Štart-stop systém - trvalé vypnutie
Moderátor: caravelle
- ohsi
- Vodič
- Príspevky: 124
- Dátum registrácie: 23.03.2009 20:29
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
Ja si to predstavujem tak, že treba dochladzovať po vysokom zaťažení motora, napr. jazda na diaľnici v kopcoch. Po bežnej jazde nie.
Motory TSI majú pomocné elektrické čerpadlo chladenia, ktoré po vypnutí motora chvíľu beží, ak je to potrebné. Nové TSI majú už v okruhu ktorý chladí turbo, len elektrické čerpadlo. Ako to je v TDI neviem.
Motory TSI majú pomocné elektrické čerpadlo chladenia, ktoré po vypnutí motora chvíľu beží, ak je to potrebné. Nové TSI majú už v okruhu ktorý chladí turbo, len elektrické čerpadlo. Ako to je v TDI neviem.
Golf VI 1,4 TSI
-
- Autoškolák
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 02.09.2013 17:49
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
No tak toto viem "docela přesně". Isiel som po dialnici a nasledne som z nej schadzal a tam pri zjazde znacka stop. Tak som zastal. A ten system mal nejake chladenie turba uplne na haku. Proste vypol to tiez. Takze mi prislo az zle.jjjjj napísal:tiez si na tento system este len zvykam... v podstate mi az tak neprekaza ale skor sa bojim toho ci tym ze vypina motor nevypina aj chladenie turba... neviete ako to je? lebo po kazdej jazde nechavam auto este chvilu nastartovane aby sa turbo pekne olejom schladilo a toto by bolo teda kontraproduktivne neviete ci to "soudruzi z NDR" nejako osetrili?
-
- Pretekár
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: 13.03.2009 15:12
- Bydlisko: BA
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
tu o tom mate nieco:
Štart-stop systémy potrebujú k svojej práci mnoho vstupných údajov, na základe ktorých rozhodnú, či motor vypnú alebo nie. Potrebné informácie získavajú zo senzorov, ktoré sú rozmiestnené doslova po celom auta. Od motora, až po dvere a motorovú kapotu. Len pre predstavu, moderné štart-stop systémy môžu takto vyhodnocovať až sedemdesiat a viac vstupných údajov. Všetky sú rozdelené podľa priority do niekoľkých skupín, stačí však, ak nie je splnená niektorá z mnohých podmienok a motor auta sa ani po zastavení v kolóne alebo križovatke jednoducho nevypne. Vodičovi sa pritom môže zdať, že vypnutiu motora nič nebráni. Stačí napríklad, aby bežala naplno zapnutá klimatizácia, vyhrievali sa sedadlá alebo ste akurát odhmlievali zadné okno a už senzory zahlásia pokles napätia v sieti. Rovnako stačí, aby mal motor nízku teplotu, alebo naopak príliš rozpálené turbodúchadlo..
http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/81 ... vypinajte/" onclick="window.open(this.href);return false;
Štart-stop systémy potrebujú k svojej práci mnoho vstupných údajov, na základe ktorých rozhodnú, či motor vypnú alebo nie. Potrebné informácie získavajú zo senzorov, ktoré sú rozmiestnené doslova po celom auta. Od motora, až po dvere a motorovú kapotu. Len pre predstavu, moderné štart-stop systémy môžu takto vyhodnocovať až sedemdesiat a viac vstupných údajov. Všetky sú rozdelené podľa priority do niekoľkých skupín, stačí však, ak nie je splnená niektorá z mnohých podmienok a motor auta sa ani po zastavení v kolóne alebo križovatke jednoducho nevypne. Vodičovi sa pritom môže zdať, že vypnutiu motora nič nebráni. Stačí napríklad, aby bežala naplno zapnutá klimatizácia, vyhrievali sa sedadlá alebo ste akurát odhmlievali zadné okno a už senzory zahlásia pokles napätia v sieti. Rovnako stačí, aby mal motor nízku teplotu, alebo naopak príliš rozpálené turbodúchadlo..
http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/81 ... vypinajte/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ohsi
- Vodič
- Príspevky: 124
- Dátum registrácie: 23.03.2009 20:29
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
To už mohlo byť ochladené. Už na diaľnici si ubral plyn a kým si z nej zišiel a zastavil...Tvarco napísal:No tak toto viem "docela přesně". Isiel som po dialnici a nasledne som z nej schadzal a tam pri zjazde znacka stop. Tak som zastal. A ten system mal nejake chladenie turba uplne na haku. Proste vypol to tiez. Takze mi prislo az zle.jjjjj napísal:tiez si na tento system este len zvykam... v podstate mi az tak neprekaza ale skor sa bojim toho ci tym ze vypina motor nevypina aj chladenie turba... neviete ako to je? lebo po kazdej jazde nechavam auto este chvilu nastartovane aby sa turbo pekne olejom schladilo a toto by bolo teda kontraproduktivne neviete ci to "soudruzi z NDR" nejako osetrili?
