Kupa B8 - Vase tipy - automat/manual - vybava

2014 - .....
matrose
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 18.02.2018 21:38

Re: Kupa B8 - Vase tipy - automat/manual - vybava

Príspevok od používateľa matrose »

DLA
Prílohy
IMG_20191121_142523.jpg

Tomas L
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 02.12.2019 23:19

Re: Kupa B8 - Vase tipy - automat/manual - vybava

Príspevok od používateľa Tomas L »

pani, chcel by som kupit tiez B8. planujem si nieco vyhliadnut v nemecku a doviezt. problem je, ze si nemam nechat ako VIN skontrolovat. dalsi problem, ze nemam ako so sebou niekoho zobrat na kontrolu pred kupou. tak sa musim uz len spolahnut na svoj nos. mam ale otazky, ze ako si viem pomoct pri kupe.
1) existuje nejaky navod, ako si skontrolovat zakladnu spravnu funkcnost DSG automatu (mam skusenosti len s klasickym automatom)? niekde som cital, ze pri zastaveni a pusteni nohy z brzdy by sa mal sam od seba zacat hybat, bez pridania nutnosti pridania plynu. tak isto by nemalo auto pri preradovani z 1 do 2 poskakovat. ani inak cukat pri zaradeni R alebo naspat P.
2) v pripade, ze by som nasiel kus s haldexom, je nejaky navod, ako otestovat funkcnost haldexu pri obhliadke?
3) co sa tyka tych bitdi, tam je aky dovod, ze tie auta zacinaju cenou rovnako ako hocijaka 140kw stvorkola?
4) su dalsie veci, na ktore si dat pozor? nejak extra sa nebojim auta s najazdom 200K+, ved predsa vymenim rozvody a jazdim dalej, ci si to predstavujem ako hurvinek valku?
5) ako dlho vydrzia tie led svetla, co ste tu rozoberali? kolko to stoji, ked sa to pokazi?
6) je nejaky FREE zakladny OBD diagnosticky tool na notas alebo android telefon, s ktorym by sa dali vycitat zakladne chyby?
7) da sa nejak identifikovat, ci sa manipulovalo s tachacom? okrem kontroly VIN u predajcov a nejakeho zjavneho vyssieho opotrebenia.

mimochodom, vie mi niekto, kto ma skusenosti s bavorakovou ZF prevodovkou povedat aky je rozdiel medzi klasickym automatom s hydromenicom a DSGckou? ja som pocul rozne strasidelne historky jak je DSG prevodovka hlupa, v zapchach poskakuje, do kopca a s nakladom sa nadmerne zahrieva, atd. ci to sa tyka len tych "suchych"?

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: Kupa B8 - Vase tipy - automat/manual - vybava

Príspevok od používateľa vincococka »

Ahoj,

1, presny navod nieje, dolezite su KM a ci majitel menil olej podla intervalu (idealne kazdych 60.000 KM v DSG, i ked niektore maju predpis 120.000KM, ale ak chodil niekto casto mesto/studene starty lepsie skor nech neodide mechatronika zbytocne). Cukat nic nesmie, musi radit hladko ze to ani nepostrehnes, jedine sa bude menit otacky motora a zvuk.
2, tu zial neviem poradit, mozno krizenie naprav na nejakej nerovnosti.
3, BiTDI je iny motor nez 110kW / 140kW, maju tendenciu sa viac kazit (alebo je to otazkou stastia aky kus trafis - no offense)
4, nepredstavujes - je to ako pises - 200t KM - sadnes a jazdis ako s kazdym inym autom az kym nedojazdis :).
Dolezity ukazatel stavu je ci majitel menil vsetky diely a kvapaliny nacas (idealne za OEM), tak isto ako sa staral o auto a ako s nim jazdil.
5, vydrzia nikto nevie kolko lebo su este kratko na trhu. Teoreticky vraj 10r a mozno aj viac, holt nic nieje vecne v ziadnej automobilke.
Oprava prednych svetlometov myslim ze bude mastna - rataj 600 + robota na jeden reflektor. Ktovie ci sa nemusia menit parovo obe naraz...
6, jasne ze
7, na 100% nie, ale podla servisnych prehliadok by sa dalo co to zistit ak ma digitalnu servisnu knihu

Rozdiely su filozoficke a nasledne z toho vyplyvajuce konstrukcne - DSG je dvojspojka - mas 2 hriadele s ozubenymi kolesami (parne a neparne stupne), pricom DSG prehadzuje medzi nimi a predpripravuje si stupne na radenie nahor/nadol. Je to naj kompromis medzi tym ze nemusis sahat za jazdy na paku, mas dobru spotrebu a hladky chod. Jedine co tak jej nenakladat za studena a menit olej pravidelne, potom vydrzi aj milion KM. Boli generacie ktore kludne aj za nova mali poruchy ale snad to uz je za koncernom take nieco. Nielen Porsche to uz pouziva dlhe roky a osvedcilo sa to. Tak isto zo srandy skus si zistit/pozriet zarucne podmienky na slavnu bavorsku automobilku pre modely v M (nie pakete, ale napr. M3/M5) a zistis ze oni sami vedia ze to ich ne/slavne ZF az tolko nevydrzi a hubi sa to ked zijes mottom "sportlich".

Do passatu idealne mokra 7 kvalt (DQ381), alebo 6kvalt.. pozor na suche spojky v niektorych 7 stupnovych modeloch (mali tendenciu odchadzat). Na Alltrack tiez pozor - budes mat spotrebu vyssiu (cca 6.5-7L nafty). Do uvahy by som bral motory 2.0TDi 110kW predny nahon (cca 5.7L), alebo 1.8TSi predny nahon (cca 6.9L).

Marbulinek
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.07.2019 09:08

Re: Kupa B8 - Vase tipy - automat/manual - vybava

Príspevok od používateľa Marbulinek »

DLA - poziadavky
- kamera (taky ten sirsi trojuholnik v celnom skle, nie ta jednoduchsia kamera)
- full led svetlomety - ale s natacaciou funkciou.
- softverove aktivovanie z vyroby.

Ak mas kameru a bez full led, DLA nemas a nemozes mat.
Ak mas kameru, full led, ale nenatacaju sa dynamicky do zakrut, nemozes mat DLA.
Ak mas kameru, full led a aj natacacie svetlomety, este stale nemusis mat softverovo povolene DLA. - toto riesi dodatocne aktivovanie cez VCSD.

Kameru si overis jednoducho vizualne a funkciu svetlometov overis tak, ze ti pri starte v tme robia take svetelne hry, ked sa tie svetla kalibruju.
Vlastnil som: Volkswagen Passat B6 2005 FSI 2.0 110kW
Vlastním: Volkswagen Arteon 2019 1.5 110kW

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"