Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

2008-

Moderátor: caravelle

Používateľov profilový obrázok
yockey
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 17.04.2009 22:57
Bydlisko: Prievidza

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa yockey »

Tuším že na 1,6 TDI ukazuje v gramoch a na 2,0tdi v ml ale nie som si 100%isty
golf variant 1,6tdi mr2011

TOM4S
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27.02.2014 19:03
Bydlisko: Orava

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa TOM4S »

Nazdar chlapi,

mam 1,6tdi CAYC. Mam velke problemy s DPF, ale mam podozrenie, ze pes bude zakopany niekde inde. Viem rozpoznat kedy mi filter regeneruje. Auto pri pridani a ubrati plynu troska cukne a tak isto mi aktualna spotreba prudko klesne (iba na palubaku, realna spotreba stupne), mozem ist na 4-ke 100km/h a pise mi 2,2L. Toto su pre mna poznavacie znaky. Dalej ked zastavim auto, tak volnobeh je zvyseny na 950 ot, to som si uz isty ze regeneruje.
Predtym som mal 1,9 BLS a hoci denne jazdim do prace 22 km (cize kratsia trasa), nemal som problem si DPF ustriehnut, vedel som kedy regeneruje a neukoncil som jazdu kym neskoncila(cca 10 min). Za 80 tis mi kontrolka nezasvietila ani raz a nemal som absolutne ziadny problem.
Problem je, ze na 1,6 tdi mozem jazdit aj 80 min a regeneracia mi nedokonci, to ma uz nebavi jazdit dlhsie, tak auto odparkujem. Druhy den sa nas.riem opat vybehnem na cestu, do 10min zacne regeneracia, jazdim 45 min, a namiesto toho aby ju dokoncilo, tak zasvieti kontrolka DPF a aby zhasla musim ist 40 min(idem plynule 70km/h na 3-ke). Lenze pred tyzdnom som dal profesionalne vycistit DPF a po cca 650km mi urobilo toto co som teraz pisal - na vycistenom filtri, kua !
Ako chapem, ze sa mi na kratsej trase skor zanesie, ale nechapem preco mi nechce normalne zbehnut regeneracia. EGR som menil pred 10tis km, teraz mam 148tis. Nemoze tam byt chybny vstrek alebo lambda, ze mi potom zle spaluje a ide vacsi sajrajt do vyfuku? Na diagnostike v autorizaku nic nevyhodilo a tak isto ochota sa v tom povrtat ziadna. Nemal niekto z Vas podobny problem?
Golf 5 || 1.9 TDI 77 kW - bluemotion || 2008 - EX
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011

Používateľov profilový obrázok
yockey
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 17.04.2009 22:57
Bydlisko: Prievidza

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa yockey »

Nwm kde môžeš mať problém ale mne ho zregeneruje na Max 15 km
golf variant 1,6tdi mr2011

salko
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 25.07.2011 11:16
Bydlisko: Bratislava

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa salko »

Podľa čoho si myslíš na CAYC, že regeneruješ? Orientuješ sa vyslovene otáčkami pri zastavení?
Pretože teraz v chladnom období, pokiaľ nemáš skoro zohriaty motor, tak CAYC zvýši otáčky na cca 950 kvôli dobíjaniu baterky (PTC elektrické kúrenie). Takže keď zastaneš, tak voľnobeh je zvýšený kvôli dobíjaniu. Či sa jedná o regeneráciu alebo o dobíjanie si overíš tak, že keď zastavíš, daj klíma off, počkaj pár sekúnd, mierne pridaj plyn a pusti ho. Ak sa vráti opäť na tých cca 950, je to DPF regenerácia. Ak klesne na cca 850, bolo to dobíjanie.
Ale ak už píšeš o kontrolke DPF, tak potom samozrejme sa ťa netýka text, ktorý som napísal. Neviem teraz, či netreba urobiť nejaký reset po vyčistení, aby si mu povedal, že je nový filter. To vedia väčší borci, tak snáď sa ozvú. Údajne ešte zvyknú odchádzať snímače diferentného tlaku.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]

TOM4S
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27.02.2014 19:03
Bydlisko: Orava

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa TOM4S »

Kedy regeneruje a kedy prestane, to som si isty na 100% - ano to co pises o volnobehu poznam a neorientujem sa iba podla toho, to uz za jazdy rozoznam - Ina reakcia na plyn + aj smrad z vyfuku je iny atd., tie priznaky mam uz vychytane dobre. Napr. aj ked sa mi po prvom starte velmi rychlo zohreje motor, pri -20 som ho mal na 90 za 8 minut, tak viem, ze uz je pod zatazou a zacne regeneracia a filter je uz full.

