Nový Passat je prvým VW, ktoré dostalo head-up-displej
Napísané: 25.07.2015 01:29
Nemecká inovácia spočíva vo vysúvnom plaste s rozlíšením 480 na 240 pixelov. Zobraziť dokáže dáta o rýchlosti či údaje navigácie.
Keď Volkswagen v minulom roku uvádzal na európske trhy nový Passat, spoločne s ním sa hovorilo i o rade inovatívnych systémov. Teda až na jeden. Okolo head-up-displeja bolo doteraz veľké ticho. Dôvod bol prostý, danú technológiu začína nemecká automobilka ponúkať až teraz. A keďže máme k dispozícii konečne prvú fotku, informácie a aj cenu, môžeme vám túto novinku bližšie popísať.
Pod pojmom head-up-displej si v tomto prípade môžeme predstaviť transparentný kúsok plastu s rozmermi 10 x 15 centimetrov, ktorý sa vysúva z palubnej dosky po stlačení separátneho tlačidla umiestneného vedľa kruhového ovládača svetiel. Vodič by ho mal vnímať tak, akoby sa nachádzal zhruba dva metre pred vozidlom, čím má byť zaručená jeho stopercentná pozornosť v aktuálnej dopravnej situácii.
Samotný displej má rozlíšenie 480 na 240 pixelov, pričom zobraziť dokáže dáta o rýchlosti a dopravnom značení či všetky asistenčné služby vrátane povelov navigácie. Cena pre nemecký trh bola stanovená na 560 Eur, čo nie je na pomery "nemeckých príplatkov" zrovna vysoká suma, na slovenskom trhu by mala byť táto novinka dokonca ešte lacnejšia.
Rovnako tak momentálne v slovenskom cenníku nenájdete ani nedávny príspevok Volkswagenu do portfólia modelu Passat, a síce verziu GTE.
Keď Volkswagen v minulom roku uvádzal na európske trhy nový Passat, spoločne s ním sa hovorilo i o rade inovatívnych systémov. Teda až na jeden. Okolo head-up-displeja bolo doteraz veľké ticho. Dôvod bol prostý, danú technológiu začína nemecká automobilka ponúkať až teraz. A keďže máme k dispozícii konečne prvú fotku, informácie a aj cenu, môžeme vám túto novinku bližšie popísať.
Pod pojmom head-up-displej si v tomto prípade môžeme predstaviť transparentný kúsok plastu s rozmermi 10 x 15 centimetrov, ktorý sa vysúva z palubnej dosky po stlačení separátneho tlačidla umiestneného vedľa kruhového ovládača svetiel. Vodič by ho mal vnímať tak, akoby sa nachádzal zhruba dva metre pred vozidlom, čím má byť zaručená jeho stopercentná pozornosť v aktuálnej dopravnej situácii.
Samotný displej má rozlíšenie 480 na 240 pixelov, pričom zobraziť dokáže dáta o rýchlosti a dopravnom značení či všetky asistenčné služby vrátane povelov navigácie. Cena pre nemecký trh bola stanovená na 560 Eur, čo nie je na pomery "nemeckých príplatkov" zrovna vysoká suma, na slovenskom trhu by mala byť táto novinka dokonca ešte lacnejšia.
Rovnako tak momentálne v slovenskom cenníku nenájdete ani nedávny príspevok Volkswagenu do portfólia modelu Passat, a síce verziu GTE.