DSG prevodovka-olej

2005 - 20..

Moderátor: ejne

truli
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2737
Dátum registrácie: 19.02.2008 16:13
Bydlisko: BB

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa truli »

co spravili vo vw ? Vymenili olej rucne ? Da sa to spravit je tam sanca ze by to slo len musim vediet presne co robili
VAG 19.1, VAS 5054+ODIS 2.2,ODIS ,OPRAVA DSG PREVODOVIEK VÝMENA OLEJA V AUTOMATICKÝCH PREVODOVKÁCH STROJOM Čistenie vstrekov všetkých aj aj palivovej sústavy, testovanie benzínových vstrekov na skúšobnej stolici

ronin44
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 15.06.2012 10:30
Bydlisko: TT, BA

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa ronin44 »

truli - olej bol meneny rucne, ale nie vo VW, ale podla toho, ako sa to ma robit (podla teploty...). Original olej, menilo sa vsetko, co bolo treba... Kedze toto ostatnim problem nerobi, nepredpokladam, ze je to dovodom.

Vo vw mi akurat nahrali novy sw do DSG a nastavili nejake parametre podla manualu, co im prisiel (posielali request do nemecka, co s tym...), ale ako vravim, nepomohlo...

Mne to skor pride, ze nieco co pusta spojku ju pusta prilis skoro, resp. neskoro (resp. prilis prudko)... a to sposobi to trhnutie (sorka za amatercinu, ale toto nie je uplne moja parketa...)
VW Passat 3C Variant DSG, 2.0TDi DPF, BMP (103kW), rv '06
Skoda Octavia II, 1,9TDi, rv '07
VW Golf GT Sport Hatch, 2.0TDi, BKD (103kW), rv '08 - ex

Používateľov profilový obrázok
a3anko
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2117
Dátum registrácie: 26.03.2009 23:47
Bydlisko: Liptovsky Hradok
Kontaktovať používateľa:

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa a3anko »

ronin44 - rucna vymena oleja bez vyplachu je ziadna vymena, kedze ti v prevodovke ostava 2,2 litra stareho oleja, takto to by som za korektnu vymenu ani nepovazoval a hlavne je dolezity vyplach...vsetky kanaliky v mechatronike musia byt tip top ciste, predtym sa tam pojde nova napln...

treba skusit urobit korektnu vymenu naúplne aj s vyplachom, je to vzdy ta najlacnejsia mozna volba aka existuje, ked to nepomoze, tak je potrebne hladat chybu v mechanike prevodovky, chyba obalu prevodovky, samotnej mechatroniky, vyslovene vyrobna chyba..
Obrázok BG Profesionálna dekarbonizácia motora =>čistenie vstrekovačov,EGR,sacieho systému, výmena 100% náplne v automate,DSG,ČISTENIE DPF(FAP) na počkanie,info@dekarbo.sk 0908 903 224 http://www.dekarbo.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Používateľov profilový obrázok
BADchucky
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:12
Bydlisko: istebne

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa BADchucky »

inak vcom je rozdiel ked sa niekedy robila korektna vymena ale nerobil sa vyplach ?
len niekto prisiel s chemikaliou na vyplach alebo ako to mam teraz chapat.
doteraz sa to robilo strojom bez dalsieho vyplachu ...
prasatko 3C v fullke - skoro = bol
turek novy uvidime cim ma prekvapi

ronin44
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 15.06.2012 10:30
Bydlisko: TT, BA

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa ronin44 »

Ahojte,
takto, na vymenu oleja nehovorim apriori nie, ALE; celkom rad by som pocul aj technicke (fyzikalne) zovodnenie, preco... Vymena oleja je za tri kila a za tuto cenu by ma uz zaujima aj dovod, preco si myslite, ze vymena pomoze, resp. ci ste ochotny zobrat aj nejake garancie, ze pomoze. Inak by som to musel brat len ako nahananie zakaznikov (na PM sa mi hned objavili nejake ponuky na strojovu vymenu :) ).

