Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Moderátor: caravelle
- Rives
- Profík
- Príspevky: 1162
- Dátum registrácie: 16.01.2013 12:10
- Bydlisko: HE, PO, KE, ZA
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Aké čistenie dpf to bolo? Bolo naozaj účinné?
Mne regeneruje bez toho aby som to vedel. Niekedy po cca 500km už som videl aj že po 900km. Keď chcem donúti vyregenrovat na dialnici. 4ka cca 2300ot a idem 20 minút. Dpf je potom zregenerovane.
Väčšinou to ale vôbec neriešim. Regeneruje kedy chce.
Mne regeneruje bez toho aby som to vedel. Niekedy po cca 500km už som videl aj že po 900km. Keď chcem donúti vyregenrovat na dialnici. 4ka cca 2300ot a idem 20 minút. Dpf je potom zregenerovane.
Väčšinou to ale vôbec neriešim. Regeneruje kedy chce.
G6 2.0 TDI CR 103kW
- s3ko
- Autoškolák
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 21.12.2016 00:19
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Mne sa niekedy hlavne pri krátkych nahreje pomerne rychlo a ked cca po 2 min. odstavim, spusti sa ventilator. A s tou naftou v oleji si ma fakt znepokojil. Mam dos neprijemny pocit, ze mam vysoku hladinu... teda ak spravne meram a dobre vidim. Lebo ta plastova pokrutena mierka sa zaspini, kym ju vytiahnem. A merat treba az po uplne zacvaknutie?
martin.palicka napísal:Filter sa zanasa ked do neho ide vela sadzi t.j. velmi nizke otacky a zatazeny motor (napr. do kopca) alebo ked tomu poriadne nakladas, ved by si videl keby si nemal filter ten kudol dymu. (na autach bez filtra pevnych castic to pekne vidno) Viac sadzi je podla mna pri prudkej akceleracii, podtacanie skodi skor dvojhmote by som povedal. Kratke trasy filtru skodia, ked sa pocas tej kratkej trasy pusti regeneracia a pocas nej sa motor vypne, moze potom dojst k stekaniu nafty do oleja a zvysovaniu jeho hladiny, preto by mali ludia co jazdia kratke trasy castejsie sledovat hladinu oleja. Takisto pri kratkych trasach nemusi dojst k splneniu podmienok pre zacatie regeneracie (napr. teplota oleja apson 50 stupnov) a regeneracia sa nepusti a filter sa veselo upchava dalej.
Mne ziadna kontrolka nesvieti a myslim, ze zacne svietit az ked je uz filter prilis plny. Zaregistroval som uz parkrat to co tu pise flex24 vyssie - zvysene otacky na volnobeh a obal filtra (ked pozeras spredu pod kapotu tak taka plechova krabica nalavo za motorom) bol poriadne horuci, nechal som to bezat cca 10-15 minut a ked volnobeh klesol obal filtra zacal chladnut. Kvoli tomu si myslim, ze prave takto sa prejavuje tzv. vypalovanie DPF. Ak svieti kontrolka uz je zle a nemusi sa to vediet vypalit samo (regeneracia sa da pustit cez diagnostiku, ale ani to nemusi pomoct).
Kdesi na nete (tusim to bolo to nemecke forum kde sa popisuju chyby) som cital, ze 1,6 TDI uz vie regenerovat filter aj na volnobehu, avsak idealne je ak sa otacky drzia medzi 2000 a 2500, prilis vysoke otacky (3500+) uz regeneracii nepomahaju a to kvoli tomu, ze nafta ktoru vstrekne navyse na vypalenie filtra vytvara dalsie sadze a v podstate sa filter upchava este viac. Tato nova 1,6 TDi teda potrebuje ine podmienky ako stare PD-cka ktore nedokazali DPF poriadne zahriat a bolo im treba nakladat, tu to netreba s nakladanim autu prehanat a drzat ho v tych idealnych otackach (2000-2500).
