Pokazené kúrenie v aute

1997 - 2004

Moderátori: wladi, Mat28

ĽuboVWPassat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.02.2017 17:14
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa ĽuboVWPassat »

Zdravím Vás

Koncom jesene 2016 sa mi pokazilo kúrenie v mojom aute- Passat 3B3 rv 2001, 1.9 TDI 4-motion. Z prieduchov klimatizácie (climatronic) mi začal fúkať iba vlažný vzduch ( dajme tomu +2 stupňov ak je climatronic nastavený na 26 stupňov ) Diagnostika ukazovala , že jedna klapka kúrenia ( zdá sa mi že servomotor V68 ) je zlá. Túto klapku som preto objednal a vymenili sme ju, avšak po jej výmene za novú nenastala žiadna zmena, pričom ale na diagnostike hneď potom začalo vykazovať chybu ďalších klapiek ( servomotor V 71 a V85 ) Tieto ďalšie klapky som preto objednal a o 2 týždne sme ich taktiež skúsili vymeniť, no ale ani po ich vymenení žiadna zmena nenastala, pričom po rozobratí cele prístrojovej dosky a ovládaní režimov climatroniku cez diagnostiku sa aj staré sermovotory ( V71, a V85 ) spávali dobre podľa nastavenia. Ak sme climatronik nastavili do rôznych režimov, klapky otvárali a zatvárali predpokladáme, že správne, ale nikdy nebol hnaný vzduch teplejší ako nazačiatku poruchy koncom jesene 2016 (+2 stupne pri nastavení +26 stupňov) Nakoniec sme preto nechali kúrenie v režime keď išiel "najteplejší" vzduch ( presne neviem či auto, alebo eco, ale smerovanie prieduchov na tvár ...) a klapky sme poodpájali aby sa pri zmene režimu na panely climatronic nezmenil aj hnaný vzduch. Opravár mi odporučil aby som skúsil vymeniť ešte vodnú pumpu. Vodnú pumpu som vymenil no zmena žiadna. Momentálne neviem čo ďalej a tak by som bol veľmi vďačný za každú vašu radu a skúsenosť.

PS: Neviem či som sa vyjadroval správne a technicky, ak ale nie tak sa ospravedlňujem, nie som totiž odborník

Ešte raz ďakujem za pomoc

Používateľov profilový obrázok
d.a.n.o
Profík
Profík
Príspevky: 1168
Dátum registrácie: 02.06.2009 20:25
Bydlisko: ZM

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa d.a.n.o »

- Hadice čo vedú do kúrenia a z kúrenia (vedla baterky) sú obidve horúce ?
- neni náhodou zavzdušnený radiátor kúrenia (skúšali ste odvzdušniť) ?
- alebo zapchatý radiátor
- skúšali ste aj základné nastavenie klapiek cez diagnostiku ?
VW PASSAT 3BG 1,9 TDI 96Kw AVF http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=36822
ex VW GOLF IV 1,4 16V 1998 , AKQ

ĽuboVWPassat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.02.2017 17:14
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa ĽuboVWPassat »

