OLEJ

2008-

Moderátor: caravelle

Používateľov profilový obrázok
hunter180
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.10.2011 23:53

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa hunter180 »

Jj dam vediet...ak mi to vyda tak to budem buduci tyzden riesit

Golf608
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 601
Dátum registrácie: 16.04.2014 09:27
Bydlisko: Bratislava

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa Golf608 »

Nemal som čas nejako reagovať tak len tak pre info ano po každej vymene starého oleja motor nasledne stichne .Otazne je na kolko (dokial olej nedegraduje) ake ma zloženie a aditiváciu a toto je presne kameň úrazu a obrovsky rozdiel medzi olejom napriklad Shell 5w alebo teda 0w-30 (ACEA C3 504.00) a Mobil New life 0w-40 (502.00 bez ACEA C3) !! Olej Shell ma vysoky viskozny index to je pravda ale dosiahnutý vysokým obohatenim polymerných modifikátorov čo v praxi znamená rychle degradovanie týchto modifikatorov a rychle dosiahnutie strihovej nestability ale 10 000km vydrži a pocas pribudajúcih km sa jeho viskozita velmi meni čo nie je dobre!!Okrem iného Shell alebo oleje ACEA C3 všeobecne majú nizkú hodnotu TBN čo priamo vyjadruje to ako dlho dokáže olej odolavať degradacii (palivo,kyslost,kremík,voda,korozia) Shell ma tuto hodnotu = 6,2koh a Mobil až neuveritelnych 11,8!!!!! čo sa už dnes malokedy vidi a to dovoluje prave ina aditivacia kde pri norme ACEA C3 su hodnoty TBN maximalne 7,5Koh!!!! Kvôli inému zloženiu oleja z dôvodu zníženia popolčeka v oleji kvôli DPF !!! Ano DPF a Vy DPF nemáte na tsi ale je to univerzalný olej ktorý plni aj dieseln normu s DPF 507.00 ale zaroven aj tu Vašu akože novu Longlife :) 504.00 a iba 0-5w-30 paradoxne o dosť horšiu ako 502.00 kde je aj viskozita možná vyššia 0/5-40(50) atď atď a neporovnatelné iné ochrane vlastnosti a aj vysoká HTHS viskozita a ked ktomu prirátam ešte idealnu viskozitu 0w-40 ktora je ovela vhodnejsia pre tieto motory ako 5w alebo 0w-30!!! a znacku Mobil1 ktora je spička medzi komerčnými olejmi tak rozdiel je priam polovičný !Takže špekulovať o tom že rozdiel mezi olejom shell a týmto nemá bez debaty žiadny zmysel!! Snad som to vysvetlil dostačujuce pre všetkych v skratke a jednoducho ..Takže nič lepšie nemožes urobit keď tam kúpiš ten Mobil 1 New Life 0w-40 a budes menit max 15 000km a rok ale ja by som skor tych 10 000km je to obrovsky rozdiel pre ten motor ked sa vymeni skor kedy ten olej ešte ako tak robi co ma!!Veľa záleži od jazdnych režimov a samotnymi jazdami.Ak nieto jazdi ciste mesto a kratke trasy tak urcite po 10 000km kto jazdi dialnice tak moze aj tych 15 000km ale ja by som to skratil na 13 000km.
Rives napísal:motor ti stichne aj pri vymene rovnakeho typu oleja stareho za novy - nic nevsedne.

Používateľov profilový obrázok
jokir
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1244
Dátum registrácie: 05.06.2013 20:31
Bydlisko: Levice

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa jokir »

Golf608 čo povieš ak by som dal olej 5w-40 C3-10(12)low saps ,ale nespĺňa špecifikáciu 507.00
VW Golf VI Variant 1,6 TDI CAYC
Seat Ibiza 1,9 SDI AEY
Úprava budíkov,PCR2.1,EDC16,17,MED9,17,DSG-IMMO klonovanie,kĺuče,oprava RJ,S/S off,mapy RNS310,315,MMI,MIB,flash a parametrizácia ,downgrade sw po DG ,VIMmanager,oprava VCDS, crashdata

Golf608
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 601
Dátum registrácie: 16.04.2014 09:27
Bydlisko: Bratislava

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa Golf608 »