Golf VI 1,4 TSI
-
- Autoškolák
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 02.09.2013 17:49
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
Mozno.... ja uz to mam vsam vyrieseneohsi napísal:To už mohlo byť ochladené. Už na diaľnici si ubral plyn a kým si z nej zišiel a zastavil...Tvarco napísal:No tak toto viem "docela přesně". Isiel som po dialnici a nasledne som z nej schadzal a tam pri zjazde znacka stop. Tak som zastal. A ten system mal nejake chladenie turba uplne na haku. Proste vypol to tiez. Takze mi prislo az zle.jjjjj napísal:tiez si na tento system este len zvykam... v podstate mi az tak neprekaza ale skor sa bojim toho ci tym ze vypina motor nevypina aj chladenie turba... neviete ako to je? lebo po kazdej jazde nechavam auto este chvilu nastartovane aby sa turbo pekne olejom schladilo a toto by bolo teda kontraproduktivne neviete ci to "soudruzi z NDR" nejako osetrili?
-
- Autoškolák
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 09.04.2012 19:16
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
skor by som povedal, ze ked vypne motor pri regeneracii dpf filtra je to svina problem... tak to radsej treba stlacit tlacitko a nech sa nevypina
- macko25
- VWmaniak
- Príspevky: 6711
- Dátum registrácie: 07.09.2009 16:50
- Bydlisko: niekde blizko Košíc
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
mysim že vtedy ho vypinat nebude... ono to zase nieje take sposte...
-
- Autoškolák
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 01.10.2013 17:13
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
Nooo, všetko podstatné už bolo povedané . Tiež som jeden z tých, ktorým ten blbí systém akurát tak žerie nervy. Sám viem, kedy motor "zhasnúť" a kedy ho radšej nechať bežať. Vypínam to hneď po naštartovaní, a ten vypínač je umiestnený fakt super...na horšie miesto ho už dať nemohli. Tradične mi to vypne motor, keď na semafore naskakuje zelená. Keby ten vypínač bol aspoň páčkový, žeby ho stačilo raz vypnúť a bol by pokoj
Golf VI 1,6 TDI 77 Kw
- html
- Pretekár
- Príspevky: 643
- Dátum registrácie: 28.08.2013 10:11
- Bydlisko: Raz tu, raz tam
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
Trošku oživím tému...možno je to trošku mimo nej, ale tak trochu to súvisí, ide o to, že idem kupovať dvojhmotu, okrem toho, že sa líšia tým do ktorého roku boli vyrobené sa líšia aj tým či sú na auto s alebo bez systému START-STOP. Podľa toho čo mi povedal chlapík z autokelly rok výroby tam rolu nehrá, pretože parametre tých dvojhmot sú rovnaké, zabudol som sa ho však spýtať na ten SS sytém, pretože som si nie istý, ale myslím, že to má každý šestkový golf. V podstate mi ide o to, či tam bude nejaký rozdiel, aby sa nestalo, že mi to nebude pasovať. SS ináč vždy po naštartovaní vypínam, pretože to je hrozná blbosť, Dík
VW Golf VII 1,4TSI BM 90 kW
ex: Renault Megane phase I 1,6 66kW LPG ; Ford Sierra 2,0 ; VW Golf VI Variant 1,6 TDI Bluemotion+ VW Golf 3 1,6 55kW ; Ford Mondeo 2,5 V6 ; Nissan Almera 1,5
ex: Renault Megane phase I 1,6 66kW LPG ; Ford Sierra 2,0 ; VW Golf VI Variant 1,6 TDI Bluemotion+ VW Golf 3 1,6 55kW ; Ford Mondeo 2,5 V6 ; Nissan Almera 1,5
-
- Autoškolák
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 02.09.2013 17:49
Re: Štart-stop systém - trvalé vypnutie
Viem o tom aj ja. Nevidel som to vsak este rozobrate. Osobne si myslim, ze zotrvak moze mat v sebe zaliaty napr. feromagneticky pasik ktory udava polohu zotrvaku. Napr. bez SS ma len klasicky snimac polohy ale so SS mozu byt dva. Alebo je len odolnejsi ked to ma startovat 100 krat denne. Tot moja uvaha.