Výmena tesnenia strešného okna

2003 - ...

Moderátor: valado45

Používateľov profilový obrázok
St3fko
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 21.10.2015 18:55

Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa St3fko »

Zdravím kolegovia,
začala mi doslova tiecť voda z oboch A stlpikov počas dažďa, tak som rozobral strechu a zistil 2 závady, jednou boli polovične rozlepené odvodové kanáliky ale druhou pretrhnuté a popraskané tesnenie strešného okna, evidentne zostarlo.
Pomocou kódového označenia dielu od výrobcu som sa dopracoval k číslu dielu, ale na SK sa k tomu neviem dopátrať, jedine v zahraničí a tam za to pýtajú 100€, čo mi príde premrštené.
Nemáte niekto nejaký typ?
TOURAN '09 1,9 Highline

Ochmechml
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 29.04.2017 03:47
Bydlisko: Šaľa

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa Ochmechml »

Zdravím.
Rad by som sa informoval, ako sa dá demontovať strecha. Mam ten istý problém a neviem sa dopracovať, ktomu ako demontovať strechu, keďže všade je airbag. Ďakujem za odpoved

Používateľov profilový obrázok
St3fko
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 21.10.2015 18:55

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa St3fko »

Ide taktiez o Touran zhodneho rocnika? Pokial ano, viem to uplne detailne popisat, kedze nedavno mi lad z kamionu doskrabal celu strechu a zase som to rozoberal (tentokrat uz tretikrat) aby sa to spravilo :)
TOURAN '09 1,9 Highline

Ochmechml
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 29.04.2017 03:47
Bydlisko: Šaľa

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa Ochmechml »

Mam Touran z 2003. Možno tam budu nejaké zmeny, ale aspoň budem mat nejaké Info, ako to rozobrať.

Používateľov profilový obrázok
St3fko
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 21.10.2015 18:55

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa St3fko »

Tak to teda detailne popisem ako to mam ja, malo by to byt zhodne, akurat mam 7miestnu verziu, tak pribudaju pasy vzadu, pofotene to bohuzial nemam...Osobne vzdy rad odpojim bateriu, aby som nedopatrenim nieco nedobabral, ale treba davat pozor na to ze sa zresetuje zopar veci, konkretne stabilizacny, servo, radio a budiky - vsetko vsak na potrebu kodu od radia (môj pripad to nebol), vynulovanie casu a hodnôt palubneho sa vsetko skalibruje po zopar metroch jazdy po zalozeni.

Najprv je potrebne si uvedomit, ze cely stropny tapacir drzi v niekolkych bodoch skrutkami, zvysok je zasunuty v tesneniach, teda postupne odpredu dozadu:

1. Tapacir stlpikov okolo celneho skla ma 1 skrutku a ta je schovana pod krytkou airbag, ta sa vybera tak, ze sa zo spodnej casti podvazi smerom hore a vyskoci, nasledne treba vyskrutkovat torx skrutku - ale pozor aby nespadla dole do palubovky! .... nasledne drzi tapacir este v 3 bodoch - 2 zaskakovacie uchytky pozdlz stlpika a 1 plechova spona na palubovke, do ktorej sa zasuva plastova cast tapaciru.......treba s a stym trochu popasovat, ale tahanim smerom k volantu to ide

2. Tienidla s kozmetickymi svetlami - tu sa treba trochu pohrat - samotne svetlo staci podvazit od stredu auta a vyskoci na spone cele spolu s konektorom - pozor vsak na odpajanie, je to flex kabel, lahko sa môze poskodit!
Nasledne prichadza samotne tienidlo, to treba vyklopit do strednej polohy, odnimatelnu cast vybrat a jednou rukou pridrziavat drziak, druhou jemnymi kruzivymi tahmi tahat smerom od drziaka - je totizto spolu s kontaktmi nasunute na tento drziak.
Az budu drziaky samostatne na streche a tienidlo je prec, je potrebne dat dole krytky skrutiek, jeden drziak ma kruhovu krytku, druhy tvarovu kde je aj zarez kde je potrebne zapacit - tuto treba davat pozor aby to bol sice ostry nastroj, ale s tupymi hranami, inak sa tie diely lahko poskodia. Ked uz budu skrutky viditelne, su to zase torx.....jeden drziak vypadne samostatne, druhy este bude drzat na konektore - opät flex kabel, opatrne treba zavazit na jednu stranu a odklopi sa.

