Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

2003 - ...

Moderátor: valado45

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 675
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

aký olej používaš, keďže máš DPF?
koľko máš na ňom najazdené km?
kedy (pri akých km) si menil a či vôbec DPF filter a dvojhmotu?
koľko si mal km,keď si riešil repas turba, čistenie EGR prípadne výmenu?
čo na ňom ťa najviac potrápilo za celú dobu čo ho vlastníš?

Ďakujem za opovede
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa frflos »

1. mobil esp formula 5w30
2. 230xxx
3. dpf povodne zaplnene 62gr, dvojhmota menena pri 220xxx
4. nedotknute
5. nahodit vyskocenu pruzinu na spojkovom pedale a stret so srnou
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 675
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

mas tourana presne s tymto BMM motorom? Inak som kdesi cital, ze max je 40gramov zaplnenie DPFka je to hlupost, ked pises 62g? do 220 tis mi chyba 5 tis km viem co pojde ako prve na vymenu :)
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa frflos »

... Ano ten isty motor. 60gr je max podla vyrobcu, ale viem o autach s 90gr a behaju v pohode. Neriad sa inych kilometrami, ale tym v akom stave mas konkretne auto (motor), podla svojho zaplnenia a opakovanych regeneracii
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 675
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

no tak v prvom rade musim povedat, ze teba si tu pamatam, ked som sem kedysi chodieval castejsie. Vidim, ze aj registrovany sme, tak skoro narovnako akurat, ze ty tu asi aj spavas :D ( sudiac podla poctu prispevkov) no ine chcem povedat: je mi ctou, ze prave ty, nie tak hocikto mas auto s motorom, ktore som nedavno kupil aj ja. Dufam, ze mi budes oporou, pretoze ja osobne som v zivote diesel nemal :) ... auto vyzera byt velmi zachovale aj motoricky krasne tichucke taha krasne, aj ked ja som skor dochodcovsky jazdca ziadna tazka noha. Auto ma 215tis a zatial tiez DPF, dvojhmota nebol-a meneny-a auto vraj bolo jazdene na dlhe trasy a je to naozaj citit. Ked dochadza k regeneracii dava palubak nejake info na maxidote, alebo o tom ani neviem, ze sa regeneruje? Chcel som kuknut cez diag, ze nakolko je zaplneny no ten moj kabel je asi naprd lebo tam vobec nevidim tie labely resp. ktora hodnota je co. Asi budem musiet neskor kupit novy VCDS. Nemam auto dlho je nieco co by som mal urobit ako prve? Mam ho dat aspon kuknut do servisu? Pripadne nieco konkretne ? Lebo cital som uz tolko veci, ze som z toho vytraseny ako osika a rad by som predisiel nejakej poruche :) salky na kluke, vytrasene vstreky,gumicky,tandem cerpadlo atp ...prepac, ze som na teba takto vychrlil no som plny otazok momentalne, tak mi to prosim odpust :0)

PS: hovorim si aj 215tis km je aj dost, ze keby tam z vyroby bol nejaky problem uz by sa prejavil a ak by sa nejaky teraz mal objavit, tak by som skor povedal, ze sa jedna o zanedbanu udrzbu alebo bezne opotrebenie nie? inak kolko ta vysla vymena tej dvojhmoty na komplet? Nech viem kolko si mam nasporit cca :)
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa frflos »

...nie nic ta neupozorni na regeneraciu, Bud prebehne, ze o tom ani nevies alebo to mozes postrehnut citlivejsou reakciou na plynovom pedale, hrubsi dunivy zvuk motora, salave teplo z pod auta a smrad spalenej gumy. Regeneracie nie je dobre prerusovat, ale ked musis nic sa nastane jeden (dva) krat. Po tretom raze sa moze objavit kontrolka dpf a to uz treba dokoncit lebo nastanu problemy s vykonom a nemusi sa podarit spustit automaticku regeneraciu, ale bude treba nutenu. Teoreticky by si sa mal dostat aj tvojim kablom do tychto hodnot co su v tom screene, ale ak nie, tak budes potrebovat iny kabel (alebo si daj svoj vytunit na vyssi level jokirovi http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=76&t=70566" onclick="window.open(this.href);return false; )
Neviem ako u teba, ale ja som ako prve menil rozvody, vsetky naplne a filtre. Spojka klakla neplanovane aj ked som cakal, ze klakne a bolo este par veci robenych spolu s nou (neviem uz presne co sme este robili) a cena bola do 500€. Ak sa ozve zotrvak netreba cakat s vymenou lebo vraj to si to vie odniest kluka a potom uz ani plac nepomoze a ostatne uz ukaze len cas. Vstreky su bosch, hriadelku na olejovom cerpadle to nema, takze aspon aka taka utecha pred problemami :D
Prílohy
Screenshot_18.jpg
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa frflos »