Ďakujem Vám za odpoveď

Zavzdušenosť sme nekontrolovali nakoľko spomínaného technika to asi nenapadlo a ja ani neviem ako sa to vykonáva. Čo sa týka zakladaného nastavenia cez diagnostiku tak toto sme prevádzali a klapky zrejme fungovali, pretože počas nastavovania rôznych režimov sa ich polohy menili avšak stále nešiel teplý vzduch ( väčšinou iba spomínaný vlažný , cca + 5 stupňov) K tomu či je zapchatý radiátor alebo zavzdušnený radiátor sa naozaj vyjadriť neviem, pretože nemám ani skúsenosti s touto kontrolou avšak v minulosti, sa mi stávalo, že ak som mal určitú polohu kúrenia ( už presne neviem teplotu a podobne ale viem, že to bolo zrejme v najväčšej intenzite fúkania) fúkanie bolo ako keby nazvem to prerušené slabšou intenzitou ( vysvetlím nejako takto : časť / doba / interval ( možno 3 až 5 sekúnd ) keby fúkalo na maximum a bolo počuť intenzívne prúdenie vzduchu čo potom vystriedalo pomalšie s nižšou intenzitou a následne opäť silnejšia intenzita všetko ale za rovnakého nastavenie , čiže bez zásahu zmeny režimu ) Čo sa týka hadičiek ak sú na ľavo od baterky, sú asi hliníkové alebo z nejakej zliatiny a treba otvoriť kryt k baterke aby som sa k nim dostal tak tieto som kontroloval avšak auto prešlo asi iba 10 max. 15 km boli chladné no navrhoval by som aby som ich ešte raz prekontroloval niekedy keď prejdem väčšiu vzdialenosť a bude zrejme, že by už mali 100 % vykazovať teplotu. Viac Vám momentálne k veci môjho problému uviesť neviem avšak ďakujem za odpoveď , Vaša pomoc a rady ma hádam nasmerujú k vyriešeniu problému

Ešte raz ďakujem

Používateľov profilový obrázok
d.a.n.o
Profík
Profík
Príspevky: 1168
Dátum registrácie: 02.06.2009 20:25
Bydlisko: ZM

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa d.a.n.o »

Tie hliníkové trubky naľavo od baterky sú z klimatizácie tie teplé nebudú :)
Do radiátora kúrenia idú dve čierne hadice hneď napravo pri baterke. Už po 5 km musia byť teplé keď je pustené kúrenie. Na nich sa aj dá odvzdušniť radiátor a to tak ,že stiahneš dole tu sponu z hadice a pomaly ju budeš vyťahovať s toho nátrubku na ktorom je navlečená. V tom nátrubku je malá dierka len treba tú hadicu nejaké dva centimetre povytiahnuť. Odvzdušniť kým pôjdu bublinky (naštartovať a mierne zvýšiť otáčky) a potom nasunúť naspäť a nahodiť sponu.
To že klapky behajú hore dole neznamená že sú v poriadku.Treba skontrolovať či je každá klapka aj naozaj otvorená ,keď na diagnostike ukazuje že je otvorená.
A spraviť aj základné nastavenie klapiek cez diagnostiku.
VW PASSAT 3BG 1,9 TDI 96Kw AVF http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=36822
ex VW GOLF IV 1,4 16V 1998 , AKQ

ĽuboVWPassat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.02.2017 17:14
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa ĽuboVWPassat »

Čo sa týka toho otvárania a zatvárania, tak toto konkrétne sme s každou jednou klapkou robili a vždy sa správali správne ( konzultoval som to teraz aj s tým mechanikom ktorý mi to robil , čiže tu kontrolu, viem potvrdiť ) ďakujem za radu, zajtra sa skúsim zamerať na tie správne hadice :-D a skúsim potom aj to odvzdušnenie. Ďakujem

ĽuboVWPassat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.02.2017 17:14
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa ĽuboVWPassat »

Zdravím.
Čiže tie hadice od kúrenia sú teplé...

Používateľov profilový obrázok
d.a.n.o
Profík
Profík
Príspevky: 1168
Dátum registrácie: 02.06.2009 20:25
Bydlisko: ZM

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa d.a.n.o »

za predpokladu že klapky fungujú správne majú byť tie hadice po pár kilometroch 5 -8 horúce ,Dovtedy musí byť motor zohriaty (inak je zlý termostat)
Tak asi bude pripchatý radiátor kúrenia a preto cezeň preteká slabo chladiaca a tým pádom to slabo kúri.
VW PASSAT 3BG 1,9 TDI 96Kw AVF http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=36822
ex VW GOLF IV 1,4 16V 1998 , AKQ

ĽuboVWPassat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.02.2017 17:14
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa ĽuboVWPassat »

Ďakujem Vám za odpoveď.

