na sahare, ktorá sa nespúšťa (alebo sa spúšťa, len nedokáže schladiť, keďže toho moc cez chladič nejde?). Je to reálne? Môže sa termostat tak pokaziť, že ostane niekde uprostred? :D Mám nabehaných 310 000km, takže aj keby bol už raz menený, je možné, že by už mohol byť tak zanesený? Možnože nejaký pohyb robí, len je ten rozsah podstatne menší, ako by mal byť. Ste tu niekto z KE, kto by mi to vedel vymeniť za nejaký rozumný peniaz? Ďakujem za pomoc! :)

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Tak som sa prave vratil domov a skontroloval som hadice. Po cely cas spodna hadica bola studena a ked sa zohrialo zhruba na 90 tak bola uz horuca. Lenzeeee - pri dotyku rukou bola spodna hadica medzi chladicom a termostatom podstatne studensia ako horna hadica do hlavy. Na hornej som vedel ruku podrzat len par sekund a uz sa to nedalo vydrzat. Naopak spodnu hadicu som vedel drzat v ruke v podstate do nekonecna. A ak to spravne chapem, ked voda cirkuluje cez chladic z dola na hor, mala by byt spodna hadica horucejsia ako vrchna,lebo dole prichadzajuca voda do chladica je totalne horuca a vrchom by mala ist voda uz schladena. Cize horna by mala byt studensia. Z toho dedukujem ze termostat sa sice otvori, ale nie tak, ako by sa mal a preto sa mi to hreje. V lete by som uz asi varil vodu :) a preto sa mi ani nepusta sahara, pretoze voda v chladici ani nedosiahne taku teplotu aby sa pustila, nakolko cidielko je v chladici. Aky mate na to nazor chalani? Je to tak, ci trepem hovadiny? :D

Používateľov profilový obrázok
Johny
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2713
Dátum registrácie: 02.10.2007 21:20
Bydlisko: Senica , Tel: 0918 144 033,mail :johny099@orangemail.sk
Kontaktovať používateľa:

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa Johny »

ano aj termostat sa vie pokaziť, zasekavať , ak máš po celu dobu v motore nemrznucu zmes tak vytvara taku mastnu ochranu motora , skus vymeniť termostat , najlepšie nemecký Wahler aj s gumičkou termostat 87°C v Autokelly čislo : WH 4264.87D , gumička : WH 002138

No hadica byva často zohriata od hlavy valcov tam je najvätšia teplota kým prejde cez blok a pumpu do chladiča tak je podstatne chladnejšia , keď budeš meniť ten termostat skus či sa ti na pumpe nepretača vrtulka

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Oukej. Napisem potom co som zistil. Myslim ze to nema co ine sposobovat. Keby to bola pumpa tak by som nepresiel dlhsie trasy keby ta voda necirkulovala. Dneska som rano siel suvisle zo Zvolena do Kosic a to je celkom kopcova cesta kym neprisiel nejaky tahlejsi kopec tak teplota nad 93 nestupla. Teraz po meste mi vie stupnut viac. Ale akonahle zvolnim tempo tak klesne. Takze tak nejak. :)

Používateľov profilový obrázok
MatejPavlik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 08.08.2015 16:51
Bydlisko: Zvolen

Re: Teplota motora - pár otázok

Príspevok od používateľa MatejPavlik »

Takže mám nový termostat aj čidlo na saharu. Dal som tam ten Wahler a zistil som nasledovné. Teplota je opäť podla ručičky cca 93 až 95°C, vymenili sme aj kvapalinu (bola akási biela). Čidlo na sahare je na 95°C a došiel som k záveru, že mi asi len ručička ukazuje hovadiny. Termostat bol zlý, pretože teraz sa mi auto ovela rýchlejšie zohreje, ale opäť si drží takú istú teplotu ako pred tým a po odvzdušnení to kúri ako sprosté, asi o 30% viac. Zrejme to má normálne tých 87°C a pri jazde do kopca sa to zohreje možno na 90°C, lebo ručička mi ukazovala aj 95°C ale sahara sa nepustila (motorček je v poriadku - skúšal som ho), takže reálne to takú teplotu asi nemá. Proste ručička ukazuje viacej. V skutočnosti bol asi podchladený a preto ked som išiel do kopca, ručička stúpala do závratných výšin a pritom sa to vlastne len zohrialo na tých svojích 90°C. Skúsim zohnať nejaký teplomer, ktorým by sa dala priamo odmerať teplota kvapaliny a zistím odchylku.

Chcel by som sa ale opýtať, stačí vymeniť čidlo pre ručičku, čo je na hadici pri hlave valcov, alebo to môže robiť aj samotná ručička v prístrojovke? Vďaka. :)

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - diesel"