Ale to co pises o tom resete po vycisteni alebo vymene DPF, to som sa teda servisaka nepytal, cital som tu na fore, ze je to potrebne urobit ale zabudol som na to, dik.

Ale aj tak, ta pridlha regeneracna doba mi do toho nezapada. Napr aj spotreba mi pri regeneracii ide uplne opacne ako uzivatelom tu na fore. Pri reg. mi na volnobehu pise aj 0,8-1,2L/Hod a pri jazde zase okolo 2-3L/100km.

Ak to takto pojde dalej, tak to vidim na dovi VW a do garaze pride mazda 2.0 disi alebo honda 1,8 vtec
Golf 5 || 1.9 TDI 77 kW - bluemotion || 2008 - EX
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011

Používateľov profilový obrázok
Rives
Profík
Profík
Príspevky: 1162
Dátum registrácie: 16.01.2013 12:10
Bydlisko: HE, PO, KE, ZA

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa Rives »

Ja mam dvojliter a ja netuším kedy regeneruje. Auto ide stále rovnako.ziadny smrad ani otáčky ani nič.
Asi to po rieši stále keď idem 140kmh na tempomate po diaľnici 2 hodiny. :)
G6 2.0 TDI CR 103kW

Používateľov profilový obrázok
MistrWajn
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 18.08.2015 15:37
Bydlisko: Žilina/Bratislava

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa MistrWajn »

Dpf si daval cistit pretoze uz bol uplne zaneseny podla vagu alebo si mal problemy uz pred cistenim? A kde si daval cistit? V prvom rade si daj zistit ci sa aj upravoval i nejake hodnoty po vycisteni. A je tu aj zopar nazorov ze cistenie dpf moc nepomaha a pomoze az novy filter tak neviem...Tiez ma to s dpf skor ci neskor (dufam ze dost neskoro) bude cakat tak som zvedavy na kazde info a radu co tu niekto napise.
Passat B7 Variant | 2011 | 2.0TDI (CFFB) 103kW → 140HP

Moja B7 (by MW)link

Používateľov profilový obrázok
jokir
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1246
Dátum registrácie: 05.06.2013 20:31
Bydlisko: Levice

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa jokir »

V prvom rade skontroluj stav zanesenia filtra cez diagnostiku a skús spraviť servisnú regeneráciu.
VW Golf VI Variant 1,6 TDI CAYC
Seat Ibiza 1,9 SDI AEY
Úprava budíkov,PCR2.1,EDC16,17,MED9,17,DSG-IMMO klonovanie,kĺuče,oprava RJ,S/S off,mapy RNS310,315,MMI,MIB,flash a parametrizácia ,downgrade sw po DG ,VIMmanager,oprava VCDS, crashdata

TOM4S
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 27.02.2014 19:03
Bydlisko: Orava

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa TOM4S »

Vdaka za odpovede.
Rovnake alebo podobne problemy som mal aj pred vycistenim. Ci bol uz uplne plny to neviem, bol som v tom, ze to robi iba DPF, tak som ho dal vycistit. Servisaka poznam a doverujem mu. On to poslal niekde do Zvolena(neviem o aku firmu ide). Po opatovnom nahodeni filtra servisak kontrolaval hodnoty, povedal, ze vsetko OK (ktore konkretne hodnoty to neviem povedat, budem s nim musiet hodit detailnejdie rec )
Golf 5 || 1.9 TDI 77 kW - bluemotion || 2008 - EX
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011

Používateľov profilový obrázok
jokir
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1246
Dátum registrácie: 05.06.2013 20:31
Bydlisko: Levice

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa jokir »

Po čistení alebo výmene DPF sa robí aj základné nastavenie.
VW Golf VI Variant 1,6 TDI CAYC
Seat Ibiza 1,9 SDI AEY
Úprava budíkov,PCR2.1,EDC16,17,MED9,17,DSG-IMMO klonovanie,kĺuče,oprava RJ,S/S off,mapy RNS310,315,MMI,MIB,flash a parametrizácia ,downgrade sw po DG ,VIMmanager,oprava VCDS, crashdata

Napísať odpoveď

Návrat na "Golf VI"