Výmena brzdovej kvapaliny
Moderátor: ejne
- s3ko
- Autoškolák
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 21.12.2016 00:19
Re: Výmena brzdovej kvapaliny
Caute, idem menit brzdovku na B7. Nasiel som navod na vymenu, kde predne brzdy sa odvzdusnuju cez vag a zadne klasickym nasliapavanim. Len neviem, ci najprv robit predok cez vag, alebo najprv nasliapavat zadok. Aj ked sa zacina od najvdialenejsieho miesta, pride mi take zvlastne dokoncovat to cez vag. A este mam jednu nejasnost. Vzhladom na posilnovac treba mat pri nasliapavani zapnute zapalovanie, alebo natoceny motor?
VW Passat Variant 12/2011 103kW 2.0TDi
-
- Vodič
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 31.07.2015 11:16
- Bydlisko: Vranov
Re: Výmena brzdovej kvapaliny
myslim ze aj predne som normalne vyslapal brzdou az kym som tam nedostal cistu ciru kvapalinu. az potom jak vsetko vyslapes z kazdeho kolesa az potom ovzdusnis abs vagom. vagom neovzdusnujes brzdy ale ABS.
Passat B7 4motion DSG 125kw 2012
- s3ko
- Autoškolák
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 21.12.2016 00:19
Re: Výmena brzdovej kvapaliny
Svagor na Oktavke podsaval striekackou a ja som nasiel tento navod:Tomo11 napísal:myslim ze aj predne som normalne vyslapal brzdou az kym som tam nedostal cistu ciru kvapalinu. az potom jak vsetko vyslapes z kazdeho kolesa az potom ovzdusnis abs vagom. vagom neovzdusnujes brzdy ale ABS.
https://www.tdipower.sk/2013/09/08/podr ... -vag-comu/" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat Variant 12/2011 103kW 2.0TDi
- Dimi3
- Vodič
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
- Bydlisko: Zlate moravce
Re: Výmena brzdovej kvapaliny
Nazdar
Prečo sa tu ale bavíš o odvzdušňovaní keď je téma o výmene?
Teda neber ma zle ale okruh nie je zavdzušnený, chceme iba vymeniť kvapalinu.
Tiež sa na to chystám a keďže mi nemá kto šliapať zaobstaral som si odsávačku...jediné čím som si neni istý či sa nová kvapalina dostane aj do abs čerpadla.
Prečo sa tu ale bavíš o odvzdušňovaní keď je téma o výmene?
Teda neber ma zle ale okruh nie je zavdzušnený, chceme iba vymeniť kvapalinu.
Tiež sa na to chystám a keďže mi nemá kto šliapať zaobstaral som si odsávačku...jediné čím som si neni istý či sa nová kvapalina dostane aj do abs čerpadla.
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)
- Lookisvk
- VWsenior
- Príspevky: 2475
- Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
- Bydlisko: TN kraj
Re: Výmena brzdovej kvapaliny
My to robime tak ze na obe predne kolesa si supneme zberne nadoby.
Na vicko brzdovej nadobky nasrobujeme druhe vyko s pretlakovou pumpou a takto kvapalinu pretlacime cez system.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Na vicko brzdovej nadobky nasrobujeme druhe vyko s pretlakovou pumpou a takto kvapalinu pretlacime cez system.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
- Dimi3
- Vodič
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
- Bydlisko: Zlate moravce
Re: Výmena brzdovej kvapaliny
Fajn, čiže v podstate by malo byť jedno či to "ťahám" alebo tlačím.
(V podstate aj keď vytvorím podtlak za jedným z odvzdušňovákov tak stále sa tá kvapalina hýbe iba vďaka tlaku z nádržky. Rozdiel je len v tom že keď ty natlačíš tlak nad hladinu tak na ňu pôsobí tlak cca 800kPa, podľa toho ako natlačíš. A za odvzdušňovákom je vtedy atmosférický tlak čo je cca 100kPa absolútnych. Tlakový spád máš 700kPa. Keď ja vytvorím podtlak za odvzdušňovákom, tj. cca 70 až 80kPa absolútnych (atmosférický podtlak 20-30kPa) a na hladinu bude pôsobyť atmosféra, teda cca 100kPa, smer pohybu bude tiež tvorený tlakom z nádobky. V mojom prípade tlakovým spádom cca 20-30 kPa, v tvojom je ten rozdiel tlakov väčší a teda celé to je rýchlejšie * to len tak trochu fizyky )
Jediné čo ma trápi je či sa takto vymení kvapalina aj v ABS a v brzdovom valci ale tak asi áno.
(V podstate aj keď vytvorím podtlak za jedným z odvzdušňovákov tak stále sa tá kvapalina hýbe iba vďaka tlaku z nádržky. Rozdiel je len v tom že keď ty natlačíš tlak nad hladinu tak na ňu pôsobí tlak cca 800kPa, podľa toho ako natlačíš. A za odvzdušňovákom je vtedy atmosférický tlak čo je cca 100kPa absolútnych. Tlakový spád máš 700kPa. Keď ja vytvorím podtlak za odvzdušňovákom, tj. cca 70 až 80kPa absolútnych (atmosférický podtlak 20-30kPa) a na hladinu bude pôsobyť atmosféra, teda cca 100kPa, smer pohybu bude tiež tvorený tlakom z nádobky. V mojom prípade tlakovým spádom cca 20-30 kPa, v tvojom je ten rozdiel tlakov väčší a teda celé to je rýchlejšie * to len tak trochu fizyky )
Jediné čo ma trápi je či sa takto vymení kvapalina aj v ABS a v brzdovom valci ale tak asi áno.
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)