OKi, rozumiem tomu, co bolo napisane - vymena oleja a preplach. Ale mam otazky - pokial pri rucnej vymene, ako niekto pise a3anko zostava v prevodovke este 2l stareho oleja, nezostane to iste pri vymene strojom? Len viac rozriedeny do objemu, ako je nadrzka stroja (aj pri rucnej sa doplna 6l, zostavaju 4, ak si dobre pamatam - takze len rozna miera rozriedenia)? Nezostane tam potom aj 2l vyplachoveho oleja? A naco vyplach? Sak v prevodovke je magnet, ktory zbiera vsetky spony... Dokazete vycistit aj ten bez rozobratia prevodovky? Predpokladam, ze nie... A este, pokial ma olej degradovat kvoli tomu, ze tam zostal nejaky povodny, spociatku by asi mala fungovat prevodovka OK (este pokial je novy olej v dobrom stave) - u mna nefungovala a je to stale "o tom istom", napada vas nejake zdovodnenie?

Pani, ak mi dokazete zodpovedat tieto otazky, tak od piatku som na dovolenke na horehroni a aj do BB aj na liptov to budem mat len na skor... :) Viem, ze sa pytam vela, ked ste v aute nesedeli, ale navrh riesenia siel od vas...
VW Passat 3C Variant DSG, 2.0TDi DPF, BMP (103kW), rv '06
Skoda Octavia II, 1,9TDi, rv '07
VW Golf GT Sport Hatch, 2.0TDi, BKD (103kW), rv '08 - ex

Používateľov profilový obrázok
a3anko
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2117
Dátum registrácie: 26.03.2009 23:47
Bydlisko: Liptovsky Hradok
Kontaktovať používateľa:

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa a3anko »

ronin, spony samotne nepredstavuju pre prevodovku riziko, riziko pre prevodobvku predstavuju usadeniny, ktore olej casom ako zacne degradovat vytvara, predsa posobi na olej vysoky tlak a teplota, vsade kde je tlak a teplota, tak je aj degradacia..takze preto VW predpisuje menit olej v DSG po prvej vymene (60tis.km ) a nasledne vsetky dalsie po 40 tis.km. Udadeniny ktore olej sam o sebe vytvara su prave ten problem, preco sa mechatronika v prevodovke (zariadenie, ktore ma na starosti prave preradovanie rychl. stupnov a smerovanie kvapaliny na jednotlive spojky) nefunguje ako ma. Ventily ktore su v mechatronike niesu velke ako ruka, ale su presne spracovane a kazda aj najmensia necistota uz sposobuje ze nepracuju celkom spravne, kope, trha atd.

Co sa tyka vymeny naplne strojom, zrejme nemas uplne jasnu predstavu ako to cele prebieha, tak ti to trosku priblizim ako vlastne vymena pomocou stroja funguje.
Cez kontrolny srob si odpustim 3dcl starej naplne a nasledne naaplikujem 3dcl produktu na vyplach prevodovky do starej naplne. tento produkt koluje v celej prevodovke a odstranuje prave tie usadeniny, ktore brania ventilom a mechatronike v spravnej funckii, TIETO usadeniny su pre nas podstatne, nie spony, ktore su zachytene magnetmi. Po dokladnom popredradovani = vyplach bol aplikovany do celeho systemu prevodovky mozme pristupit k samotnej vymene naplne. Nas pristroj funguje na uplne inom principe ako vsetky dostupne "odsavace" stareho oleja a nasledne napustanie noveho oleja, v tom je nas sposob jedinecny a bezpecny, lebo vymenu robime priamo za chodu motora a prevodovky a tym sposobom, ze stara kvapalina vytlaci do systemu novu kvapalinu, cize v kazdom momente je v prevodovke rovnaky tlak, rovnaka napln ako bola povodna, cize umelo neznizujeme obsah naplne a robime to vacsim poctom litrov, preto nasa vymena odstrani 99% stareho oleja. Nasledne sa este nova napln naaditivuje, aby novy olej vydrzal bez degradacie maximalny mozny cas a preto nas sposob vymeny predlzuje servisny interval opat znovu na 60tis.km, ako to bolo po prvej vymene.