...a vidim, ze riesis aj tento drziak. Musis sa k nemu dostat od spodu, ale co chces urobit s tou dierou ako do zadku co ti tam ostane by ma zaujimalo :)

Obrázok
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 675
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

Aha a ja som myslel, ze palubak mi napise, ze prave je potrebne vykonat vypalenie sadzi v DPF udrzujte rychlost ....atp :D asi zijem v inej realite :) no kazdopadne co sa tyka tych popiskov vo VCDS tie tam vobec nemam a preto som ani nevedel, ktora hodnota k comu prislucha. Inak toto je stav zaplneneho DPF 61g?

Obrázok

Akurat dnes som poslal kabel jokirovi tak tento tyzden cakam jeho navrat dufam, ze upgrade na 17.1.3 cz bude uspesny. Ty osobne si uz robil tu nutenu regeneraciu? Je to nejako obtiazne splnit tie regeneracne podmienky? Co sa tyka rozvodov tak boli menene pri 148tis km vsetko je zaznacene v servisnej knizke.Auto ma celkom dobru historiu servisu. Urcite by som chcel vymenit bezne opotrebitelne veci no teraz som sa celkom kvalitne vyzmykal z penazi, tak musim chvilku pockat kym sa dam opat do nejakej normalnej financnej hladiny :) ... spojka aj dvojhmota vyzera byt ok aj ked dvojhmota je pre mna novinkou no nevydava ziadne zvuky aj reakcie spojky su v norme auto ma krasnu spotrebu ako aj samotny chod.Samozrejme pocitam s touto vymenou kedze mam 215tis km. Raz rano za studena som pocul taky zvuk ako ked je niekde vola ako keby na kluke ojnica mala volu :D ale to uz si mozno ja vsugeruvam :) ale to iba raz dnes napriklad rano za studena prvy start po noci som nepocul nic a to mam vzdy usi nastavene na max vykon :) ...co sa tyka vsetrekov gumicky atp ta asi netreba nic riesit ked je vsetko v norme nie?


No priznam sa neviem aka diera je podtym preto som zastal zatial iba na bode cislo jedna. Dat ho dolu a zhodnotit tu dierku :P a podla toho by som nieco vymyslel na maskovanie. Nerozumiem preco niekto takto poskodi pristrojovku, ked vie ze poskodenie je nenavratne. A este k tomu mobilom co je vec, ktora sa vyvíja nezastavitelnym tempom, ale co uz. Inak mam ho presne na tom istom mieste ako ty no to v tom drziaku s tymi dvoma gombikmi tam nemam :)

Nasiel som aj nieco cim sa da predmetny drziak este vyuzit akurat problem je v tom, ze cena za takeco si je velmi vysoka 60-160€ za drziak do drziaka :)
https://www.youtube.com/watch?v=_thgbygVxcU
PS: zatial som na demontaz neprisiel. Nasiel som len taketo cosi akurat, ze mi to pride dost drasticke bal by som sa ze to vydrapim aj s kusom pristrojovky :D

https://youtu.be/HjliyNGuoVU

alebo to necham tak a zozeniem toto nech to aspon vyzera
https://www.youtube.com/watch?v=TQBJZ5RafQk
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa frflos »

...regeneracie prebiehaju v dost pravidelnych intervaloch bez upozorneni. Ja vzdy ako zacne regenerovat vymazem stav dennych km aby som vedel kedy bude dalsia. Mne regeneruje cca kazdych 350 km
...to v tom drziaku je na sparovanie mobilu s radiom na prehravanie hudby z mobilu cez radio a telefonovanie (HF)
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 675
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Touran 2.0 TDI s DPF otázočky

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

fiha tak to som v soku, ze tak casto to regenereuje a ja cakal, ze len vtedy, ked sa zaplni nad nejaku hodnotu, ku ktorej sa priblizi na zaklade viacerych faktorov az po nejakom vyssom pocte km 5 000-10 000km :) Tak som zasa o cosi mudrejsi.(Pomaly ma dostavas do reality :D ) Ja som najazdil na tom akurat 300km tak to budem sledovat.

Inak mam v aute MDI jednotku a predavajuci spominal, ze to ma tusim aj BT, ale este som to neskusal tak neviem ci to vobec funguje skusim sa dnes na to pozriet.Autoradio je RNS 310
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Napísať odpoveď

Návrat na "Touran"