Ak bude plnit normu 505.01 je to možne pouzit do motora CR olej vsikozity 5w-40 čo vieme že v norme 507.00 neexistuje ale vymena po 1 roku alebo max 15 000km !!
Tiež som sa stym pohraval neviem prečo sa to pýtaš ale ano je to možne nakolko norma 507.00 je univerzalna norma ktora ma zahrnut cele portfolio TDI od VW ale pritoom najnarocnejsie poziadavky na olej musel plnit prave olej PD s normou 505.01 cize starsia norma a kedže CR je motor menej narocnejsi na olej ako PD je možne tento olej dat do CR motorov s viskozitou 5w-40 ale musi byt zaroven aj ACEA C3/505.01 co znamena pre motory s DPF(low/MID SAPS) . To je ako pri benzine ako pri tsi kde 504.00 je longlife olej pre benzin a 502.00 pre rocny servis alebo 15 000km stym že pri benzine nie je podsstatne to ci je low saps alebo nie takze preto ta 502.00 je ovela lepsia a viskozita ani nehovorim! 507.00 je tiez longlife kazdy jeden cize 30 000km /24mesiacov a 505.01 rok /15 000km.Takže ano ide to tiež som sa o to zaujimal ale riešit to nebudem nakolko tdi nie je tak tepelne namahane ako TSI a mam už dobry olej zabehnuty a cena je podobna takže skušat to nebudem ale ide to!! V servisnej knížke to ale nenajdeš a vo VW ti nebudu vediet povedat tiež nič :) a na nete to tiež len tak nenajdes :)Je to proste len univerzalna norma pre TDI ale ta 505.01 s prehladom splna všetko co motor CR potrebuje. Osobne som to ale neskušal.Tiež som sa divil ale mam to potvrdene od inych hlaviciek ..:)
.
jokir napísal:Golf608 čo povieš ak by som dal olej 5w-40 C3-10(12)low saps ,ale nespĺňa špecifikáciu 507.00

Používateľov profilový obrázok
peto.cii
Vodič
Vodič
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 08.04.2016 16:54
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa peto.cii »

Hunter 180- Ako dokopal si sa k tomu?
A Golf 606-Vďaka za nové info a znova len možem poďakovať zato že si mi doporučil to Naj
1.2.TSI 77KW rv.2011

Používateľov profilový obrázok
hunter180
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.10.2011 23:53

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa hunter180 »

No tak dneska som sa odhodlal menit ten olej za ten Mobil 1....zatial som si vsimol (samozrejme) tichsi zvuk motora, plynulejsi a retaz zatial v pohode.

Mam vsak jeden problem....pri vyberani olejoveho filtra sa mi stala nehoda....vytiekol mi z drziaka filtra olej na alternator...proste ho oblial cely...strasne na chuja to tam bolo...nedalo sa tomu zabranit....je to velky problem ? Znici ho to ?

Používateľov profilový obrázok
jokir
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1244
Dátum registrácie: 05.06.2013 20:31
Bydlisko: Levice

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa jokir »

Problém môže nastať ak sa dostane olej na komutátor a uhlíky .
Pred vypustením oleja treba povoliť filter aby vytiekol olej aj z filtra
VW Golf VI Variant 1,6 TDI CAYC
Seat Ibiza 1,9 SDI AEY
Úprava budíkov,PCR2.1,EDC16,17,MED9,17,DSG-IMMO klonovanie,kĺuče,oprava RJ,S/S off,mapy RNS310,315,MMI,MIB,flash a parametrizácia ,downgrade sw po DG ,VIMmanager,oprava VCDS, crashdata

Používateľov profilový obrázok
hunter180
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.10.2011 23:53

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa hunter180 »

Dik za radu...no ono tiekol po jeho pravej strane....kedze je to tam tak kktne robene ze akumulator je hned rovno pod tym filtrom

Golf608
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 601
Dátum registrácie: 16.04.2014 09:27
Bydlisko: Bratislava

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa Golf608 »

Takže reťaz je ticho konečne Hunter?

Používateľov profilový obrázok
hunter180
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.10.2011 23:53

Re: OLEJ

Príspevok od používateľa hunter180 »

Zatial je ticho...nic som zatial nespozoroval..je to rozdiel oproti tej zelatine

Napísať odpoveď

Návrat na "Golf VI"