3. Stredna konzola - tu mam osobne panel so svetlami, ovladac stresneho okna a alarm. Postup je nasledovny:
Najprv je potrebne priesvitny kryt svetla v strede vypacit stranou od celneho skla smerom dnu - odhalia sa tam trochu hlbsie ulozene torx skrutky...po ich odstraneni treba svetlo trochu potiahnut rovnakym smerom ako priesvitny kryt a vyskoci von. Bude visiet na 2 konektoroch - osobne konektor zo svetla je lahsie odnimatelny, ten som odpojil, ale konektor k ovladacu okna nie, tak ten cely ovladac som zo 4 zapadiek zo svetla vybral a nechal ho visiet, aby sa dal pouzit pri vymene tesnenia.
Nasledne je potrebne odstranit listu so senzormi k alarmu, ktory je na zapadkach a ma 1 konektor....potom este cely kryt, ktory je tiez na zapadkach. Posledny konektor prepaja komponenty tapacira so strechou (vedenie na karoserii).
Medzi konektormi este ostavavaju 2 torx skrutky, tie vsak netreba vyberat, az na konci, ako pôjde cely stropny tapacir prec!!

4. Madla nad bocnymi oknami - tu su 4 nad kazdymi dverami - tie sa len vyklopia smerom dole a drzia na 2 torx skrutkach, ktore su schovane pod krytkami lahko vyklopenymi zapacenim do strbinky.

--> idealne po tomto kroku je pozapinat vsetky pasy (priputat celu posadku duchov :D) aby neobmedzovali pracu

5. Tapacir na bocnych stlpikoch (vedla sedadiel) pod drziakmi pasov - pri tychto by som daval velky pozor na postup, inak to stoji kopec nervov :D
Najprv treba nastavit vsetky pasy do najnizsej polohy!
Nasledne povyklapat krytky s napisom airbag podobne ako pri prednych stlpikoch, tam su znova ukryte torx skrutky - pri ich vyberani treba byt maximalne opatrny!! Pretoze môzu lahko spadnut dole a hladat ich je rozoberanie polky auta.....sam som si to skusil :D
Az budu odstranene, treba chytit tapacir v spodnej casti a nadvihnutim ho tahat k sebe, mal by vyskocit zo spodneho plastu a nasledne ho treba vytiahnut z tesneni - vzdy pri otvorenych dverach je to najjednoduchsie...
Treba vsak este spomenut, ze tie pri prednych sedadlach su odlisne ako pri zadnych, kedze zadne v casti ako je kufor su uchytene este do plechovych spon na karoserii...

6. Tapacir vzadu v kufri na poslednych stlpikoch - ziadne skrutky, len plechove spony karoserie a 1 alebo 2 plastove prichytky (nespominam si presne).

7. Kryt pasu pre stredne zadne sedadlo - ten treba len vypacit, drzi na 3 plastovych prichytkach...

8. Lista v kufri - drzi na kovovych sponach, treba znova zapacit a znova to postupne povyskakuje, je ich tam asi 10 az 20 - zvyknu aj ostat v karoserii, tak ich potom treba povyberat a zalozit do tapacira - ostane pod nim este jedna plastova prichytka drziaca koniec stresneho tapacira.

9. Stropne svetlo zadneho radu sedadiel - tento postup mi prisiel vhodnejsi - nevyberat cele svetlo, ale 1 priesvitnu krytku svetla zapacenim, potom sa pod ziarovkou odhali spona, ktora ked sa zapaci, svetlo pekne vypadne von, ziadne skrutky - pozor vsak na flex kabel, ktorym sa pripaja!

--> po tychto krokoch som si uz zavolal pomoc, dalsie 2 ruky, aby sa stresny tapacir nezlomil...