To je cele, netreba v tom hladat rozne figle, cary mary alebo ine zakernosti, platis za profesionalny servis, ktory aj dostanes, ak vyzadujes k svojmu autu profesionalny pristup ludi, ktori sa ti o neho staraju. Ak ti je to jedno, kolko ti auto vydrzi, lebo menis auto kazde 4 roky za nove, tak potom tento servis nieje urceny pre teba, ale pre ludi, ktori chcu auto, ktore budu splacat este 20 rokov udrzat co najdlhsie v stave, kedy nebudu musiet vrazat ZBYTOCNE vydavky, ktorym by prevenciou bez problemov predisli.

V piatok sa bude v BB riesit Passat CC s DSG prevodovkou.

Uspesnost nasho servisu je 90% zachranenych prevodoviek a 10% tych, ktore to uz maju za sebou a idu na repas alebo maju inu mechanicku alebo konstrukcnu chybu, ktoru treba odhalit. V kazdom pripade je vzdy najlacnejsiom moznym riesenim najskor vymenit olej, kedze to co sposobuje problemy je prave olej a to si treba uvedomit.

Snad som ti odpovedal na vsetky otazky. Ak mas este nejake dotazy, kludne sa pytaj.
Obrázok BG Profesionálna dekarbonizácia motora =>čistenie vstrekovačov,EGR,sacieho systému, výmena 100% náplne v automate,DSG,ČISTENIE DPF(FAP) na počkanie,info@dekarbo.sk 0908 903 224 http://www.dekarbo.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Používateľov profilový obrázok
DEDO1
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2512
Dátum registrácie: 05.05.2010 17:42
Bydlisko: ZA

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa DEDO1 »

V sobotu som absolvoval strojovu vymenu DSG oleja a musim truliho pochvalit za kvalitny servis :) Nutne vsak dodat, ze vymena bola preventivna... s prevodovkou som nikdy problemy nemal, kedze olej menim po 30-40 tis vzdy. Ja som ten clovek co sa o auto stara a rad si necham poradit. Ak sa ronin44 aj ty prikladne o auto staras, tak urcite tu BB navstiv. Ak ti je to fuk a auto menis kazdu chvilu, tak to neries :)
2/2016 VW Passat Variant R-LINE Highline 1,8 TSI DSG, 235/40 R19 Verona, DCC, Dynaudio, Discover PRO, full kožka, 360° camera, adaptivne LED svetla, plašič kún :D

ronin44
Vodič
Vodič
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 15.06.2012 10:30
Bydlisko: TT, BA

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa ronin44 »

Ahojte,
no, ja sice auto nesplacam 20 rokov (na to mam byt :) ), ale som clovek, ktory ma auto okrem dopravneho prosriedku aj za konicek. Pokial by som taky nebol, neriesim problemy na tomto fore :)

V kazdom pripade, dakujem za objasnenie a3ankovi, myslim, ze to ocenia viacery clenovia na fore. Anyway, mam este dve otazky; nerozumiem uplne tomuto;

Nas pristroj funguje na uplne inom principe ako vsetky dostupne "odsavace" stareho oleja a nasledne napustanie noveho oleja, v tom je nas sposob jedinecny a bezpecny, lebo vymenu robime priamo za chodu motora a prevodovky a tym sposobom, ze stara kvapalina vytlaci do systemu novu kvapalinu, cize v kazdom momente je v prevodovke rovnaky tlak, rovnaka napln ako bola povodna, cize umelo neznizujeme obsah naplne a robime to vacsim poctom litrov, preto nasa vymena odstrani 99% stareho oleja.


