Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

2008-

Moderátor: caravelle

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
Knapo
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 16.12.2011 23:04
Bydlisko: Zohor

Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa Knapo »

Čaute,
zaujímalo by ma aké máte s DPF skúsenosti,,,,ako často vám signalizuje čistenie filtra a pod....
Mne to čisti cca raz za 40 dní, samozrejme že pri tom zasvieti kontrolka ...taký oranžový výfuk.
Pred tým ako sa to zanesie/zasvieti je nekľudný chod motora(napr.otáčky na voľnobeh), počuť nejaké drnčanie, rezonancie a zistil som že aj spotreba ide hore. Ked to prečistím jazdou min.10 min v otáčkach 2700 a vyššie tak sa to zase ukludní.
Máte s tým nejaké skúsenosti, robí vám to tiež tak často?

PS: jazdím pravidelne do práce cca 15km tam a potom naspäť,,plus sem tam mesto a okolie(okrsky/dialnica 50/50), motor nepodtáčam, jazdím medzi 2000-2500 otáčkami...

Ďakujem za každú radu/postreh.
Naposledy upravil/-a Knapo v 01.04.2012 18:23, upravené celkom 1 krát.
VW Touran, 1,4 TSI 110KW.

rasto4444
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 517
Dátum registrácie: 11.04.2011 16:44
Bydlisko: BRATISLAVA

Re: Filter pevných častí(DPF) na VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa rasto4444 »

Jazdim len dialnice obcas kratke trasy do obchodu a este ziadna kontrolka pevnych castic. Nabehane 20000 km. Jazdim kludne ziadne vytacanie
Golf 7 1.6 TDI Comfortline,+ "Comfort" paket, "Winter" paket, cúvacia kamera "Rear Assist", nastavenie jazdného profilu, palubný pc "Premium", Rádio "Composition Media" s CD, športové sedadlá

Používateľov profilový obrázok
mobilik
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17006
Dátum registrácie: 08.05.2008 14:59
Bydlisko: Neďaleko Košíc
Kontaktovať používateľa:

Re: Filter pevných častí(DPF) na VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa mobilik »

No neviem, ale ked zasvieti ta kontrolka tak to urcite necisti, ale je nejaky problem... Regeneracia prebieha uplne bez ziadnej signalizacie a mnohokrat otom ani netusis...
Daj to skontrolovat na diagnostiku...
Mobilikov kabroš mk1
Fotky zo zrazov a akcií VW klubu tu!
Montáž, poradenstvo a inštalácie fotovoltaických systémov, ohrevov vody a FV elektrárni.

flex24
Vodič
Vodič
Príspevky: 198
Dátum registrácie: 25.02.2011 22:00
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Filter pevných častí(DPF) na VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa flex24 »

Presne tak,pri cisteni filtra kontrolka nesvieti,ale je to zistitelne vtedy,ked sa ti zvysia volnobezne otacky a aj spotreba na volnobehu , z motora citit smrad ako spalenina,ale po dni dvoch to prestane,

pavol.gardian
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.11.2011 12:37

Re: Filter pevných častí(DPF) na VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa pavol.gardian »

Chlapi, tá kontrolka pri tom čistení práveže svieti, pozrite si návod, tam to je pekne popísané. Mne to síce ešte ani raz neurobilo, ale ja pravidelne aspoň raz za mesiac vytočím motor min. na 3500 otáčok a viac takých 10 km takto prejdem. A nemám žiadne problémy, motor ide krásne, žiadne drnčanie, nekľud, skrátka nič. Spotrebu mám v priemere 4 l/100km a ťahá nádherne, či už v malých otáčkach alebo vo veľkých. Samozrejme, motor nemôžeš podtáčať, ja pod 1400 otáčok nejdem.

Používateľov profilový obrázok
mobilik
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17006
Dátum registrácie: 08.05.2008 14:59
Bydlisko: Neďaleko Košíc
Kontaktovať používateľa:

Re: Filter pevných častí(DPF) na VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa mobilik »

Oskenuj mi pls tu stranku s navodu, nemam GVI, ale nezda sa mi to. Mam passat 3C a tam svieti uz ked je zle... Preto sa mi nechce verit.
Mobilikov kabroš mk1
Fotky zo zrazov a akcií VW klubu tu!
Montáž, poradenstvo a inštalácie fotovoltaických systémov, ohrevov vody a FV elektrárni.

Používateľov profilový obrázok
Knapo
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 16.12.2011 23:04
Bydlisko: Zohor

Re: Filter pevných častí(DPF) na VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa Knapo »

no ešte pár info k tomu DPF,,, pýtal som sa na to v servise a povedali že je to normálne....treba podržať motor v otáčkach a kontrolka zmizne...filter sa prečistí. Dal som si skontrolovať stav zanesenia filtra a povedali že je zanesený na 14%.
nezdá sa mi to preto píšem,,,, raz sa mi to stalo po 200 km jazde po dialnici a to by podla mna nemalo robiť, myslím že sa zanesie pri krátkych jazdách do práce a po meste...či?

Je tento motor taký háklivý na krátke trasy, myslím do 20km?...je to normálne?

