baterka - všetky problémy a otázky

2008-

Moderátor: caravelle

Používateľov profilový obrázok
smej0191
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 12.12.2008 09:39
Bydlisko: Martin

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa smej0191 »

osobne MK6 ma nejake divne dobíjanie, majiteľ auta som od roku a pol a už vtedy neboli žiadne jazdy schopne dobiť batériu alebo ju aspoň sústavne nevybíjat. pravidelne nabíjam batériu, chybu ohľadne ESP vídavam na pal pc často. ale momentalne 6,5rokov stara baterka stale štartuje normalne až na občasnu hlašku chyby ESP.

Používateľov profilový obrázok
Rives
Profík
Profík
Príspevky: 1162
Dátum registrácie: 16.01.2013 12:10
Bydlisko: HE, PO, KE, ZA

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa Rives »

Vidim ze s tou chybou ESP nie som sam :D
Tiez si myslim ze za take 3 hodiny cesty na dialnici by ju malo naladovať riadne.
G6 2.0 TDI CR 103kW

oj
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 02.08.2015 18:18

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa oj »

Ahojte. Mam VW Golf 6, 1,6 TDI, 77KW, Highline, nemam start-stop, tuto zimu mi uz autobateria naznacila, ze sa uz konci jej zivotnost (ma uz skoro 7 rokov). Zacal som preto zistovat aka silna Ah a od akeho vyrobcu by bola ta prava, cena vs kvalita. Podla VIN som si zistil OE autobaterie 000915105DE, podla tohto cisla ponukne autobaterie od 60Ah do 66Ah podla vyrobcov, V aute mam od nova Banner 61Ah 540A, 330DIN. Vyrobca podla kodu autobaterie dal cca 61Ah bateriu, ale ak si vyhladavate autobateriu podla vozidla u jednotlivych vyrobcou autobaterii skoro vsetky ponuknu od 70Ah az 77Ah a tie su samozrejme silnejsie ale aj rozmerovo vacsie ako 61Ah (pokial mate od nova 61Ah mate aj mensi obal na autobateriu). Pri hladani informácii ohladom autobatétii som narazil u EXIDE na text citat ,, Vedeli ste? Autobatérie pre Štart-Stop môžete použiť aj vo vozidlách s konvenčnými hancími jednotkami. Špeciálne vozidlá, ako napr. taxíky, sanitné a policajné autá potrebujú autobatérie s vysokou odolnosťou voči cyklickej záťaži, vďaka čomu sú pre ne batérie Štart-Stop ideálnou voľbou. To isté sa týka aj áut s náročnou elektrickou výbavou a autá používané najmä v mestských podmienkach. Predchádzajte skorému zlyhaniu batérie a z dlhodobého pohľadu ušetrite peniaze výberom vhodnej AGM alebo EFB autobatérie. Tieto autobatérie majú 3-4 krát vyššiu cyklickú životnosť oproti štandardným batériám.,, Je jasne ze AGM alebo EFB sa musia pouzit pre start-stop system, to co som chcel priniest do temy je ci je vhodne a bezpecne pouzit tieto baterie aj u vozidiel bez start-stop systemu, ci system dobijania bude vyhovovat tomu typu baterie, alebo ci takato bateria moze sposobovat nejake problemy. Pri 60Ah, 62Ah AGM alebo EFB mate v mensom rozmere vyssiu silu, vyssiu zivotnost baterie, rychlejsie sa dobijaju, samozrejme proti je vyssia cena. EFB je cenovo priatelnejsia a cena medzi standardnou 74Ah a 60Ah EFB nie je az tak velka. Budem vdacny za nazory.

stanomx
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 11.08.2013 12:49

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa stanomx »

kup si čo tam vojde, zbytoćne AGM nato sa vyser

oj
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 02.08.2015 18:18

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa oj »

Myslel som skor na nejaku EFB bateriu. Pozeral som si ceny za ktore to mozem kupit, tak napr. cena EFB 60Ah Yuasa je o cca 11 EUR vyssia ako cena klasickej 74Ah Bosch. Pokial by to po technickej stranke fungovalo, EFB bateria na aute bez start-stop systemu, tak prečo nad tym nepouvazovat, neporadit sa? EFB baterie sa rychlejsie dobijaju (vyhoda kratsie trasy), uvádza sa dlhsia zivotnost. Pokial by niekto vedel poradit po technickej stranke, ci ano, preco nie.

markpol
Vodič
Vodič
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:59
Bydlisko: Martin - Nitra

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa markpol »

Klasicku Vartu nekupuj a tiez co sa tyka rady Silver Dynamic , auto parkujem stale vonku leto zima , silver Dynamic my zacala strajkovat uz po 3 rokoch . Takze kvalitou isli dolu , radsej doplatiti a kupit znacku Exide verziu AGM , alebo EFB , Exidka AGM 70AH sa da kupit za 105 Eur a EFB za 85 Eur.

http://www.najlacnejsieautobaterie.sk/k ... 12v-ek700/" onclick="window.open(this.href);return false;

fkabl
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 13.08.2010 08:16

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa fkabl »

Chystám se poprvé na GVI dobít ještě originální baterii. Mám 2 chytré nabíječky - Optimate 6 a tu z Lidlu.
Váhám, zda je lepší dobíjet baterku připojenou nebo ji odpojit. Při připojené mám obavu, aby to nepoškodilo nějakou
elektroniku auta a při odpojené, aby se mi neresetovaly nějaké funkce auta.
Jakou máte zkušenost vy s GVI při odpojení nebo neodpojení? Díky.

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa frflos »

...pri odpojeni baterky sa ti nestratia ziadne dolezite udaje okrem hodin a dennych km. Pri chytrych nabijackach nie je nutne odpajat baterku, ale nie je to na skodu. Mas s baterkou problem, ked ju ides dobijat? Ako je stara?
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

fkabl
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 13.08.2010 08:16

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa fkabl »

Baterka má skoro 7 let. Zatím s ní problém nebyl, ale auto teď moc nejezdí, dlouho stálo, jezdím druhým, takže spíš preventivně.

salko
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 25.07.2011 11:16
Bydlisko: Bratislava

Re: baterka - všetky problémy a otázky

Príspevok od používateľa salko »

Ešte sa ti stratia nastavenia dorazov okien, takže po naštartovaní treba postupne každé okno spustiť na doraz, nepúšťať tlačítko a držať ho ešte 2 sekundy, potom hore na doraz, nepúšťať tlačítko a držať ho ešte 2 sekundy.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]

Napísať odpoveď

Návrat na "Golf VI"