VW Passat Variant 12/2011 103kW 2.0TDi
-
- Autoškolák
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 27.02.2014 19:03
- Bydlisko: Orava
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Nazdar chlapi,
aby som Vas neukratil o skusenost s riesenim problemu. Par stran dozadu som ho popisoval - regeneracia zacala - ale neukoncilo ju ani po prejdeni 100km - potom vzdy zasvietila kontrolka DPF a bolo treba ist 30 km aby zhasla.
Diagnostika bola cista, ale aj tak sme vyskusali vymenit snimac dif. tlaku a pomohlo to - auto regeneruje normalne, staci ist 15-20 min 70 km/h + a je to OK
Takze tak, cukanie pri pridani a ubrati plynu avsak nezmizlo, ani ine problemy co som mal, ale aspon ta reg. uz je OK
aby som Vas neukratil o skusenost s riesenim problemu. Par stran dozadu som ho popisoval - regeneracia zacala - ale neukoncilo ju ani po prejdeni 100km - potom vzdy zasvietila kontrolka DPF a bolo treba ist 30 km aby zhasla.
Diagnostika bola cista, ale aj tak sme vyskusali vymenit snimac dif. tlaku a pomohlo to - auto regeneruje normalne, staci ist 15-20 min 70 km/h + a je to OK
Takze tak, cukanie pri pridani a ubrati plynu avsak nezmizlo, ani ine problemy co som mal, ale aspon ta reg. uz je OK
Golf 5 || 1.9 TDI 77 kW - bluemotion || 2008 - EX
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011
-
- Autoškolák
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 19.03.2009 11:25
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Vie mi niekto povedat akom stave mam filter DPF Dakujem.
-
- Pretekár
- Príspevky: 601
- Dátum registrácie: 16.04.2014 09:27
- Bydlisko: Bratislava
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Marian podla hodnot sa jedna o novšie auto rátam tak max 50 000 km aj to som dosť prehnal asi .zatial to mas ok a aj sa to tak sprava podla hodnôt
Len mi tam chyba počet km od poslednej regeneracie to je dost podstatne..
Len mi tam chyba počet km od poslednej regeneracie to je dost podstatne..
-
- Autoškolák
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 08.06.2017 15:17
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
s cistenim DPF v stroji mate skusenost? oplati sa to?
- Benchy
- Autoškolák
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 08.05.2011 16:15
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
Zdravicko.Neviete mi povedat co by to mohlo byt ked sem tam na volnobehu mi kolisu otacky a trasie autom? 1.6 TDI 77KW,174 tis. km.Autom jazdim pravidelne do Nemecka a tak mam pochybnosti,ze by to bol DPF filter.Rozmyslal som ci to nahodou nebude EGR ventil.
- martin.palicka
- Profík
- Príspevky: 1064
- Dátum registrácie: 21.06.2011 12:13
- Bydlisko: Roznavwa
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
To budu najskor vstreky alebo dvojhmotak. Ked vytlacis spojku prestane triast?
Golf VI Rabbit TDI - Helmut
ex Fiat Uno 1,4 TD - biely tesak
ex Fiat Uno 1,4 TD - biely tesak
- Benchy
- Autoškolák
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 08.05.2011 16:15
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
So spojkou to nebude.Ci je zosliapnuta alebo nie,robi to iste.Nad vstrekmi som uvazoval ale preco len na volnobehu.Lebo inak pocas jazdy ziadne cukanie ani nic.
-
- Autoškolák
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 27.02.2014 19:03
- Bydlisko: Orava
Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW
No ja som to uz absolvoval, zbytocne ako sa neskor ukazalo (chybny bol snimac dif. tlaku), ale pokial nemas DPF upchate, tak by som to neriesil. Momentalne mam regeneraciu kazdych cca 500km, co je celkom dobry udaj nakolko jazdim iba kratsie trasy do 25 km, takze cistenie prospelo a nejake negativne dopady nevnimam(zatial) - najazdenych odvtedy asi 5000 km. S DPF sa treba naucit fungovat, poznat priznaky regeneracie a neodstavit auto ked prebieha, tot vsjo.roboroborobo napísal:s cistenim DPF v stroji mate skusenost? oplati sa to?
Golf 5 || 1.9 TDI 77 kW - bluemotion || 2008 - EX
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011
Golf 6 || 1.6 TDI 77 kW - rabbit || 2011