Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Návody, rady, skúsenosti...

Moderátori: Hammer, Moderátor

Napísať odpoveď
Miklik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03.03.2017 23:39

Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa Miklik »

Zdravím, prosím Vás o radu, mám Octavii 1,9TDi 81 kW, AHF. Poslední dobou se mně stává , že při akceleraci v rozsahu otáček 2300-2800 dojde k znatelnému poklesu tahu motoru. Přikládám log z VAGu zaznamenány položky 7,10,11.
https://uloz.to/!3vTbzunF7jxU/log-01-00" onclick="window.open(this.href);return false; ... gr-zap-csv
Co by to mohlo být ? Váha, N75, Turbo, ERG ? N75 po vypnutí motoru a použití testu akčních členů pohne páčkou turba ještě 4-5 krát (cca o 1 cm) takže podtlak neuniká ...
Přidávám ještě logy
3,8,11
https://uloz.to/!jeMc0pc7AWFs/log-01-00" onclick="window.open(this.href);return false; ... 032017-csv
1,3,11
https://uloz.to/!90nrxuYjHd6r/log-01-00" onclick="window.open(this.href);return false; ... 032017-csv
3,10,11
https://uloz.to/!HMXfxuPymSnC/log-01-00" onclick="window.open(this.href);return false; ... 032017-csv

Mnohokráte díky

stanomx
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 11.08.2013 12:49

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa stanomx »

tie logy sú strašné
Za prvé MAF (váha vzduchu) je úplne ale úuuuplne mimo, môže zato netesnosť v potrubi od vahy k nasavaniu turba, zle otočený náustok váhy vo vnútri sania, ale najpravdepodobnejšie je váha v prdeli
Za druhé turbo sa nevie zregulovať, hádže ho tam hore dole od buka do buka. (možno to je vďaka prvému problému, neviem)
V prvom rade si vyrieš váhu vzduchu a potom sa môžme pohnúť ďalej. Inak to turbo je repas?
K druhej veci by som skontroloval nastavenie podtlakovej regulačnej banky na turbe jej funkčnosť a tesnosť, chod regulácie, tesnosť podtlakovej vývevy (či vedenia, ale aj príruby vývevy - náustku), chod N75 ventilu a ak je všetko toto v poriadku tak slabý podtlak. (ale z môjho pohľadu sa mi zdá, že bude problém v N75 ventile)

Miklik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03.03.2017 23:39

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa Miklik »

stanomx napísal:tie logy sú strašné
Za prvé MAF (váha vzduchu) je úplne ale úuuuplne mimo, môže zato netesnosť v potrubi od vahy k nasavaniu turba, zle otočený náustok váhy vo vnútri sania, ale najpravdepodobnejšie je váha v prdeli
Za druhé turbo sa nevie zregulovať, hádže ho tam hore dole od buka do buka. (možno to je vďaka prvému problému, neviem)
V prvom rade si vyrieš váhu vzduchu a potom sa môžme pohnúť ďalej. Inak to turbo je repas?
K druhej veci by som skontroloval nastavenie podtlakovej regulačnej banky na turbe jej funkčnosť a tesnosť, chod regulácie, tesnosť podtlakovej vývevy (či vedenia, ale aj príruby vývevy - náustku), chod N75 ventilu a ak je všetko toto v poriadku tak slabý podtlak. (ale z môjho pohľadu sa mi zdá, že bude problém v N75 ventile)
Díky, váhu už mám objednanou novou, tak uvidíme. Turbo je stále originál, bez repase. Pokud nepomůže váha zkusím N75-ku a v konečné fázi mně asi bude čekat turbo. Co ERG ventil ? může s tím také souviset ? Pro jistotu jej asi znefunkčním ucpávkou ... Nemáte někdo zkušenost z firmou na kvalitní repas turba ? Jsem z okr. Přerov. Díky

stanomx
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 11.08.2013 12:49

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa stanomx »

turbo by som zatial nechal napokoji, ak nezere olej a nema brutalnu vôlu, treba len zistit či nieje zaseknutá regulácia