10. Stresny tapacir este drzi v 3 bodoch - skrutky vpredu pod strednou konzolou, plechove spony pod stresnym oknom a v tesneniach po bokoch.
Najprv by som zacal postupnym oddelovanim v casti stresneho okna - jednej plechovej casti od druhej, je to viditelne - jeden pelch je cierny (horny) a druhy sivy (spodny) - drzia spolu v sponach, ide to tazsie, ale da sa to.
Potom treba vybrat skrutky, ktore cakali na svoju prilezitost.
Nasledne je potrebne, aby pomocnik drzal od kufra tapacir (vhodne ho podopru aj opierky) a postupne ho najprv uvolnit od prednych stlpikov, kde okolo airbagov treba trochu manipulovat a postupne povytahovat boky z tesneni - tento proces je trochu na nervy, kedze sa stale niekde tapacir zahakne, sem a tam treba nieco uvolnit, preto dalsie ruky pomôzu....ale najlepsie je ho drzat v co najväcsej sirke auta, nie uplne hore a vytiahnut von z kufra....ak sa podaril tento sermiarsky kusok, je to urcite dobry pocit! :)

11. Samotne stresne okno ma odvodove kanaliky, ktore treba predtym odpojit - osoben som ichmal ciastocne upchate a tak som mal riadnu sprchu az som ich odpojil :D
Potom drzi na niekolkych torx skrutkach - tu sa zide dalsi pomocnik, kedze je riadne tazke, ani som s tym nepocital - potom ide von cez kufor a tesnenie sa da lahko vymenit.

--------

Skladanie je opacny postup, akurat treba davat pozor, aby vsetko ostalo v svojej polohe, hlavne nastavenie vysky pasov, musi ostat za kazdych podmienok dole, aby si samotny system s tapacirom sadli :)


Snazil som sa byt strucny, ale je tam vela dôlezitych detailov - snad som pomohol.....
TOURAN '09 1,9 Highline

Používateľov profilový obrázok
St3fko
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 21.10.2015 18:55

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa St3fko »

Co sa tyka este samotneho tesnenia - objednal som ho u autorizovaneho servisu (vyrobca okna je Webasto, cislo 1701837D typ 055, ale ti odmietli predavat nahradne diely, ked su okna instalovane od vyroby) podla serioveho cisla (1T0877297), vysiel okolo 90€, co mi pripada celkom premrstene za kus gumy, ale tak bolo to nevyhnutne a kedze chcem okno pouzivat, nebudem ho lepit silikonom :D
TOURAN '09 1,9 Highline

Ochmechml
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 29.04.2017 03:47
Bydlisko: Šaľa

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa Ochmechml »

Ježiš, to aby som si zobral 2 dni dovolenku na to. Ďakujem veľmi pekne za podrobný popis.
Ja mam taký problém, že pravá strana strešného okna je nižšie ako ľavá a nedolieha do gumy + odvodňovaci kanalik je niekde poškodený.
Ešte raz ďakujem.

Používateľov profilový obrázok
St3fko
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 21.10.2015 18:55

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa St3fko »

:D prvykrat som to mal tiez na 2 dni a jeden vikend bol zaplneny...

teda drzim palce, ak by nieco nebolo jasne, tak sa treba pytat, rad pomôzem :)
TOURAN '09 1,9 Highline

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 675
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

no nic prijemne mal som podobne problemy kedysi na renaulte so stresnym oknom.Od vtedy som si povedal, ze uz nikdy viac nechcem na aute mat stresne okno :) a dodnes ani nemam :) tak nech to vyriesite obaja k Vasej spokojnosti
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Ochmechml
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 29.04.2017 03:47
Bydlisko: Šaľa

Re: Výmena tesnenia strešného okna

Príspevok od používateľa Ochmechml »

Zdravíčko. Odkiaľ si objednával tu gumu? Hľadal som na nete a iba z Poľska, Ukrajiny, Ruska mi našlo.

Napísať odpoveď

Návrat na "Touran"