Nerozumiem, ako stary olej "vytlaci" do systemu novu napln (uzavrety okruh...????) a nerozumiem vacsiemu objemu, ktorym robis vymenu - znamena to, ze aj tak dochadza len ku zmiesavaniu oleja? Len to nie je pomer 6:2 ako pri rucnej vymene, ale 16:2? Tak?.
No a druha otazka, ak tento stroj dokaze len zachovat rovnaky tlak oleja v prevodovke (rovnaka napln ako povodna), je tento sposob vhodny aj pre prevodovky, kde uz bol raz meneny olej inym sposobom? Ako sa potom dosiahne "spravny" tlak oleja?

Aha - a este jedna, aky olej tam davate? Original VW?

Sorka za mozno zbytocne otazky, ale som technik a mam rad vo veciach jasno...
VW Passat 3C Variant DSG, 2.0TDi DPF, BMP (103kW), rv '06
Skoda Octavia II, 1,9TDi, rv '07
VW Golf GT Sport Hatch, 2.0TDi, BKD (103kW), rv '08 - ex

Používateľov profilový obrázok
a3anko
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2117
Dátum registrácie: 26.03.2009 23:47
Bydlisko: Liptovsky Hradok
Kontaktovať používateľa:

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa a3anko »

Pristroj funguje na sposobe uzavretej nadoby s membranou, v stadiu Procesu, kedy sa meni napln, tak stara kvapalina, ktoru tlaci prevodovka do filtra (nasho pristroja, kedze filter je fyzicky dole a namiesto neho sme napojeni my, ANO uzavrety okruh cez nas pristroj) tlaci na membranu, ktora je v nadobe s novou kvapalinou a teda stara napln vytlaci do systemu novu napln, pocas tohto procesu sa preraduju jednotlive stupne, aby bola zo vsetkych moznych casti odstranena stara kvapalina a nahradila ju nova, kedze sa to robi za chodu, kvapaliny sa miesaju minimalne, cize pomer 16:2 je nespravny, spravny pomer je niekde pri 160:1.

Co sa tyka zachovania tlaku v prevodovke, tak ten sa urcuje podla mnozstva naplne v prevodovke, cize sa stav naplne v prevodovke pred celym procesom kontroluje, pripadne sa doleje na pozadovane mnozstvo pri 40 stupnoch celzia. Nasledne sa po celom procese vymeny naplne a poskladani vsetkych komponentov znova kontroluje stav hladiny. Takze predchadzajuce vymeny nemaju vplyv na kvalitu vykonaneho servisu.

Pouzivame vyhradne oleje znacky Petro-Canada, mame s nimi dlhorocne najlepsie skusenosti, co sa vydrze a kvality tyka, tak su lepsie po kazdej stranke ako origo VW olej. Petro-Canada dava celosvetovu zaruku na svoje produkty, takze existuje zaruka v kazdom smere na vykonany servis.
Obrázok BG Profesionálna dekarbonizácia motora =>čistenie vstrekovačov,EGR,sacieho systému, výmena 100% náplne v automate,DSG,ČISTENIE DPF(FAP) na počkanie,info@dekarbo.sk 0908 903 224 http://www.dekarbo.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Používateľov profilový obrázok
BADchucky
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 04.12.2008 14:12
Bydlisko: istebne

Re: DSG prevodovka-olej

Príspevok od používateľa BADchucky »

BADchucky napísal:inak vcom je rozdiel ked sa niekedy robila korektna vymena ale nerobil sa vyplach ?
len niekto prisiel s chemikaliou na vyplach alebo ako to mam teraz chapat.
doteraz sa to robilo strojom bez dalsieho vyplachu ...
a3anko : ale mne si ajtak neodpovedal. a co sa tyka dlhorocnych skusenosti je kolko ?
a zial na oficialnej stranke je pisany stale predajca pre cechy a slovensko len jeden a to : I.O.B., Ltd.
takze aj informacia na Oficialnej stranke decarbo je trosku milne ked je napisane : Naša firma je výhradným distribútorom a servisným partnerom BG Care USA.
prasatko 3C v fullke - skoro = bol
turek novy uvidime cim ma prekvapi

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat 3C / CC"