Miklik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03.03.2017 23:39

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa Miklik »

stanomx napísal:turbo by som zatial nechal napokoji, ak nezere olej a nema brutalnu vôlu, treba len zistit či nieje zaseknutá regulácia
Tak super, vymenil jsem vahu a je to mnohem lepsi.Viz nize. Jen mam dotaz mam celkem dost potečený EGR vetntil od oleje. Turbo teče ?Při výměně váhy jsem si všiml, že se do sání dostává olej přes odvětrávání víka ventilů. Je to normální nebo ten ventil se mnění ?
"https://uloz.to/!dMSmdSKnp3cY/log-01-00 ... 032017-csv"
"https://uloz.to/!U2GiXxQpnsw5/log-01-00 ... 032017-csv"
"https://uloz.to/!LcKFvONhkRoT/log-01-00 ... -s-egr-csv"
"https://uloz.to/!suSvSKQW0iSw/log-01-00 ... 032017-csv"
"https://uloz.to/!oBoBDVTWyXn4/log-01-00 ... 032017-csv"

Díky

stanomx
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 11.08.2013 12:49

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa stanomx »

no neviem, či to tak plánoval výrobca, ale áno ten olej je normálny a ide z odvetrania, môžeš to riešiť zbernou nádobou medzi saním a odvetraním, ja by som to teda rozhodne nevyvádzal na zem hadičkou ako poniektorí, EGR ti tečie cez osku tej zdochýnacej klapky, alebo zvrchu cez tú "membránu", môžeš ho vymeniť, alebo zaslepiť a utesniť zhora, no cez tú osku to pôjde stále ak raz začne
Podľa logu sa mi zdá, že už aj turbo menej šaškuje a vie sa zregulovať, no nieje to ešte celkom ono
Skús pozrieť či ide regulácia turba ľahko, skontroluje podtlakovu banku či drží podtlak, skontroluj hadičky. A ak nie ideálne si vypožičiať druhý n75 ventil. Vravel si že ti tečie cez EGR, tak ako prvé by som vyskúšal podtlak do EGR zaslepiť na skúšku a sprav log.
Log sprav na 4ku cca od 1500 po 4000 ot (alebo na 3ku do kopca ideálne) skupiny 3 10 11 stačí
Ale vidím to na buď zadrhnutú reguláciu na turbe, alebo ventil N75.

Miklik
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 03.03.2017 23:39

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa Miklik »

stanomx napísal:no neviem, či to tak plánoval výrobca, ale áno ten olej je normálny a ide z odvetrania, môžeš to riešiť zbernou nádobou medzi saním a odvetraním, ja by som to teda rozhodne nevyvádzal na zem hadičkou ako poniektorí, EGR ti tečie cez osku tej zdochýnacej klapky, alebo zvrchu cez tú "membránu", môžeš ho vymeniť, alebo zaslepiť a utesniť zhora, no cez tú osku to pôjde stále ak raz začne
Podľa logu sa mi zdá, že už aj turbo menej šaškuje a vie sa zregulovať, no nieje to ešte celkom ono
Skús pozrieť či ide regulácia turba ľahko, skontroluje podtlakovu banku či drží podtlak, skontroluj hadičky. A ak nie ideálne si vypožičiať druhý n75 ventil. Vravel si že ti tečie cez EGR, tak ako prvé by som vyskúšal podtlak do EGR zaslepiť na skúšku a sprav log.
Log sprav na 4ku cca od 1500 po 4000 ot (alebo na 3ku do kopca ideálne) skupiny 3 10 11 stačí
Ale vidím to na buď zadrhnutú reguláciu na turbe, alebo ventil N75.
Ok zitra pořeším ucpávku EGR ventilu a zkontroluji tu podtlakovou regulaci turba. N75 bude až další fáze. Zajímalo by mně jak má vypadat log auta, které je naprosto OK. Nemáte někdo log správných průběhů regulace ? Díky

stanomx
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 11.08.2013 12:49

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa stanomx »

napr. oktavka 81kW seria (skoro, teda bez chipu) https://uloz.to/!qaz1a2o51IJK/oktavka-81kw-csv

Používateľov profilový obrázok
vitusmotuz
Pretekár
Pretekár
Príspevky: 676
Dátum registrácie: 04.01.2009 18:02
Bydlisko: Stredné Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Podivné chování - Octavia I, 81 kW typ AHF

Príspevok od používateľa vitusmotuz »

tak ako si dopadol vyriesil si to?
ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

2.0 TDI 8V 103kW; Highline 2009; Kód motora: BMM; Kód prevodovky: KNR;

Napísať odpoveď

Návrat na "VAG & ETKA & ChipTuning"