Zajtra by som išiel do servisu aby mi ten radiátor objednali a s božou pomocou už hádam tento problém vyriešime. Ak som dobre našiel malo by to asi byť toto :

http://bbautodiely.sk/passat-b5-11-00-3 ... typy-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chcem sa Vás ešte na záver opýtať, či to náhodou ešte nemôže byť " motorček / ventilátor kúrenia "
https://www.mototech.sk/Motorceky-kuren ... 4602_4.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ( vychádzam čisto iba z toho, že tie hadičky sú teplé )

Plus posledná otázka, to odvzdušnenie, sa realizuje ako ? tie hadičky uvolniť ( spoločne a naraz ) prípadne má z nich vytekať nemrznúca ? potom pridávať plyn ? atď...

Ospravedlňujem sa za moje možno " nemiestne otázky " no priznám sa, že som naozaj zúfalý a v tejto bezvýchodiskovej situácii ma konanie mechanikov a ich diagnostikovanie problému akurát presviedča o ich "profesionalite" nakoľko mňa ako neznalého problému dokážu ľahko zavádzať.

Ďakujem Vám za odpoveď s radami a Váš čas

Používateľov profilový obrázok
d.a.n.o
Profík
Profík
Príspevky: 1168
Dátum registrácie: 02.06.2009 20:25
Bydlisko: ZM

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa d.a.n.o »

Neni začo :) Kludne mi môžeš tykať na fóre si povečšine všetci tykáme

Áno je to ten radiátor. Ale riešiť výmenu až ked si budeš úplne istý či je na chybe pripchatý radiátor. Lebo to treba zhodiť dolu prístrojovku aby sa dalo dostať k tomu radiátoru a to je celkom babračka.
Ten motorček vháňa dovnútra vzduch nie chladiacu kvapalinu.vyskúšaj dať naplno na klimatroniku fúkanie ventilátora a hned zistíš či ide. Obeh vody zabezpečuje vodná pumpa čo sa mení pri výmene rozvodov.
Ja by som postupoval teraz takto:
Najprv vyskúšaj to odvzdušnenie. Naštartovať držať otáčky na nejakých 1100 , povoliť najskôr jednu eskapasku a pomaly povyťahovať tú hadicu až kým sa neukáže dierka čo je na tej trubke,nechať trochu striekať kvapalinu kým pôjdu bublinky a potom zatlačiť tu hadicu naspäť. To iste potom sprav s druhou hadicou.Pozor pri vyťahovaní tej hadice aby sa ti nevytiahla úplne s tej trubky lebo ťa poriadne ošpliecha chladiaca kvapalina. Dávať pozor aby bolo dosť chladiacej kvapaliny vo vyrovnávacej nádobke.
Ked toto nepomôže tak vyskúšať či je priechodzí radiátor a to tak, že zhodíš dole obidve hadice s radiátora a napojiť naň záhradnú hadicu a pustiť vodu cezeň či bude v pohode tiecť.
Hádam niečo pomôže,
už som sa rozpísal viac ako na maturitnom slohu :mrgreen: :mrgreen:
VW PASSAT 3BG 1,9 TDI 96Kw AVF http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=36822
ex VW GOLF IV 1,4 16V 1998 , AKQ

ĽuboVWPassat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.02.2017 17:14
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: Pokazené kúrenie v aute

Príspevok od používateľa ĽuboVWPassat »

Takže po rozobratí prístrojovej dosky sme sa za pár hodín dostali ku radiátoru ktorý sme vymenili a v aute je krásne teplučko. Prosím Boha aby som to za životnosť auta nemusel viac krát riešiť. Samozrejme sa zvýšili nejaké skrutky ktoré sa kvôli obmedzeným prístupom naspäť namontovať nedali takže na záver chcem poďakovať za rady a som zaviazaný...

Ďakujem

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B5 / B5.5"