Ešte jeden poznatok...aj ja ho už sem tam vytáčam po dialnici(3000-3500 ot/min aspon 10-15 min.), mám najazdené 71000 km a majitelovi pred tým to nerobilo.
VW Touran, 1,4 TSI 110KW.

Používateľov profilový obrázok
martin.palicka
Profík
Profík
Príspevky: 1064
Dátum registrácie: 21.06.2011 12:13
Bydlisko: Roznavwa

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa martin.palicka »

Filter sa zanasa ked do neho ide vela sadzi t.j. velmi nizke otacky a zatazeny motor (napr. do kopca) alebo ked tomu poriadne nakladas, ved by si videl keby si nemal filter ten kudol dymu. (na autach bez filtra pevnych castic to pekne vidno) Viac sadzi je podla mna pri prudkej akceleracii, podtacanie skodi skor dvojhmote by som povedal. Kratke trasy filtru skodia, ked sa pocas tej kratkej trasy pusti regeneracia a pocas nej sa motor vypne, moze potom dojst k stekaniu nafty do oleja a zvysovaniu jeho hladiny, preto by mali ludia co jazdia kratke trasy castejsie sledovat hladinu oleja. Takisto pri kratkych trasach nemusi dojst k splneniu podmienok pre zacatie regeneracie (napr. teplota oleja apson 50 stupnov) a regeneracia sa nepusti a filter sa veselo upchava dalej.

Mne ziadna kontrolka nesvieti a myslim, ze zacne svietit az ked je uz filter prilis plny. Zaregistroval som uz parkrat to co tu pise flex24 vyssie - zvysene otacky na volnobeh a obal filtra (ked pozeras spredu pod kapotu tak taka plechova krabica nalavo za motorom) bol poriadne horuci, nechal som to bezat cca 10-15 minut a ked volnobeh klesol obal filtra zacal chladnut. Kvoli tomu si myslim, ze prave takto sa prejavuje tzv. vypalovanie DPF. Ak svieti kontrolka uz je zle a nemusi sa to vediet vypalit samo (regeneracia sa da pustit cez diagnostiku, ale ani to nemusi pomoct).

Kdesi na nete (tusim to bolo to nemecke forum kde sa popisuju chyby) som cital, ze 1,6 TDI uz vie regenerovat filter aj na volnobehu, avsak idealne je ak sa otacky drzia medzi 2000 a 2500, prilis vysoke otacky (3500+) uz regeneracii nepomahaju a to kvoli tomu, ze nafta ktoru vstrekne navyse na vypalenie filtra vytvara dalsie sadze a v podstate sa filter upchava este viac. Tato nova 1,6 TDi teda potrebuje ine podmienky ako stare PD-cka ktore nedokazali DPF poriadne zahriat a bolo im treba nakladat, tu to netreba s nakladanim autu prehanat a drzat ho v tych idealnych otackach (2000-2500).
Golf VI Rabbit TDI - Helmut
ex Fiat Uno 1,4 TD - biely tesak

Používateľov profilový obrázok
Knapo
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 16.12.2011 23:04
Bydlisko: Zohor

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa Knapo »

Super, dakujem pekne za info a rady....toto mi dúfam pomôže, vyskúšam ho častejšie prevetrať a uvidíme.
VW Touran, 1,4 TSI 110KW.

Používateľov profilový obrázok
martin.palicka
Profík
Profík
Príspevky: 1064
Dátum registrácie: 21.06.2011 12:13
Bydlisko: Roznavwa

Re: Filter pevných častí(DPF) vo VW Golf VI, 1,6 TDI 77 KW

Príspevok od používateľa martin.palicka »

Tak dnes dalsia skusenost, bol som okupat staru mamu :D, cestou od nej klido pido jazda 42 km okresky, 5-ku som ani nezaradil, 90-100 (trasa Ra-Rv), dojdem do Rv pred tesco a vidim vysoky volnobeh (cca 950 ot./min). Ok, vravim mladej nech ide sama na nakup, ze pockam pri aute kym to prestane. Vypol som radio, pocuval motor a cakal. Po cca 4-och minutach odkedy som zastavil zacalo motorom jemne triast a otacky velmi jemne klesli (mozno na 900), tak som tukol do plynu a otacky padli na volnobeh (nieco okolo 700). Napadlo mi, ci regeneraciu neprerusi aj ked ide dlho na volnobeh, tak som urobil kolecko okolo parkoviska, zastanem a zas zvysene otacky, opat to trvalo cca 4 minuty, zacalo triast motorom, tuk do plynu a otacky padli na normalny volnobeh, zas som dal kolecko okolo parkingu, zas zvysene otacky, ale to uz prisla mlada a posli sme domov. Prisli sme domov (cca 5 km od tesca), zastal som a uz to kleslo na normalny volnobeh, neboli zvysene otacky.

Bolo by fajn zistit podmienky pri ktorych prebieha regeneracia DPF, nevie niekto?
Naposledy upravil/-a martin.palicka v 09.04.2012 17:50, upravené celkom 1 krát.
Golf VI Rabbit TDI - Helmut
ex Fiat Uno 1,4 TD - biely tesak

Napísať odpoveď

Návrat na "Golf VI"